arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲

پيامي کوتاه براي همه هموطنان و فعالان سياسي خارج کشور

هموطنان گرامي مقيم خارج کشور! فعالان سياسي و همه گروههايي که قلبتان براي سرافرازي ملت و کشورتان مي‌تپد و خود را در حماسه بزرگ ملت ايران شريک مي‌دانيد. خطاب من به شماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علی شکوهی در یادداشتی نوشت:

هموطنان گرامي مقيم خارج کشور! فعالان سياسي و همه گروههايي که قلبتان براي سرافرازي ملت و کشورتان مي‌تپد و خود را در حماسه بزرگ ملت ايران شريک مي‌دانيد. خطاب من به شماست.

اخيرا نوشته‌اي را از یکی از نویسندگان ایرانی خارج از کشور خطاب به دکتر روحاني رئيس جمهوري منتخب ملت خواندم که در آن نکته مهمي مورد تاکيد قرار گرفته بود. وي اعلام کرده است: «ما طلبکار شما نیستیم. ما کنار شما هستیم. ما به شما نظر می‌دهیم، اما شما را تحت فشار نمی‌گذاریم. ما میلیونها تحصیلکرده اهل خرد هستیم که آرزو می‌کنیم که شما که نماینده ما هستید موفق شوید و ما هر کاری بتوانیم برای موفق شدن شما می‌کنیم. ما نمی‌گوئیم مطالبات‌مان از شما چیست، بلکه می‌گوئیم توانایی‌مان برای برآورده کردن مطالبات مردم چیست و ضمن در اختیار قرار دادن همه توانایی‌مان برای کمک به ساختن ایران عزیز، نظرات‌مان را برای بهتر شدن وضع کشور می‌گوئیم».

اين سخن بايد سخن دل غالب شما هموطنان باشد و نشانه آن، همين خوشحالي و سروري است که اين روزها و به دنبال خلق حماسه‌اي بزرگ از سوي مردم، قطعا همه شما در دل و جان خود احساس مي‌کنيد.

بنده به عنوان يکي از هموطنان شما در داخل و به عنوان يکي از کساني که در حد توانايي خود به شکل‌گيري اين حماسه معنادار سياسي آن هم در اوج نااميدي بسياري از فعالان سياسي در داخل و خارج کشور، کمک کرده است،‌ از شما انتظار انجام يک حرکت گسترده و فراگير در تمامي کشورهاي جهان را دارم. مبنا و جهت اين حرکت فراگير بايد رفع تحريمهايي باشد که آمريکا و متحدانش عليه دولت و ملت ايران در طي چند سال گذشته تدارک ديده و به اجرا در آورده‌اند.

حتما مي‌دانيد که اقدامات آمريکا عليه جمهوري اسلامي، فراتر از قطعنامه‌هاي سازمان ملل و ناشي از خصومتي است که اين کشور نسبت به ايران بروز مي‌دهد. بسياري از دولتهاي جهان هم در اين سالها به روند تحريم عليه ايران پيوسته و در کنار آمريکا قرار گرفته‌اند. قطعا دولت آقاي دکتر روحاني با تدبير خاص خود براي حذف اين تحريمها و کاهش اثرات منفي آنها بر وضعيت اقتصاد داخلي و معيشت مردم، تلاش خواهد کرد اما فشار سياسي هموطنان ايراني مقيم خارج بر دولتهايي که به تحريم ناعادلانه آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران پيوسته‌اند،‌ مي‌تواند موفقيت دولت دکتر روحاني براي حل اين مسئله را تسريع و تسهيل کند. بنابراين بر شماست که وارد ميدان شويد و با به صحنه آوردن توانايي‌هاي فراوان هموطنان مقيم خارج کشور و از جمله با تشکيل کمپين يا نوشتن نامه يا ملاقات با مسئولان سياسي و نمايندگان احزاب يا جمع‌آوري امضا يا برگزاري راه‌پيمايي و هر روش ديگري که خودتان موثر مي‌دانيد، براي شکستن تحريمهاي ناروا عليه جمهوري اسلامي، اقدام کنيد.

