arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

برنامه امروز ایران و 1+5 در وین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدارهای دو جانبه هیات مذاکره کننده کشورمان در صبح روز جمعه به وقت وین ابتدا در دیدار با هیات های سه کشور اروپایی آغاز شد و بعد از کشورهای اروپایی دیدار دو جانبه با هیات مذاکره کننده آمریکایی آغاز شده است.

از محتوای این دیدارها تاکنون گزارشی دریافت نشده است.

سخنگوی کاترین اشتون شب گذشته گفت: به احتمال زیاد پایان این دور از مذاکرات روز جمعه خواهد بود و زمان مرحله بعدی مذاکرات در نشست خانم اشتون و آقای ظریف مشخص و اعلام خواهد شد.

هیات های مذاکره کننده هسته ای ایران و 1+5 این مرحله از مذاکرات که به تدوین پیش نویس متن توافق جامع اختصاص یافته را سخت و در عین حال فشرده خوانده اند اما در عین حال از روند مذاکرات ابراز خوشبینی می کنند.

به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در مسیر تدوین متن مکتوب توافق جامع سه دور مذاکره دیگر تا پایان مهلت تعیین شده در توافق ژنو (20 جولای - 30 تیر) پیش بینی شده که دو مرحله مذاکره در خرداد ماه و مرحله سوم نیز در تیرماه خواهد بود.

عباس عراقچی سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران نیز در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که مذاکره تیرماه بسیار طولانی مدت خواهد بود و از هیات های مذاکره کننده طرف مقابل خواسته شده که سه هفته آخر تیرماه را در تقویم کاری خود خالی نگه دارند تا در صورت لزوم به مذاکرات هسته ای اختصاص یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان