arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

بازداشت سیاسی بازیکن تیم ملی والیبال بحرین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای امنیتی بحرین، بازیکن تیم ملی والیبال این کشور را به همراه پنج شهروند دیگر بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، مسوول نظارت و پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صدای منامه اظهار کرد: نیروهای امنیتی بحرین، بامداد امروز (سه شنبه)

شش بحرینی را بازداشت کردند که در بین آنها «علی مرهون» بازیکن تیم ملی والیبال این کشور نیز حضور دارد.

«یوسف المحافطه» افزود: براساس گزارش های دریافتی از 15ژانویه 2011 تاکنون 785 شهروند بحرینی توسط نیروهای امنیتی حکومت بحرین بازداشت شده اند.

دادستان بحرین روز دوشنبه نیز «حسین الاسود» بازیکن تیم فوتبال امید این کشور را به اتهام مشارکت در فعالیت های تروریستی به 60 روز حبس محکوم کرد.

«حکیم العربی» بازیکن تیم فوتبال الشباب بحرین نیز سال قبل در روز اعلام اسامی بازیکنان تیم امید این کشور توسط نیروهای امنیتی بحرین روانه زندان شد.

کمیته دفاع از ورزشکاران بحرین با محکوم کردن بازداشت و حبس ورزشکاران این کشور توسط نیروهای حکومتی، امنیتی کردن فضای ورزش و دربند کشیدن ورزشکاران بحرینی را از بین بردن سرمایه های ورزشی این کشور توسط حکومت آل خلیفه بیان کرد.

این کمیته با اشاره به بازداشت یکی از بازیکنان والیبال باشگاه الاهلی بحرین توسط نیروهای امنیتی این کشور در ماه گذشته، از موسسات حقوقی خواست برای آزادی فوری ورزشکاران بازداشت شده و در بند بحرین، اقدامات لازم را به عمل آورند.

بحرین از سال 2011 تاکنون شاهد ناآرامی و اعتراض گسترده مردم این کشور علیه حکومت آل خلیفه است.

مردم بحرین که حکومت این کشور را نظام پادشاهی مستبد می دانند خواهان تشکیل دولت براساس برگزاری انتخابات آزاد هستند.

براساس قانون اساسی بحرین، نخست وزیر این کشور از سوی پادشاه انتخاب می شود و از 40 سال گذشته تاکنون «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» عموی «شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین، در سمت نخست وزیری این کشور حضور داشته است.

بیش از 75 درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند اما مناصب حکومتی را سنی ها در اختیار دارند.

گروه های مخالف حکومت بحرین اعم از شیعه و سنی از سال 2011 میلادی خواهان تشکیل دولت این کشور براساس برگزاری انتخابات آزاد در این کشور هستند.
نظرات بینندگان