arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۳

دری‌ نجف‌آبادی: جریان‌های بعثی و داعش ماهیت شیطانی دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: جریان‌های بعثی، داعش و جریان‌های دیگری که در عراق به‌وجود آمده‌اند نه‌تنها ماهیت دینی و اعتقادی ندارند، بلکه ماهیت آن‌ها شیطانی و ابلیسی است و همان دجال‌هایی هستند که در روایات به آن‌ها اشاره شده است که در زمان غیبت وجود دارند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی با شرکت در مراسم «بزرگداشت شهدای 7 تیر» که در حوزه علمیه کمالیه برگزار شد، اظهارکرد: یاد و خاطره شهدای 7 تیر به‌خصوص شهید بهشتی و شهدای لرستان شهید فخرالدین رحیمی که در دور اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بود، و شهید محمد صادقی که نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی بود را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به این‌که آشنایی من با برادران رحیمی و شهید صادقی به دهه 40 برمی‌گردد اضافه کرد: در مدرسه‌ای به نام علوی که با مدیریت آیت‌الله گلپایگانی که قصد داشت طلبه‌هایی آشنا به علم روز دنیا تربیت کند.

نماینده ولی‌فقیه دراستان مرکزی با اشاره به این‌که شخصیت‌هایی همچون ریاست محترم جمهوری، برادران اختری، حجت‌الاسلام قرائتی، حجت‌الاسلام مشرقی، خود من و برادران رحیمی هم در این مدرسه تحصیل کردیم، ادامه داد: متصدی آن مدرسه خود شهید بهشتی همراه با آیت‌الله ربانی شیرازی و آیت‌الله جنتی بودند که با حمایت ویژه آیت‌الله میلانی از مشهد یک مدرسه تحت برنامه و با نظارت روحانیت با نام «مدرسه حجت‌الاسلام حقانی» تأسیس شد.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی در هدایت مدرسه حقانی نقش بسزایی داشتند، افزود: برنامه این شهید بزرگوار کادرسازی بود و می‌گفتند ما در آینده به کادرهایی مدیر، مدبر، با تدبیر، تاریخ‌دان، جغرافی‌دان، سیاست‌دان و علومی از این دست نیازمندیم.

دری‌نجف‌آبادی، با اشاره به راه‌اندازی مدرسه «دین و دانش» در قم توسط شهید بهشتی، افزود: خود شهید بهشتی اعتقاد داشت که از راه دین و تبلیغات دینی نباید معاش زندگی خود را تأمین کند، به همین جهت در این مدرسه زبان انگلیسی تدریس می‌کرد و تدریس انگلیسی در قم آن‌هم توسط یک روحانی خیلی تأثیرگذار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به این‌که شهید بهشتی نابغه بود و دشمنان دانسته او را ترور کردند، افزود: این شهید بزرگوار به آینده نگاه ویژه‌ای داشت و اعتقاد داشت که تقویت نیروی انسانی باید در حوزه، مدارس و دانشگاه‌ها انجام بگیرد.

وی با بیان این‌که در هامبورگ آلمان یک حوزه داشتیم که از نظر آیت‌الله بروجردی هنوز کامل نشده بود، ادامه داد: او شهید بهشتی را به‌عنوان نماینده خود به هامبورگ فرستاد که کار آن‌جا را سر و سامان دهد که این کار 7 سال طول کشید و شهید بهشتی طی نامه‌ای به قم اظهار کرد که به 3 نفر نیروی زبده کاری که از نظر زبان، اخلاق و فقه قوی و مناسب باشند نیاز دارم، اکنون این کانون توسط نماینده مقام معظم رهبری در آلمان مدیریت می‌شود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فکر بلند و آینده‌نگری شهید بهشتی، افزود: حزب جمهوری اسلامی ایران در سال 56 با محوریت ایجاد یک کانون آگاهی بخشی و آشنایی سیاسی، اما سیاست در متن دیانت باشد، دیانت در متن سیاست، سیاست آمیخته با فقاهت باشد و فقاهت آمیخته با سیاست و هردو آمیخته به دیانت باشند با هسته مرکزی متشکل از مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، آیت‌الله رفسنجانی، شهید باهنر و چند تن دیگر از دستداران ولایت فقیه تأسیس شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، افزود: این حزب مانند تشکلات سیاسی مرسوم در دنیا نبود که هدفشان باندطلبانه و خودخواهانه باشد، هدف این حزب این بود که بازوی قوی و پشتیبان قابل اعتمادی برای ولایت فقیه باشد.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی در تمام عرصه‌های انقلاب تأثیرگذار بود، افزود: همین باعث شد که خار چشم دشمنان باشد و آن‌ها در صدد تروز او برآیند که برای اولین بار این کار را روز قبل از شهادت ایشان یعنی 6 تیر انجام دادند که در آن روز مقام معظم رهبری هم همراه ایشان حضور داشتند و خواست خداوند بود که ایشان زنده بمانند که بعد ها ابتدا رئیس جمهور ایران باشند و بعد از رحلت امام(ره) رهبری انقلاب اسلامی ایران را عهده‌دار باشند.

