arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲

هشدار انگليس به اسکاتلند: پوند را فراموش کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات انگلیس روز پنجشنبه به اسکاتلند هشدار دادند در صورتی که منطقه از انگلیس اعلام استقلال کند، دیگر قادر نخواهد بود از واحد پولی پوند استفاده کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «جرج آزبورن» وزیر دارایی انگلیس در این باره گفت: «پوند یکی از قدیمی ترین و موفق ترین واحدهای پولی در جهان است. اقتصاد انگلیس نیز سریعتر از هر اقتصاد پیشرفته در اروپا در حال رشد است.»

بـه گـزارش خبرگـزاری رویترز از ادینبورگ، وی در سخنرانی خود علاوه بر طرح موضوع از بین رفتن امنیت اقتصادی اسکاتلند در صورت حذف واحد پولی پوند از این منطقه، بر برخی جنبه های میهن پرستانه تاکید کرد تا بدین وسیله، اسکاتلندی ها را از استقلال از انگلیس منصرف کند.

همه پرسی در خصوص استقلال اسکاتلند از انگلیس در تاریخ 18 سپتامبر برگزار خواهد شد و در آن حدود چهار میلیون اسکاتلندی شرکت خواهند کرد.

این اقدام آزبورن، جدیدترین واکنش مقامات انگلیس به اسکاتلند با هدف منصرف کردن آنها از پیگیری تلاش برای استقلال از انگلیس شمرده می شود. مقامات انگلیس قصد دارند به هر نحو ممکن، به اسکاتلند اعلام کنند در صورت مستقل شدن از انگلیس، آینده این منطقه در معرض خطر قرار خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی در این باره پیش بینی کردند هشدارهای آزبورن طی روزهای آینده از سوی دیگر مقامات ارشد مالی انگلیس تکرار خواهد شد.

نظرات بینندگان