قطعا اين گونه فعاليتها، معطوف به منافع ملي و تضمين کننده سرافرازي ملت ايران است و پيوند نيروهاي سياسي داخل و خارج کشور را حول محور تامين منافع ملي، مستحکم مي‌سازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
25
ما همه باهم هستیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
18
پیشنهاد خوبی است. البته در مقابل دولت جدید باید بکوشد راه بازگشت این عزیزان را به کشور هموار کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
14
بسیار پیشنهاد عاقلانه ایست
ناشناس
|
ICELAND
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
11
12
اول برادريتان را با خارج نشينان ثابت کنيد بعد طلب ارث نمائيد. وقتيکه شماها مسئولين داخل ايران ما را بحساب نمی آوريد و بدترين انگها را بما ميزنيد و وقتيکه سفارتخانهای ما مؤای غير ايرانيهاست و با ما بشدت و نا متعارف برخورد ميکنند و وقتيکه با اين همه مشکلات برای ديدار به ايران ميآئيم و در بدو ورود مثل تيفوسيها بما و فرزندانمان برخورد نا شايست ميکنند ، چه اميدی هست؟ ما ايرانيان خارجه نشين از شما داخله نشينها بيشتر در فکر ايرانيم . ولی صد افسوس................
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
12
بهترین پیشنهاد همینه تا بدنیا نشون بدیم ما ملت با شعور و زنده ای هستیم و تا تشکیل دولت تدبیر و امید جناب روحانی با این روش میشه آبرو کسب کرد برای ایران پس ایرانیان سراسر جهان دست در دست هم با هدف اعتلای میهن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
8
بسیار عالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
5
دمت گرم
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
6
احسنت
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
7
پیشنهاد بسیار جالب و قابل تاملی از اندیشه ورزی سیاسی . اما انتظار می رود تحریمها بدون نیاز به این حرکتها به سرعت رفع شود آنها تا زمان حکم تنفیذ و تشکیل کابینه و رفع مشکلات... و زندانیها اوضاع را زصد می کنند و البته ما هم منتظریم. پیشنهاد نخبگان ساکن در خارج از کشور هم که در این نوشته آمد بسیار کاربردی و راهگشاست. امیدوارم که همه کسانی که مجبور به ترک وطن شده اند بتوانند بدون دغدغه به کشور برگردند. از فرصت استفاده می کنم و خواهش می کنم مساله ازری دانشجویان خارج از کشور را جدی تر ببینید . بسیاری از دانشجویان که جوان هم هستند سهمیه ارزیشان قطع شده و با گران شدن ارز در وصیعت بسیار ناگواری در اینجا به سر می برند و مورد تهدید خطرات جدی. خداقل قانون عطف به ما سبق نشود و برای دانشجویان قدیمی ارز پرداخت شود. از شما خواهش می کنم اگر یادداشتم را منتشر نمی کنید هم به این مساله بپردازید چون این یک سرمایه گذاری با اثربخشی کوتاه و هم دراز مدت است
ناشناس
|
SPAIN
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
10
من به شخصه در کشور اسپانیا و فرانسه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهم کرد. انتخاب استراتژیک روحانی نشانه های از گردش سیاستهای این کشور ها در قبال کشورمان دیده می شود لطفا این موضوع از طریق دیدار با سفرایشان در تهران ترغیب کنید مستاسفانه سفرای ما در خارج کار کشته نیستند و یا بی اسلحه هستند. تجربه خودم رفته بودم سفارت، کارمندای سفارت با حالت طلبکارانه با من برخورد می کردند چه برسد با خارجیها. تجربه 10 ساله ای در دولت ایران دارم و الانم دکترای گردشگری دارم به هر نحو ممکن بخواهید در خدمتم. ایمیلم
ahmad.sheikhi@gmail.com
نظرات بینندگان