arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۲

قاليباف: آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دينی برافراشته شود

قاليباف با بيان اينکه مردم اين سؤال را از ما مي‌پرسند که اگر مشکل کشور کمبود پول و اعتبار است چه طور روزي که کشور با 24 ميليارد دلار اداره مي‌شده با روزي که 120 ميليارد دلار در سال اداره مي‌شود ما هيچ گشايشي در حوزه اقتصادي و معيشت نمي‌بينيم،‌ اظهار داشت: امروز کشور ما رنجش، رنج ندانستن نيست؛ هم مي‌دانيم و هم داريم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: محمدباقر قاليباف در مستند انتخاباتي خود که صبح امروز از راديو ايران پخش شد، به تشريح برنامه‌هايش براي دولت يازدهم پرداخت.

اولين مستند انتخاباتي محمدباقر قاليباف در راديو ايران از ساعت 8.30 به مدت 30 دقيقه پخش شد.

قاليباف طي اين مستند بخشي از رويکردهاي خود را تبيين کرد و به تشريح برنامه‌هايش براي دولت يازدهم پرداخت.

محمدباقر قاليباف در برنامه انتخاباتي خود در راديو ايران با بيان اينکه آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پيمانم پايدار ماندم، اظهار داشت: پيماني که امام عزيزمان از روزي که در 19 سالگي پاي در جبهه نهادم به من آموخت که مديون اين مردمم.

وي اضافه کرد: آمده‌ام که بگويم نمي‌گذاريم به اميد اين ملت بزرگ جفا شود، آمده‌ام تا دوباره عهد برادرانم در سال‌هاي عشق و ايثار را زنده کنم. ايستاده‌ام تا به ايران وطنم و انقلاب نجيب و مظلوم اسلامي همانند آن روزهاي بهشتي افتخار کنم.

قاليباف در حالي که با بغض سخن مي‌گفت، ادامه داد: با تاسي از مولايم امام علي (ع) مي‌گويم خدايا تو خود مي‌داني که آنچه انجام مي‌دهم نه براي کسب قدرت نه براي رسيدن به دنياي بي‌ارزش من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌هاي ديني برافراشته شود. سرزمين تو آباد گردد امنيت مردم فراهم آيد و احکام تو اجرا گردد.

قاليباف با بيان اينکه مردم اين سؤال را از ما مي‌پرسند که اگر مشکل کشور کمبود پول و اعتبار است چه طور روزي که کشور با 24 ميليارد دلار اداره مي‌شده با روزي که 120 ميليارد دلار در سال اداره مي‌شود ما هيچ گشايشي در حوزه اقتصادي و معيشت نمي‌بينيم،‌ اظهار داشت: امروز کشور ما رنجش، رنج ندانستن نيست؛ هم مي‌دانيم و هم داريم.

فرمانده سابق نيروي انتظامي با بيان اينکه بنده زماني که وارد نيروي انتظامي شدم سهم نيروي انتظامي از بودجه عمومي دولت 3.2 بوده است، خاطرنشان کرد: روزي که من از نيروي انتظامي خداحافظي کردم، سهم نيروي انتظامي از بودجه اسلامي 3 درصد بوده است که حتي کاهش دريافت بودجه داشته‌ايم اما کلانتري‌ها، ماشين‌ها نو شد و بسياري اقدامات مثبت انجام شد و مردم احساس کردند تحولي رخ داده است و به اين مي‌گويند مديريت.

قاليباف در ادامه مستند راديويي تبليغاتي خود اظهار داشت: در نظام اسلامي عملکرد به ميزان صلاحيت و اخلاق و تربيت اسلامي نسبت به شهرونداني که در آن شهر زندگي مي‌کنند برمي‌گردد؛ اگر دينداري در يک شهر ارتقاء پيدا کرد و دروغ کاهش يافت و ربا جمع شد و دزدي حل شد و آبروريزي يک مسلمان اتفاق نيفتاد مديران اين نظام اسلامي خوب عمل کرده‌اند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين گفت: هميشه ما نيازمند اين هستيم که وضعيت موجود را تحليل کنيم؛ حرف بدون عمل بزرگترين ظلم به اين انقلاب است؛ خداوند به حرف خوب پاداش نمي‌دهد و بر همين اساس ما بايد فضا را فضاي کار و خدمت کنيم و اين با مديريت جهادي امکان‌پذير است.

وي ادامه داد: با صداي بلند و حرف تند زدن نمي‌توان ادعاي انقلابي‌گري کرد؛ زندگي من هميشه با کار گره خورده و البته اين مسئله به مسئوليت‌هاي رسمي امروز ربطي ندارد؛ به ياد دارم روزي که در روستا به مدرسه رفتم اولين بار در کلاس سوم دبستان بين زنگ تفريح‌ها اگر 5 يا6 دقيقه هم وقت زنگ تفريح بود کار من اين بود که بتوانم با شيريني‌هاي محلي که به بقيه دانش‌اموزان مي‌فروشم زندگي خودم را تأمين کنم و درآمدي ايجاد کنم تا بتوانم درس بخوانم؛ بعد از پيروزي انقلاب و جنگ هم احساس کردم که بايد در آنجا حضور پيدا کنم و توفيقي شد و حضور پيدا کردم.

