arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

13 شرکت خارجی امتياز پخش «گذشته» اصغر فرهادی را خریدند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : توماس وینتربرگ، کارگردان دانمارکی، دومین جایزه رسانه اتحادیه اروپا را برای پروژه جدید خود دریافت می کند. این جایزه در روز یکشنبه 29 اردیبهشت و در سالروز تولد فیلمساز به وی اهدا خواهد شد. سال گذشته، اصغر فرهادی برای پروژه سینمایی «گذشته»، اولین جایزه رسانه اتحادیه اروپا را دریافت کرده بود.

به گزارش بانی فیلم، فروش فیلم «گذشته» توسط شرکت ممنتواینترنشنال تا پیش از نمایش رسمی آن اعلام شد و فیلم اصغر فرهادی تاکنون به شرکت سینه آرت برای هلند/بلژیک/لوگزامبورگ، شرکت فرنتیک برای سوییس، شرکت آلامبیک برای پرتغال، شرکت سون گروپ برای یونان، شرکت مارس پروداکشن برای ترکیه، شرکت کینو سوایت برای لهستان، شرکت کالیفرنیا فیلمز برای کل کشورهای آمریکای لاتین، شرکت گلدن سین برای هنگ کنگ، شرکت میرو ویژن برای کره جنوبی، شرکت مزون موشن برای تایوان، شرکت مدمن برای استرالیا، شرکت فالکون برای کل کشورهای خاورمیانه و شرکت پنی بلاک برای کلیه خطوط هواپیمایی فروخته شده است.
 فروش فیلم به برخی بازارهای بزرگ مانند آلمان و انگلستان به بعد از نمایش رسمی فیلم موکول شده است. شرکت ممنتو از روز 27 اردیبهشت نمایش عمومی فیلم را در 335 سینمای فرانسه آغاز کرده است.

نمایش فیلم «کارخانه تایپه» که توسط چهار کارگردان تایوانی و چهار کارگردان بین المللی ساخته شده و در پنج شنبه شب در بخش پانزده روز کارگردان های کن به نمایش درآمد، به واسطه اظهارات کارگردان ایرانی یکی از قصه های آن به جنجال کشیده شد. علیرضا خاتمی اظهار داشت که وی قربانی نژادپرستی به هنگام فیلمبرداری در تایوان شده و فیلم را اسبابی برای انتخاب مجدد شهردار تایپه دانسته و آرزو داشته که زودتر این پروژه را ترک می کرده است.

کمیسیون فیلم تایپه اعلامیه ای منتشر وعلیرضا خاتمی را به بی ثباتی روحی محکوم کرده و افزوده که این کار تیمی برای تمامی کارگردان های تایوانی و خارجی دیگر این پروژه بسیار با آرامش و لذت همراه بوده است.
نظرات بینندگان