arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳

هوای تهران، اهواز، مشهد، کرج و تبریز در شرایط سالم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد که امروز - یکشنبه - هوای کلان شهرهای تهران، اهواز ، مشهد ، کرج و تبریز در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، به دلیل وجود پوشش ابر در حال عبور درمنطقه جنوب شرقی تحلیل و بررسی وضعیت گرد و غبار در مناطق مورد اشاره امکان پذیر نیست.

از حدود 4 بعد از ظهر روز گذشته ( 16 فروردین ماه ) گرد و غبار محلی تمام مناطق کشور به ویژه بخش کوهستانی ایران را در بر گرفت و به تدریج تا نیمه شب بخش های جنوب غربی و جنوبی کشور نیز درگیر شد.

امروز - یکشنبه - در مناطق یاد شده هنوز گرد و غبار با همان وضعیت مشاهده می شود.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو نیز روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 9 متر بر ثانیه و میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 14 درصد است.

وی اظهار داشت: هوایی کمی ابری گاهی وزش باد در بعد ازظهر رشد ابر در ارتفاعات برای امروز در شهر تهران پیش بینی شده است و برای روز دوشنبه هوایی کمی ابری گاهی وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر و برای روز سه شنبه هوایی نیمه ابری گاهی وزش باد به تدریج افزایش ابر در اوایل شب بارش پیش بینی شده است.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: دمای کنونی تهران 21 درجه سانتی گراد و هوایی نیمه ابری گزارش شده و جهت باد جنوب غربی است.

نظرات بینندگان