arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۳

نکونام: مي‌خواهيم از گروه صعود کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جواد نکونام در گفتگو با آسوشيتدپرس از عزم بالاي ايران براي صعود به دور دوم جام جهاني برزيل سخن گفت.
 

اگر تنها يک چيز وجود داشته باشد که جواد نکونام و همتيمي‌هايش روي آن براي موفقيت در جام جهاني با همه محدوديت‌هايش در راه آمادگي براي آن حساب مي‌کنند، آن هم حمايت 80 ميليون ايراني است.

هم‌گروهي با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني‌و هرزگوين خود به تنهايي يک چالش بزرگ براي ايران محسوب مي‌شود. حال اگر بودجه لازم براي تيم ملي ايران فراهم نشود اين چالش بزرگتر مي‌شود.

ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 و مشخص شدن حريفانش در اين رقابت‌ها تنها يک ديدار دوستانه برگزار کرد و ان هم برابر گينه بود که با شکست 2 بر يک ايران به پايان رسيد که البته تعجبي هم ندارد که ايران در ان ديدار شکست خورد زيرا شاگردان کي‌روش آمادگي لازم براي حضور در اين بازي دوستانه را نداشتند.

با اين وجود جواد نکونام معتقد است کارلوس کي‌روش مي تواند با هوش و توانمندي خود و تجربه بين‌المللي بازيکنان در برزيل شگفتي بيافريند و نتايج خوبي با ايران کسب کند.

به نقل از ايسنا، جواد نکونام در گفتگو با آسوشيتدپرس درباره حضور کي‌روش و نقش او در تيم ملي ايران گفت: حضور کي روش براي فوتبال ايران بسيار مفيد بوده است و باعث شده اعتماد به نفس بازيکنان تيم بالا برود. ما در بازي هاي انتخابي در گروه سختي قرار داشتيم. اکنون پس از صعود به جام جهاني تمام تمرکز خود را معطوف به نتيجه گرفتن در برزيل کرده‌ايم. مي‌خواهيم براي اولين بار در جام جهاني از گروه خود صعود کنيم. مي دانيم که اين کار سختي است اما مي خواهيم تمام مردم ايران را خوشحال کنيم و در جام جهاني برزيل افتخارآفريني کنيم.

ايران بازي هايش را در انتخابي جام جهاني با برتري برابر ازبکستان اغاز کرد و سپس چند نتيجه ضعيف باعث شد شانس صعود ايران به بازي‌هاي جام جهاني کمرنگ شود اما در ادمه 3 برد ارزشمند پي‌درپي باعث شد تا شاگردان کارلوس کي‌روش به عنوان تيم نخست به مرحله نهايي جام جهاني در برزيل صعود کنند. اتفاقي که براي چهارمين بار در تاريخ فوتبال ايران رخ مي دهد. مشکل بزرگ ايران در انتخابي جام جهاني گل زدن بود. ايران تا قبل از 3 بازي نهايي خود در اين گروه تنها 2 گل زده در کارنامه خود داشت اما برد 4 بر صفر برابر لبنان و سپس 2 پيروزي برابر قطر و کره‌جنوبي باعث شد کمي اين نقيصه برطرف شود.

کارلوس کي روش در سال 2011 پس از ناکامي ايران در رسيده به جام جهاني 2010 و جام ملت هاي آسيا به عنوان سرمربي اين تيم معرفي شد و از ان زمان تلاش زيادي براي آوردن بازيکنان اروپايي به تيم ملي ايران انجام داد. اشکان دژاگه، دانيل داوري، رضا قوچان‌نژاد و مهرداد بيت آشور از جمله بازيکناني بودند که کارلوس کي‌روش انها را براي حضور در تيم ملي ايران متقاعد کرد. ايران با حضور اين بازيکنان و تجربه بازيکنان داخلي ديگر مانند جواد نکونام و آندرانيک تيموريان موفق شد به عنوان تيم نخست به جتم جهاني راه يابد و اکنون نيز در رده بندي فيفا در صدر تيم‌هاي آسيايي قرار دارد.

آندرانيک تيموريان نيز درباره شرايط فوتبالي ايران مي گويد: ايران کشوري است که با فوتبال زندگي مي کند. مردم ايران علاقه زيادي به فوتبال دارند. در جام جهاني برزيل تمام مردم ايران از ما حمايت خواهند کرد تا نتايج خوبي کسب کنيم. ما براي موفيت در جام جهاني هر کاري از دستمان برآيد انجام خواهيم داد.

نظرات بینندگان