arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

چرا شاعران کره ای از تماشای بازی ایران و نیجریه محروم شدند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


گروهی از شاعران کشور کره جنوبی که قرار بود در ورزشگاه انقلاب به تماشای مسابقه فوتبال تیم های ایران و نیجریه بنشینند و ملی پوشان ایران را تشویق کنند، با ممانعت مسئولان باشگاه انقلاب از تماشای این مسابقه محروم شدند.

علاقه مندان فوتبال خوب به یاد دارند که در حاشیه رقابت های انتخابی جام جهانی درگیر لفظی شدید بین سرمربیان تیم های فوتبال ایران و کره جنوبی پدید آمد. موضوعی که به ویژه در فضای مجازی انعکاس بسیار زیادی داشت و موجب بروز بداخلاقی هایی شد.

رایزن فرهنگی سفارت کره جنوبی در ایران اما به دنبال این موضوع در پی تلطیف فضای فرهنگی و گسترش روابط دوستانه بین دو کشور برآمد. در همین راستا یک کاروان از اهالی ادبیات و شاعران کره جنوبی همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال به تهران سفر کردند.

طبق برنامه شاعران کره ای در شب شعر مشترک با شاعران ایرانی شرکت کردند. قرار بود بعد از پایان مراسم شب شعر، جمعی از شاعران کره جنوبی و ایران برای تماشای مسابقه فوتبال تیم های ایران و برزیل در جام جهانی به باشگاه انقلاب تهران بروند. با حمایت دو شرکت اسپانسر کره ای برنامه ای برای پخش مسابقه فوتبال ایران در جام جهانی از تلویزیون های بزرگ باشگاه انقلاب تدارک دیده شده بود.

حدود پانصد بلیت برای این برنامه به فروش رفته بود و جمعی از خانواده های ایرانی نیز از ساعتی قبل برای شرکت در نمایش فوتبال ایران در باشگاه انقلاب حاضر شده بودند. با این حال دقایقی قبل از شروع مسابقه از ورود شاعران کره ای به باشگاه انقلاب جلوگیری شد. بعد هم یک نماینده ای از شرکت ال جی (حامی مالی برنامه) اعلام کرد که به دلیل نقص فنی مسابقه فوتبال در باشگاه انقلاب پخش نمی شود.

بدین ترتیب شاعران کره ای نتوانستند بازی فوتبال تیم ایران ایران و نیجریه را مشاهده کنند. برخی از منابع آگاه اما معتقدند بخشی از نیروی انتظامی با اجرای این برنامه موافق نبوده است. زیرا پیش از این از سوی مسئولان بلندپایه نیروی انتظامی با تماشای مسابقات فوتبال در اماکن عمومی و به صورت دست جمعی مخالفت شده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان