arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

ثروتی: احیای سازمان مدیریت با انجام اصلاحات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همان سیستم مدیریتی قبل و با ایجاد اصلاحات مورد نیاز به عرصه مدیریتی کشور باز می‌گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 84 توسط رئیس‌جمهور منحل شد و معاونت‌های برنامه‌ریزی و راهبردی، منابع و سرمایه انسانی در پی آن تشکیل شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از آنجایی که مجلس برای حفظ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قانونی نداشت علی رغم مخالفت‌ها نتوانست اقدامی در راستای باقی نگه داشتن این سازمان در سال 84 انجام دهد.

وی گفت: برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کمیسیون برنامه و بودجه با بهره‌گیری از نمایندگان دولت فعلی و دولت منتخب تصمیم دارد این لایحه را به تصویب برساند و پس از آن به صحن علنی ارسال کند تا از این طریق دیگر هیچ دولتی نتواند آن را تغییر دهد.

ثروتی با اشاره به فواید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اذعان داشت: از طریق فعالیت‌های این سازمان می‌توان با افزایش نظارت‌ها، بررسی و تبادل موافقت‌نامه‌ها در افزایش بهره‌وری سازمان‌ها تأثیرگذار بود.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم ارائه بودجه از سوی دولت در سه سال اخیر تصریح کرد: دولت در سه سال اخیر نه تنها نتوانست بودجه را به موقع ارائه دهد بلکه گزارش های مربوط به بودجه را نیز ارائه نداده است، مهمترین عامل این ضعف نبود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و مشخص شد که دو معاونت در نظر گرفته شده از سوی رئیس‌جمهور نتوانسته مأموریت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی را انجام دهد.

وی درباره تغییر در سازو‌کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سوی مجلس خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همان سیستم مدیریتی قبل و با ایجاد اصلاحات مورد نیاز به عرصه مدیریتی کشور باز می‌گردد.
نظرات بینندگان