arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

وضعيت تيم ملي اميد از زبان افاضلي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هومن افاضلي با بيان اين که در حال حاضر مسعود مقيم، الهويي و هادي قاسمي مربيان ايراني کادر فني تيم اميد هستند، گفت: هنوز حضور هيچ مربي ايراني به عنوان دستيار وينگادا قطعي نشده و در حال حاضر مهم‌ترين مساله شروع کار اين مربي پرتغالي با تيم ملي است.
 

اين عضو کميته‌ فني فدراسيون درباره آخرين وضعيت تيم ملي المپيک که تمريناتش از امروز (شنبه) آغاز خواهد شد، گفت: تيم ملي امروز تمريناتش را با حضور وينگادا آغاز مي‌کند و تعدادي از مربيان ايراني هم همراه او خواهند بود که مسعود مقيم، الهوئي و هادي قاسمي از جمله اين مربيان هستند. آنها با من کار کرده‌اند و اکنون فعلا در کادر فني تيم اميد کنار وينگادا خواهند بود تا به صورت قطعي تکليف مربيان اين تيم مشخص شود.

به نقل از ايسنا، وي در پاسخ به اين سوال که "سرانجام وضعيت شما به کجا رسيد و آيا در کادر فني اين تيم حضور خواهيد داشت و يا به گفته آيت اللهي يکي از کساني خواهيد بود که دستياران وينگادا را انتخاب مي‌کنيد" به ايسنا گفت: من 12 سال در تيم‌هاي ملي حضور داشتم که در بعضي از اين سال‌ها به طور همزمان در يک تيم باشگاهي هم فعاليت داشتم. فدراسيون خانه من است و اگر در کادر فني تيم اميد به عنوان مربي حضور نداشته باشم، فعاليتم با فدراسيون قطع نمي‌شود. من افتخار مي‌کنم به تيم ملي کشورم کمک کنم، اما ممکن است نوع فعاليتم متفاوت باشد. احتمالا ديگر کار ميداني نخواهم کرد و نوع کارم شبيه به فعاليت‌هاي ستادي باشد.

عضو کميته‌ فني فدراسيون در واکنش به اين که آيا قرار است مديريت فني اين تيم را بر عهده بگيريد؟ گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست. بايد ببينيم که با فعاليت مربيگري‌ام که احتمالا در روزهاي آينده مشخص مي‌شود تداخل خواهد داشت يا خير و در کل بايد ببينيم چه شرايطي پيش مي‌آيد و من چطور مي‌توانم به تيم ملي کمک کنم. ضمن اين که مربي ايراني اين تيم را بنده انتخاب نمي‌کنم و فقط براي انتخاب او با من مشورت مي‌شود.

افاضلي درباره انتخاب دستيار ايراني وينگادا، ادامه داد: اين انتخاب سه ضلع دارد که يکي از آنها فدراسيون کميته‌ فني، يکي خود مربي و ضلع سوم وينگادا است که هر سه بايد در اين انتخاب هماهنگ و موافق باشند. در حال حاضر مساله مهم شروع کار خود وينگادا است و بعد از آن صحبت‌هايي ردوبدل خواهد شد و طرفين سعي مي‌کنند براي رسيدن به نقطه مشترکي براي انتخاب مربيان کادر برسند. در حال حاضر فقط چند نفر کانديداي مربيگري در اين تيم هستند.

عضو کميته‌ فني فدراسيون در واکنش به اين که آيا قرار است سيد هادي آيت اللهي ، نايب رييس فدراسيون سرپرست اين تيم باشد؟ خاطر نشان کرد: شأن آيت اللهي بالاتر از سرپرستي تيم است. البته در فوتبال دنيا در هيچ تيمي مسئوليتي به نام سرپرست و اين چيزي که در تيم‌هاي باشگاهي ما وجود دارد به هيچ وجه نيست. آنها از لفظ مدير گروه استفاده مي‌کنند که مي‌تواند روي نيمکت هم حضور داشته باشد مانند جايگاهي که مهدي محمد نبي، دبير کل فدراسيون در تيم ملي بزرگسالان دارد.

نظرات بینندگان