arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

کنگره بین المللی چشمه آفتاب در خمین آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کنگره بین المللی چشمه افتاب در بزرگداشت پدر امام خمینی (ره) آیت الله سیدمصطفی موسوی خمینی در مصلای شهر خمین با حضور برخی از مسئولان کشوری و استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی کنگره بین المللی چشمه آفتاب صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  این کنگره دو روزه با هدف معرفي شخصيت علمي، سياسي و اجتماع علامه سيد مصطفي موسوي خميني(ره) و همچنین جمع آوري اسناد و مدارك علمي و تاريخي مرتبط با دوران زتدگي ايشان و كودكي حضرت امام خميني(ره) برگزار می شود.

حسین خسروی معرفي منطقه خمين و استان مركزي و نقش آن در تحولات سياسي، اجتماعي و مذهبي را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد و اظهار داشت: بررسي سه موج بيداري اسلامي در جهان و نقش انديشه هاي حضرت امام(ره) در موج دوم و سوم بيداري اسلامي در این کنگره در زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه خانواده محترم امام خمینی(ره) دیگر مهمانان ویژه این کنگره هستند اظهارداشت: سید حسن خمینی، تولیت استان امام خمینی(ره)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میهمان این کنگره هستند.

خسروی ادامه داد: اجداد بزرگوار امام(ره) انسان‌های مجاهد و از چهره‌های تاریخ ساز و مجتهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در انقلاب اسلامی ایفا کردند که برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای معرفی و گرامیداشت این بزرگواران است.

وی افزود: چاپ 12 عنوان کتاب با محوریت زندگی، خاطرات و اسناد مرتبط با ایشان و چاپ 50 جلد از آثار حضرت امام(ره) با ارم کنگره بین المللی حاصل کار علمی این کنگره است.

گفتنی است نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی - منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی - اداره کل اموزش و پرورش استان مرکزی - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و شورای اسلامی شهر خمین متولی برگزاری این کنگره هستند.

 
برچسب ها: خمین
نظرات بینندگان