arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

چرا در مورد هزینه های نامتعارف بزرگراه صدر و تونل توحید سکوت شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اصلاح طلب مجلس ششم ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر دوره سوم ، معیار های مناسب برای انتخاب شهردار آینده تهران را برشمرد  .

« علی تاجر نیا » در گفت و گو با پویش در مورد اینکه چرا شورای شهر تهران در طی دوره اول تا سوم هیچ نظارتی بر عملکرد شهرداری نداشته است گفت : در دوره اول و دوره های اخیر شورای شهر ، چیزی که همیشه گریبان شهر تهران را گرفته عدم پاکدستی شهرداران بوده است .  ملک مدنی ، الویری و کرباسچی  هر یک به دلیلی پرونده داشتند و  همچنین کسانی مثل احمدی نژاد و قالیباف که  نسبت به قوه قضاییه احساس اطمینان می کردند  . در تمام این موارد ، شواری شهر به اولین وظیفه قانونی خود که نظارت بر عملکرد شهرداری تهران است ، عمل نکرده که اکنون هرکدام بعد از چند سال و پس از پایان دوره مسئولیت به فساد مالی یا اختلاس متهم می شوند.   

وی در ادامه افزود : با توجه به رد صلاحیت هایی که در دوره ی اخیر شورای شهر صورت گرفت ، اکثر چهره های شجاع و با صلابت که می توانستند در مقابل تخلف شهرداری بایستند رد صلاحیت شدند .  در دوره های اخیر نماینده ای که شجاع و پاک باشد خیلی کم داریم و باید به دوستان خودمان هم اعتراض کنیم که چرا در مورد بزرگراه صدر ، تونل توحید و قیمت های نامناسب و نا متعارف پروژه ها سکوت کرده اند؟

این نماینده سابق مجلس افزود : در جامعه ما نهادهای ناظر مانند مطبوعات آزاد و  NGO ها وجود ندارند که نظارت دقیق و کاملی درشهرداری تهران داشته باشند . اصلاح طلبان در یک آزمون بسیار دشوار و مهم در شواری شهر چهارم قرار گرفته اند . آنها  قادرند اکثریت شورای شهر را برای تعین شهردار جدید با خود همراه کنند . شهردار تهران باید دارای سوابق عمرانی در شهر تهران باشد . باید مدیری پاسخگو و سالم باشد  . اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران از نقش خودشان نباید قافل شوند و نظارت کاملی بر شهردار منتخب داشته باشند  .      

 این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود : مردم نه به شخص بلکه  به لیست اصلاحات رای داده اند. این اشخاص به تنهایی قادر به جمع آوری رای بدون حضور در لیست اصلاحات نبودند . اولا این افراد باید دغدغه های مردم را بشنود و آن را به حاکمیت منتقل کنند و بعد به دنبال راه حل باشند . اصلاح طلبی به این معنی نیست که در شورای شهر به دنبال کار شخصی یا به دنبال گرفتن امتیاز باشید .

تاجرنیا با انتقاد از اعضای شورای شهر قبلی به خاطر سکوت در مقابل عملکرد قالیباف در تهران گفت : سکوت اعضای شورای شهر دوره سوم در مقابل تخلفات شهرداران در تهران نابخشودنی است . این که بعد از چند سال یا بعد از پایان دوره هرکسی ، یک از اعضای شورای شهر صحبت از تخلفات شهرداری می کند ، نشان از عدم انجام وظیفه اعضای این شورا است .

وی همچنین در ادامه افزود : اعضای اصلاح طلب شورای شهر چهارم به جای اینکه به دنبال گرفتن امتیاز از شهردار تهران باشند ، به عملکرد وی نظارت کنند و وارد جناح بندی و بازی های موجود در شورای شهر دوره سوم نشوند . شورای شهر عملکرد موفقی در نظارت بر شهرداری  شهرداران مناطق تهران نداشته است.          

تاجرنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بین کاندیداهای احتمالی شورای شهر کدام کاندیدا احتمال شهردار شدنش بیشتر است گفت :  کسی که کمتر سیاسی باشد و به مسائل روز شهر تهران مثل ترافیک و حمل و نقل آشنا باشد . یک مدیر تکنوکرات و آشنا به مشکلات تهران  بهتر از یک مدیر سیاسی ایفای نقش می کند.
نظرات بینندگان