arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

سردار قاآنی: ناتو در عملیات «وعده صادق» از ۲۰۰ هواپیما کمک گرفت / حساب فرانسه، آلمان و انگلیس سرجای خود باقی است

فرمانده نیروی قدس سپاه درباره غملیات سپاه علیه اسرائیل گفت: در دریای سیاه هفت، هشت ناوگروه مستقر شدند تا جلوی عملیات را بگیرند و بیش از ۲۰۰هواپیما از شب عملیات تا پایان در آسمان منطقه بودند. این منطقه متراکم‌ترین نقطه دنیا از جهت پدافند هوایی بود که ما در آن عملیات کردیم و این چیزی بود که در تاریخ پیدا نمی‌کنیم. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ناتو و غرب برای مقابله با عملیات وعده صادق همه امکانات خود را به کار گرفت، گفت رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند جلوی جبهه مقاومت بایستند. 

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی روز گذشته در اربعین شهادت سردار سرلشکر محمدهادی حاجی‌رحیمی از شهدای حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، عملیات وعده صادق را دارای ویژگی‌های خاص عنوان کرد و گفت: در دریای سیاه هفت، هشت ناوگروه مستقر شدند تا جلوی عملیات را بگیرند و بیش از ۲۰۰هواپیما از شب عملیات تا پایان در آسمان منطقه بودند. این منطقه متراکم‌ترین نقطه دنیا از جهت پدافند هوایی بود که ما در آن عملیات کردیم و این چیزی بود که در تاریخ پیدا نمی‌کنیم. 

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این عملیات جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا که خود را برای دفاع از رژیم اسرائیل تکه‌پاره می‌کرد رسماً اعلام کرد وارد درگیری نخواهد شد. 

سردار قاآنی یادآور شد: پیام وعده صادق و جمهوری اسلامی به همه کسانی که در دنیا دلخوش به امریکا هستند، این است که امریکا از هیچ کشوری به اندازه رژیم اسرائیل دفاع نخواهد کرد. پس رهبران منطقه در این باره فکر کنند. تازه امریکا، ناتو را به میدان آورد. همه جنایتکار‌هایی که در این جنگ بودند اقدامات‌شان به حساب‌شان می‌رود. فرانسه، آلمان و انگلیس که شب عملیات وعده صادق هواپیما آوردند، فکر نکنند همه چیز تمام شد! حساب آن‌ها سرجای خودش است. وی افزود: پیروزی وعده صادق به موشک‌ها و پهپاد‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رسیدند نیست؛ اسرار زیادی در این عملیات نهفته است. خیلی کار دارد تا اسرار فراوان نهفته عملیات وعده صادق را تحلیل کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: «وعده صادق» نه جنگ بلکه یک عملیات محدود بود که به دست بخشی از یک نیروی جمهوری اسلامی انجام شد، دنیا باید بفهمد قدرت کجاست. 

سردار قاآنی تصریح کرد: روبه‌روی عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی و تمام امریکا و تمام ناتو قرار داشتند. در آن شب ۲۲۰هواپیمای نظامی در آسمان بودند و دیگر آسمان بیش از این هواپیما را جواب نمی‌داد و بیش از این دریای سرخ و مدیترانه گنجایش ناو را نداشت. سردار قاآنی با بیان اینکه امریکا، رژیم صهیونیستی و غرب کوچک‌تر از آن هستند که جلوی جبهه مقاومت بایستند، گفت: در حالی که پس از شهادت مستشاران ما زیر سخت‌ترین فشار‌ها بودیم، اما با صبر و تدبیر عمل کردیم. نظام جمهوری اسلامی تدبیر دارد و با تدبیر حرکت می‌کند. فرمانده نیروی قدس یادآور شد: یک روز شنیده بودند از شکر می‌توان چیزی تولید کرد که به درد میدان نبرد می‌خورد. صهیونیست‌ها از ترس تولید موشک مدت‌ها نمی‌گذاشتند شکر وارد غزه شود. بنابراین هرچه در غزه هست تولید خودشان در سرزمینی محاصره شده است. 

سردار قاآنی، عملیات وعده صادق را مقاومتی دانست و گفت: هنوز شناخت عمق عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق که ایران با اقتدار و با صلابت انجام داد زمان می‌خواهد تا معلوم شود چیست. دشمنان بهتر از دوستان فهمیدند در عملیات وعده صادق چه ضربه‌ای خورده‌اند. فرمانده نیروی قدس افزود: همه دوربین‌های جهان روی منطقه عملیات زوم شده بود و ایران اسلامی با اقتدار عملیات را انجام داد. 

سردار قاآنی با بیان اینکه نبرد با سنگ ۳۰ سال پیش با فرماندهی شهید سلیمانی و امثال حاج رحیمی امروز به طوفان الاقصی ختم شده است، گفت: وقتی طوفان الاقصی شروع شد همه تحلیلگران نظامی حداکثر زمان ایستادگی فلسطینی‌ها را دو ماه تخمین می‌زدند ولی بیش از هفت ماه است که طول کشیده است. نیرو‌های مقاومت هم اعلام می‌کنند امروز وضع ما با اندک تغییری مثل شروع طوفان‌الاقصی است.

نظرات بینندگان