arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

پسري كه به همه غذاها آلرژي دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تا به حال افرادي كه الرژي‌هاي خاصي مانند حساسيت به تكنولوژي و آب دارند را ديده ايد اما اين بار پسر بچه‌اي را مشاهده خواهيد كرد كه حتي نمي‌تواند يك قاشق غذاي جامد بخورد.

آلرژي مشكلي است كه بسياري از مردم دنيا به آن دچار هستند. اين بيماري زماني به وجود مي‌آيد كه شما حساسيت خاصي به يك ماده خاص داشته باشيد اما آلرژي‌ها گاهي فراتر از يك حساسيت ساده مي‌روند و به بيماري‌هاي كشنده تبديل مي‌شوند.

"فينالي دولان"پسر بچه 6 ساله‌اي است كه دچار يك آلرژي خاص به نام"اسينوفيليك"شده است. اين آلرژي كاري مي‌كند تا بيمار به هيچ عنوان قادر به خوردن غذاهاي مختلف از طريق دهانش نباشد و اين بدين معني است كه هيچ غذاي جامدي نمي‌تواند بخورد.

او سه سال پيش به اين آلرژي دچار شد و خانواده‌اش زماني متوجه آن شدند كه ديدند او با هر بار غذا خوردن بيمار مي‌شود. اين بيماري باعث مي‌شود تا گلوي كودك دچار ضعف خاصي شود و نمي‌تواند غذاها را پايين ببرد.

"اسينوفيليك"بيماري نادري است كه تنها يك نفر از هر 100 هزار نفر را ممكن است بيمار كند. ريشه اين بيماري در نبود كروموزم‌هاي لازم يا مشكلات ژنتيكي ديده شده و درماني براي آن تا به حال پيدا نشده است.

اين پسر بچه انگليسي براي انكه بتواند زنده بماند و مواد مغذي را دريافت كند بايد از طريق بيني‌اش غذا بخورد. يك دستگاه خاص هميشه روي صورت او قرار دارد كه غذاهاي مايع درون ان ريخته شده و از طريق بيني به بدن او مي‌رسد.

نظرات بینندگان