arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۲

وزیر نفت این هفته به سوال نمایندگان پاسخ می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر نفت در آخرین هفته سال به سوال حمید رسایی، علی اصغر زارعی و روح اله حسینیان نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی پاسخ می دهد.
 

به گزارش ایرنا،بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس،ادامه بررسی لایحه اصلاح مالیات های مستقیم و همچنین سوال از وزیر نفت مهمترین برنامه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین هفته سال است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخر سال پرکاری خواهند داشت؛ در این هفته نمایندگان گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح ماده (45) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را که دوفوریت آن در جلسه علنی مورخ 18/12/1392 به تصویب رسیده است، مورد بررسی قرار می دهند.

همچنین در این هفته نمایندگان گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن را مورد بررسی قرار می دهند.

یک فوریت این طرح در جلسه علنی ششم اسفند ماه 1391 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

نمایندگان در هفته آخر سال بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی درمورد طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن مصوب 1377 و الحاق موادی به آن که از سوی شورای نگهبان اعاده شده را در دستور کار دارند.

بررسی گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درمورد وضعیت خودروهای وارداتی از دیگر برنامه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته عنوان شده است.

همچنین در این هفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح استفساریه تبصره (3) ماده (9) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می دهند.

یک فوریت این طرح در جلسه علنی پنجم آذر ماه سال جاری به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره لایحه موافقتنامه همکاری های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان ،گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح نظام رتبه بندی معلمان،گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد طرح دایمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387 از دیگر برنامه نمایندگان در هفته آخر سال خواهند بود.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه تعیین حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تاسیسات کشور ،گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی درمورد طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی از دیگر برنامه های نمایندگان در آخرین هفته سال عنوان شده است

بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی ،لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات درمورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه و همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن از دیگر برنامه های نمایندگان در این هفته عنوان شده است.

گزارش کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح و همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستائی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب 1365 و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 1371 از دیگر برنامه های نمایندگان در این هفته عنوان شده است.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی درمورد «میزان تحقق اهداف سیاستهای کلی و نحوه اجرای قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی» در اجرای مواد (44) و (49) آئین نامه داخلی مجلس (شماره چاپ 948) در دستور هفته جاری قرار دارد.
نظرات بینندگان