arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

عراق خواسته ی جان کری را اجابت کرد: بازرسی و تفتیش هواپیماهای ایران را افزایش می دهیم

علی موسوی سخنگوی نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: به دلیل اطلاعات بسیاری مبنی بر انتقال سلاح به سوریه، ما بازرسی ها و تفتیش ها از پروازها را افزایش داده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



فرانس پرس نوشت: عراق اعلام کرد که جستجو و بازرسی از هواپیماهای ایرانی به مقصد سوریه که از حریم هوایی این کشور عبور می کنند را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، علی موسوی سخنگوی نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: به دلیل اطلاعات بسیاری مبنی بر انتقال سلاح به سوریه، ما بازرسی ها و تفتیش ها از پروازها را افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: ما بازرسی های بیشتری انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که سلاحی به سوریه منتقل نمی شود.

این مقام عراقی در پاسخ به این سئوال که "ایا سخنان جان کری در طول سفیر سرزده اش به بغداد عامل این حرکت است" گفت: البته هیچ کس به ما شواهد و مدارکی ارائه نکرده است. تنها به ما اطلاعاتی در زمینه داده شده است.

جان کری وزیر خارجه ی آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در عراق گفته بود که به مالکی گفته است که پروازهای ایران به سمت سوریه در جهت حفظ اسد و رژیمش است.

ناصر بندر رئیس سازمان هواپیمایی عراق در گفتگو با فرانس پرس عنوان داشت که از ماه اکتبر هواپیمایی مورد بازرسی قرار نگرفته و تاکنون شاهد مورد مشکوکی نبوده است.

وی تصریح کرد: هواپیماهایی که نسبت به آن مشکوک هستیم را مورد بازرسی قرار خواهیم داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
49
205
به امید آن روزی هستیم که ای حیوانات وحشی آمریکایی و صهیونیستی هیچ جای امنی در جهان نداشته باشید و انشالله منتقم خون زهرا (س) و یارانش شما دارو دسته شیطان را به تیغ شمشیر امیرالمومنین(ع) نابود کند. الیس الصبح بقریب
ناشناس
|
INDIA
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
4
130
مبارک عزت ایران باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
6
63
آفرین ...همه چیتون از ایرانه آخر هم به ایران میزنید. اما کیه که بدونه
نظرات بینندگان