arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

مدیر اوقاف: امامزاده هایی در لیست آمار قرار می گیرند که با مردم ارتباط روحی داشته باشند

امامزادگانی در لیست آمار قرار می‌گیرند که میان آنان و مردم ارتباط روحی و معنوی وجود داشته باشد. در غیر این صورت این امامزادگان جزء آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران قرار نمی‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن تکذیب ایجاد امامزاده جدید، از افرادی که ادعای ایجاد امامزاده نوظهور می‌کنند خواست تا مصداقی را در این باره بیاورند.

حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تکذیب ایجاد امامزاده نوظهور در استان تهران، اظهار داشت: تاکنون موردی مشاهده و گزارش نشده مبنی بر اینکه در یک مکان به تازگی امامزاده ایجاد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران متذکر شد: اجازه ساخت‌وساز امامزاده به افراد سودجو داده نمی‌شود که بخواهیم بعد از ساخت‌وساز آن مکان را تخریب کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه به هیچ عنوان اجازه پیشبرد چنین مسئله‌ای را نمی‌دهد و دراین باره با افراد سودجو برخورد جدی می‌کنند.

وی بیان داشت: عمران و آبادانی بقاع متبرکه و امامزادگان کشور جزء برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است و اگر هم مواردی مشاهده می‌شود، بازسازی بقاع متبرکه است.

محمدزاده اضافه کرد:‌ به امامزادگانی که چند قرن از زمان آن‌ها گذشته و بازماندگانی از دوران صفویه هستند باید پرداخته شود که متأسفانه به این مهم توجه نشده است و مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام محمدزاده یادآور شد: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری آمار امامزادگان استان تهران هستیم و در این باره می‌توان گفت که امامزادگانی در لیست آمار قرار می‌گیرند که میان آنان و مردم ارتباط روحی و معنوی وجود داشته باشد.

وی متذکر شد:‌ در غیر این صورت این امامزادگان جزء آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران قرار نمی‌گیرند.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، تعداد 309 بقعه در استان تهران وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدزاده از افرادی که ادعای ایجاد امامزاده جدید می‌کنند خواست تا مصداقی را دراین باره بیاورند.

وی متذکر شد: افراد باید از خرافات و خرافه‌گری پرهیز کنند.
نظرات بینندگان