قاليباف اظهار داشت: بنده خيلي چيزها را در عرصه جنگ ياد گرفتم؛ من ياد گرفتم که چگونه کار کنم؛ همچنين برادري، محبت، ايثار و گذشت را در آنجا ياد گرفتم؛ به گفته حضرت امام (ره) جنگ يک نعمت بود و جنگ يک دانشگاه بود چرا که در آنجا همه باورها را با گوشت، پوست و استخوانم لمس کردم و فهميدم که نصرت الهي يعني چه و اميد را با همه وجودمان لمس کرديم و همکاري و محبت را ‌آموختيم؛ همچنين گذشت و مديريت در بحران و مديريت جهادي را ياد گرفتيم.

شهردار تهران اضافه کرد: به ياد دارم وقتي مقام معظم رهبري بنده را به عنوان فرمانده نيروي هوايي معرفي فرمودند وقتي به آنجا رفتم احساسم اين شد که يک مديريت جهادي و يک بچه رزمنده وقتي به آنجا مي‌رود بايد يکسري اقدامات را انجام دهد؛ من در سن 35 سالگي احساس کردم اگر هوا و فضا را نشناسم و هوانوردي را بلد نباشم چطور به خودم اجازه مي‌دهم با همکارانم کار کنم. بر همين اساس با سختي و زحمت تلاش کردم تا تخصص را بياموزم؛ در آن زمان ايستادم تا با پرواز آشنا شوم چرا که احساس مي‌کردم به اين موضوع نياز دارم.

قاليباف در ادامه گفت: در شهرداري تهران هم وقتي که وارد شدم برق اميد را در چشم همه کارگران شهرداري و مهندسين ديدم؛ مثل همان رزمندگان دوران دفاع مقدس کار را شروع کرديم؛ امروز مي‌بينيم که چه کارهايي انجام داديم؛ همين چند روز قبل پروژه بزرگ امام علي افتتاح شد اين پروژه بيش از 35 سال به زمين مانده بود و همه مي‌گفتند که اجراي آن حداقل يک دهه زمان مي‌برد ولي ما با فرهنگ کار در 22 ماه آن را ساختيم.

وي اظهار داشت: امروز اگر شهر را تميز مي‌بينيد و مايه افتخار است به خاطر مديريتي است که از همان فرهنگ به يادگار مانده است يعني آن کارگر و رفتگر عزيز با دلش کار مي‌کند. ما با فرهنگ جهادي با همه صحبت مي‌کنيم.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر امروز نگاه کنيم مي‌بينيم که پليس 110 نوع سخن گفتن من با مردم بود؛ قبل از آن وقتي وارد کلانتري‌ها مي‌شديم درخواست مي‌کردند که پول بنزين، ناهار و کاغذ را بدهند و مشکلاتي وجود داشت که من نمي‌خواهم اشاره کنم ولي کمتر از 2 سال وضعيت اين طور که با يک تلفن همه را در خدمت مي‌گرفتند.

قاليباف گفت: زماني که من در نيروي انتظامي بودم نوع حرف زدنم با مردم از جنس سخنراني و نصيحت نبود بلکه جنس حرفم از جنس کار بود و مردم اين موضوع را در نيروي انتظامي و امروز هم در شهرداري مي‌بينند.

وي افزود: بنده يک شهروندي بودم که نه عقبه قدرت داشتم و نه عقبه ثروت و واقعا به لطف اين ملت و به برکت انقلاب اسلامي و نهضت امام و خون شهدا و مجاهدت‌هايي که اتفاق افتاد امروز در حضور ملت هستم بر همين اساس بايد نسبت به ملت اداي دين و انجام وظيفه کنم.

قاليباف در ادامه مستند راديويي خود اظهار داشت: همه مي‌دانيم که سياست خارجي به دنبال اين است تا منافع کشور را تأمين کند، به دفاع از آرمانها و باورهاي ما در دنيا بپردازد اما بايد بدانيم تا زماني که ما در داخل از انسجام برخوردار نباشيم و دولتي قوي و کارامد بر سر کار نباشد و همبستگي در داخل وجود نداشته باشد امکان ندارد که ما بتوانيم در سياست خارجي موفقيتي کسب کنيم.

وي ادامه داد: چه بخواهيم مقاومت کنيم و چه بخواهيم مقابله کنيم و چه بخواهيم مذاکره کنيم نيازمند يک انسجام ملي و همدلي در داخل کشور هستيم.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم اظهار داشت:‌ من که امروز خودم را نامزد کردم و در معرض اين کار گذاشتم بايد بدانم شرايط ما و ملت ما به گونه‌اي است که ديگر حق آزمون و خطا ندارم. حق تکروي و خودرايي ندارم. بايد متکي به خرد جمعي حرکت کنيم. حق ماجراجويي و قهرمان بازي ندارم. حق ايجاد اختلاف و تنش ندارم. حق ندارم با پرداخت به مسائل حاشيه‌اي از مسائل اصلي دور شوم و آنها را به فراموشي بسپارم. من حق ندارم باند بازي و سياست‌بازي را در برنامه کاري خود داشته باشم و حق ندارم پا روي قانون بگذارم.

قاليباف خاطرنشان کرد: ملت ما تا پايان روز خدمتم نبايد اين جملات را از من بشنوند که اجازه نمي‌دهند من کار کنم. هر روز چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارند و نمي‌گذارند دولت کار خود را پيش ببرند.

وي افزود: بنده حق ندارم که بگويم قانون اساسي ظرفيت لازم را براي کار ندارد. من حق ندارم که قانون اساسي را سليقه‌اي اجرا کنم و برخي از بندهاي آن را که مطالبه دولت از مردم است، پيگيري کنم اما آن بخشي که به حقوق ملت بازمي‌گردد را و جزو همين قانون نيز هست به حقوق ملت توجه نکنم.

نظرات بینندگان