arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

واکنش رئیسی به خبر "انتخاب": خروج هداياي خارجي از "موزه هدايا" پيگيري خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: معاون اول دستگاه قضايي با اشاره به خروج هداياي خارجي از "موزه هدايا" گفت: اگر اين هدايا جزو اموال دولتي باشد وظيفه دستگاه قضايي است که پيگيري کند و اگر معلوم شود که اموال مربوط به دولت بوده و ثبت دولتي شده حتي کوچکترين شي آن هم قابليت تعقيب قانوني دارد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا خروج هداياي ساير کشورها از "موزه هدايا" قانوني است يا خير؟ اظهار داشت: اگر هدايايي در دوران رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد از کاخ خارج شده است، منع قانوني دارد.

رئيسي خاطرنشان کرد: اموال دولت مربوط به دولت است، در آيين‌نامه دولت ذکر شده است که اگر هديه‌اي از خارج کشور به کارکنان دولت داده مي‌شود، آن فرد حق دارد تا مبلغ معيني را تصرف کند مثلا اگر تا مبلغ 30 هزار تومان بود بايد تحويل دولت مي‌داد.

معاون اول رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: قطعا اگر هدايايي مربوط به نظام و دولت جمهوري اسلامي باشد حتما دخل و تصرف در آن‌ها غير مجاز است و مربوط به اموال دولتي است.

وي اظهار داشت: اگر اين هدايا جزو اموال دولتي باشد وظيفه دستگاه قضايي است که پيگيري کند و دستگاه قضايي هم اگر معلوم شود که اموال مربوط به دولت بوده و ثبت دولتي شده حتي کوچکترين شي آن هم قابليت تعقيب قانوني دارد.

رئيسي تاکيد کرد: هر تصرفي در اموال عمومي، بيت‌المال، اموال دولتي بايد طبق مجوز صد در صد قانوني انجام گيرد، حتي هداياي مشخصي هم تا حدي قابل تصرف است و اگر از آن بگذرد غير قانوني است و قابل تعقيب است.

ماه گذشته، "انتخاب" از خروج هداياي خارجي روساي جمهور از موزه هدایا خبر داده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
0
28
ببینید برادر من! احمدی نژاد مدام در حال بحران سازی است. او چون از دولت رفته، می خواهد با این کارها خودش را ثابت کند. او این هدایا را بر خلاف معمول بیرون برده تا دوباره مسئولین را به جنگ زرگری وادار سازد. هوشیار باشید!
نظرات بینندگان