arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

تدابیر امنیتی شدید در زندان طره/آماده باش ارتش در سوئز و سینا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که تدابیر امنیتی شدیدی در زندان طره که حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق و تنی چند از رهبران اخوان المسلمین در آن زندانی هستند اتخاذ شده در سوئز و سینا حالت آماده باش اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، جبهه سی ام ژوئن مصر با صدور بیانیه ای از نامزدی محمد البرادعی برای ریاست بر دولت انتقالی برای تحقق اهداف انقلاب خبر داد.

در این بیانیه آمده است: همه گروهها باید از اختلافات سابق دست بردارند و همه در راستای اصلاح روند دموکراسی و ساختن مصر تلاش کنند و به آشتی ملی روی آورند.

از سوی دیگر عبدالمجید محمود از دادستانی مصر استعفا کرد.

خیر دیگر اینکه عدلی منصور رئیس جمهوری موقت مصر طی حکمی علی عوض محمد صالح به عنوان مشاور امور قانون اساسی و مصطفی حجازی را به عنوان مشاور سیاسی رئیس جمهوری برگزید.

از سوی دیگر منابع مصری از بازداشت عبدالمنعم عبدالمقصود هنگام حضور در زندان طره برای پیگیری پرونده محمد سعد الکتاتنی رئیس حزب آزادی و عدالت و رشاد بیومی معاون گروه اخوان المسلمین خبر دادند.

این در حالی است که ساکنان منازل اطراف میدان رابعه العدویه با اشاره به آزار و اذیت های فراوانی که تحصن کنندگان برای ساکنان به وجود آورده اند افزودند: آنها به بهانه های مختلف از جمله قرار دادن دوربین به پشت بام منازل می روند و رعایت حریم خصوصی افراد را نمی کنند.

تحصن کنندگان علاوه بر تمرینات نظامی مقادیر زیادی سلاح برای مقابل با حملات در محل انباشته کرده اند و فروشندگان در میدان چماق و

از سوی دیگر منابع مصری از کشف 6 طپانچه و 3650 گلوله از اعضای اخوان المسلمین در استان البحیره خبر دادند.

خبر دیگر اینکه مرز رفح امروز جمعه ب دلایل امنیتی بسته است.

از سوی دیگر پایگاه بوابه الاهرام از بسته شدن حریم هوایی فرودگاه بین المللی به سبب تمرینات نیروی هوایی مصر خبر داد.

شبکه المیادین از درگیری در الاقصر و سوزانده شدن 10 منزل در این منطقه خبر داد.

این شبکه از حضور محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین وتنی چند از اعضای اخوان از جمله محمد العمده و حلمی الجزار به زندان ملحق المزرعه در منطقه زندانهای طره برده شدند.

این در حالی است که تدابیر امنیتی شدیدی در منطقه زندان طره که حسنی مبارک ریس جمهوری سابق و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین در آن زندانی شده اند حاکم است.

خبر دیگر اینکه ارتش سوم مصر در سوئز و جنوب سینا حالت آماده باش اعلام کرد.

نظرات بینندگان