پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایمان شمسایی رییس مرکز رسانه مجلس در مطلبی با عنوان «وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف میکشند» با انتشار عکس دیدار سران اروپا با ترامپ و انتظار هیئت امریکایی برای عکس گرفتن با هیئت مذاکره کننده ایرانی نوشت: در یک سو، تصویری است که ترامپ در آن با چیدمان صندلیها، سران کشورهای اروپایی را به خط کرده تا حس برتری و سلطه را القا کند؛ جایی که دیپلماسی جای خود را به «توبیخ دانشآموزی» داده و اروپا در برابر تکبر واشنگتن، سکوت کرده و پذیرفته است. ترامپ در این اتاق سعی داشت به جهان بفهماند که «رئیس» کیست.
اما در سوی دیگر، روایت متفاوتی در سوئیس رقم خورد. در جایی که تیم شکست خورده ترامپ منتظر یک عکس یادگاری بود تا دوباره همان نمایش قدرت را اجرا کند، هیات ایرانی با یک حرکت نمادین، صحنه را خالی گذاشت و حاضر نشد در بازی نمایشی آمریکا شرکت کند.
تفاوت این دو صحنه در یک نکته است: در آمریکا، ترامپ با تحقیرِ «متحدانِ تسلیم شده» قدرتنمایی میکرد، اما در سوئیس، با «اقتدارِ یک ملت مقاوم»، شکست خورد. این حاضر نشدن ایرانیان در عکس یادگاری، بلندترین فریادِ عزت بود که به ترامپ فهماند: «قدرت تو بر کسانی است که تسلیم شدهاند، نه بر کسانی که با تو میجنگند».
ترامپ در تلاش برای تحقیر جهان، در نهایت ضعف خودش را در برابر اقتدار ایران جار زد.
او چاره ای ندارد جز بازیابی اقتدار خود در رسانه. مدام مصاحبه می کند و اطلاعات راست و دروغ را به هم می بافد تا اولا جلوی مخالفان داخلی کم نیاورد؛ چگونه توجیه کند حمله و رجزخوانی را؟ ایران شکست خورد؟ تسلیم شد؟ تجزیه شد؟ چه به دست آورد با میلیاردها دلار هزینه و قربانی کردن سربازان و سرمایه ی خود؟ ثانیا ایران متحد را بهم بریزد و همه را به جان هم بیندازد. اقدامی که با آمار سی و دو هزار کشته دیماه امتحان کرده بود. روایت ساخت تا باور شود. آن زمان موفق نشد. این بار چه؟ آن زمان ضد انقلاب باور کرد. این بار چطور؟