arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

وقتی تندروها در مقابل ایستادگی سید حسن خمینی از کوره در می روند

سخنرانی سالانه‌ای که به‌خصوص پس از هتاکی هنجارشکنان در چهاردهم خرداد 89 نگاه‌های حساس‌تری را به خود معطوف داشته. برخی شخصیت‌های سیاسی مطرح، به‌دلیل فضای اتهام‌زنی و حرمت‌شکنی سال‌های اخیر یا اصولا در صحنه نیستند یا آنکه کمتر حاضر به پذیرفتن هزینه‌های اظهارنظر می‌شوند، خمینی جوان اما، بی‌توجه به کژی‌ها، ناملایمات و نمک‌ناشناسی‌ها، ایستادگی و پایمردی با محوریت اخلاق را چونان معلمی مهذب به همگان می‌آموزد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نزدیک‌شدن به ایام بزرگداشت امام راحل عظیم‌الشأن(ره) موجب شده که این‌روزها بیش از سایر شخصیت‌ها، یادگار امام - البته دور از انعکاس حداقلی رسانه- محور جلسات و همایش‌ها و دیدارهایی کوچک و بزرگ باشد. از همایش تبیین شخصیت علمی امام(ره) در بروجرد که نفوذ خودسرها و انفعال مسوولان مانع برگزاری آن شد گرفته تا دیدار رییس و نمایندگان مجلس و وزرا و کارکنان وزارتخانه‌های مختلف و از فرماندهان دوران دفاع مقدس.

به گزارش انتخاب، ترجیع‌بند اکثر این سخنرانی‌ها و مواضع توصیه به ایستادگی در مقابل مشکلات و به تعبیر خودش «از کوره‌درنرفتن» در مواجهه با بداخلاقی‌ها و بی‌ادبی‌ها، حرکت بر مدار عقلانیت و توجه به مردم و اندیشه و آزادی آنهاست. ایضا تاکید بر نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در جهت مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و هشدار به مسوولان سیدحسن خمینی که از سال‌ها پیش بی‌تردید سنگین‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین هجمه‌ها را با شکیبایی بی‌نظیرش خنثی کرده، در حقیقت با متجلی‌کردن اخلاق عملی، بیش از هرکس ترجمان عینی و ملموس رفتار پیامبرگونه امام(ره) را در معرض نگاه پرسشگر و نقادانه نسل حاضر -که دوران امام را ندیده‌اند- قرار داده. او این‌روزها آماده می‌شود تا مثل 25‌سال گذشته در قامت میزبان هزاران زایر داخلی و خارجی امام(ره) پیش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز چهاردهم خرداد یک‌بار دیگر شایستگی بی‌مانندش را در سکانداری کشتی نجات‌بخش اندیشه‌های امام(ره) به تماشا بگذارد؛

 سخنرانی سالانه‌ای که به‌خصوص پس از هتاکی هنجارشکنان در چهاردهم خرداد 89 نگاه‌های حساس‌تری را به خود معطوف داشته.  برخی شخصیت‌های سیاسی مطرح، به‌دلیل فضای اتهام‌زنی و حرمت‌شکنی سال‌های اخیر یا اصولا در صحنه نیستند یا آنکه کمتر حاضر به پذیرفتن هزینه‌های اظهارنظر می‌شوند، خمینی جوان اما، بی‌توجه به کژی‌ها، ناملایمات و نمک‌ناشناسی‌ها، ایستادگی و پایمردی با محوریت اخلاق را چونان معلمی مهذب به همگان می‌آموزد.

چه آنجا که در جمع فرماندهان دفاع مقدس به نقل خاطره‌ای از امام مربوط به دوران نوجوانی‌اش پرداخت- که برای شرکت در عملیات والفجر 10 به جبهه رفته بود و از مریوان با مشقت زیاد تلفنی با امام صحبت کرده بود- و البته بغض در گلو نقل خاطره را نیمه‌تمام گذاشت و چه آنجا که در جمع نمایندگان مجلس از مصایب پیامبر و اهل بیتش(ع) سخن گفت و نتیجه گرفت که پیروزی ریشه در ایستادگی توأم با عقلانیت و اخلاق دارد.

چه آنجا که در جمع مردم مشتاق خمین، روایتی از استبدادستیزی خاندان امام(ره) را نقل و تاکید کرد که باید به مردم و اندیشه و آزادی آنان احترام گذاشت؛ چراکه از دل مردمی آزاد، مملکتی آباد به دست می‌آید و با تفسیر حدیث نبوی «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» تذکر داد که متولیان دین باید پیشگامان اخلاق باشند. چنین باد.

منبع: شرق
نظرات بینندگان