arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

مسوول دفتر حافظ منافع مصر در ایران: مصر برای گردشگران آرام است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی که مصر روزهای پرالتهابی را می‌گذراند و کابینه‌ دولت، توسط ارتش این کشور خلع شده است، مسوول دفتر حافظ منافع مصر در ایران با نگاهی امیدوارانه به گسترش تعاملات ایران و مصر، به ویژه در بخش گردشگری، می‌نگرد و می‌گوید: مناطق گردشگری مصر آرام است و ما هیچ مشکلی نداریم.

خالد عماره که حدود هفت ماه است در ایران به سر می‌برد، درباره‌ روند پیش‌ روی روابط گردشگری ایران و مصر با توجه به چالش‌ها و تنش‌های اخیر در این کشور، به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ما حدود دو سال و نیم است که در مصر انقلاب کرده‌ایم و حالا پس از این مدت توانسته‌ایم تعداد گردشگران را به شرایط قبل از انقلاب برگردانیم و فکر می‌کنیم توسعه گردشگری در این کشور اتفاق بیفتد.

وی افزود: پس از تعاملات صورت گرفته میان مقامات گردشگری دو کشور، چند صد نفر ایرانی به مصر سفر کردند و فکر می‌کنم ایرانی‌های زیادی مشتاقند به مصر بروند.

وی در عین حال اضافه کرد: فکر می‌کنم به خاطر اتفاقاتی که در مصر افتاده است، سفر گردشگران و البته ایرانی‌ها به کشور ما برای مدتی متوقف شود که این شرایط در جریان وقوع انقلاب‌ها، طبیعی است.

عماره همچنین با اشاره به تصویری که از ایران در رسانه‌های غربی وجود دارد و مقایسه‌ آن با شرایط کنونی مصر، اظهار کرد: ممکن است تصاویر خاصی در رسانه‌ها از ایران نمایش داده شود؛ ولی با این حال خیلی از گردشگران مشتاقند به کشور شما سفر کنند، مصر هم این‌طور است، با وجود تحولات اخیر، بسیاری از مناطق گردشگری ما آرام است و ما هیچ مشکلی نداریم. در واقع این تمدن، فرهنگ و موقعیت جغرافیایی است که برای گردشگران جذابیت دارد و با وجود شرایط کنونی، تعداد گردشگران مصر در حال افزایش است.

مسوول دفتر حافظ منافع مصر در ایران در ادامه درباره‌ عادی‌سازی فرایند صدور روادید با توجه به آن‌که شرایط آن هنوز در ایران عادی نیست، گفت: صدور ویزا به مدت زیادی برای اتباع دو کشور صورت نمی‌گرفت. ما فعلا برای صدور ویزای گروهی توافق کرده‌ایم و این یک دوره‌ی آزمون و خطا است که باید سپری شود. هر چند اکنون به انگیزه‌های مختلف برای علاقه‌مندان سفر به مصر ویزا صادر می‌شود؛ ولی پس از گذران این دوره‌ی آزمون و خطا حتما شرایط صدور ویزا برای ایرانی‌ها نیز عادی می‌شود.

عماره درباره‌ سفر مصری‌ها به ایران با توجه به توافق‌های صورت گرفته و در عین حال تحریکاتی که در این کشور برای توسعه نیافتن روابط با ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سفر مصری‌ها به ایران آغاز شده است. آمدن به ایران برای مردم ما آسان‌تر است. فکر می‌کنم در حال حاضر گروه‌هایی که از مصر به ایران می‌آیند، کوچک و محدود هستند؛ اما مشکلی برای آمدن مصری‌ها وجود ندارد.

نظرات بینندگان