دری‌نجف‌آبادی، ادامه داد: اما روز بعد چنان بمب قوی در دفتر کار گذاشته بودن که با خراب کردن دیوارهای سالن سقف بر روی سر 72 تن حاضر در جلسه فرو ریخته بود، که شهید بهشتی مانند جدش ابولفضل‌العباس(ع) تیر آهن سقف بر سرش خورده و آن‌را شکافته بود و همچنین دست راست او از تنش جدا شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، با اشاره به شهدای لرستان برادران رحیمی، ادامه داد: یکی از آن‌ها مظهر غیرت، شجاعت، ایمان، جوانی و جوانمردی بود و دیگری مظهر زهد، ادب، عفاف، حیا و عفت بود و چنین فرزندانی باید از سینه مادری شایسته شیر خورده باشند و توسط پدری روحانی مانند علی‌اکبر رحیمی تربیت یافته باشند.

وی با اشاره به این‌که خون شهید بهشتی مثل آبی بود که روی آتش ریخته شد، ادامه داد: منافقین، لیبرال‌ها، حزب توده و احزابی ازاین دست که انقلاب اسلامی در اوایل با آن‌ها روبه‌رو بود به‌دنبال منافع خود بودند، افزود: آن‌ها به‌دنبال ترور مقام معظم رهبری بودند، شهید مدنی و 17 هزار نفر دیگر را ترور کردند و باز هم دست از کار خودبرنمی‌دارند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به این‌که در حوادث عراق منافقان کوردل حضور دارند، ادامه داد: ستاد آن‌ها در اردن است و به فرماندهی آمریکا و با پول عربستان فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند، همچنین داعش آبروی اهل سنت و شیعه را برده‌است و این گروه نه شیعه هستند و نه سنی بلکه جنایتکارانی حرفه‌ای هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ادامه داد: جریان‌های بعثی، داعش و جریان‌های دیگری که در عراق به‌وجود آمده‌اند نه‌تنها ماهیت دینی و اعتقادی ندارند بلکه ماهیت آن‌ها شیطانی و ابلیسی است و همان دجال‌هایی هستند که در روایات به آن‌ها اشاره شده است که در زمان غیبت وجود دارند.

وی با بیان این‌که خطر اصلی برای امت اسلامی صهیونیسم است، افزود: استعمارگران خوشحال هستند که مسلمانان به جای این‌که به حل مشکلات خود بپردازند مشغول جنگ و خونریزی و کشتن یکدیگر هستند و هرچه اموال و اصلحه و دارایی‌های ما فنا شده و جوانان شیعه و سنی کشته شوند به نفع صهیونیسم‌ها است.

دری‌نجف‌آبادی گفت شهید بهشتی طرح اسلام و فقاهت را دنبال کرده است و در رأس آن مقام معظم رهبری و بعد از ایشان مراجع و بزرگان دین قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان این‌که شاخص ما برای انجام کارها مقام معظم رهبری است، افزود: همه باید به جهت حمایت از مقام معظم رهبری یکپارچگی ملی را حفظ کنیم و حرکت شهید بهشتی را که 50 سال پیش آغاز کرد با حمایت از حوزه‌های علمیه در کادرسازی ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که شهدی فخرالدین رحیمی ابتدا به ایرانشهر تبعید شد که در آنجا با مقام معظم رهبری ملاقات کرد، سپس به فارس تبعید و در جریان انقلاب بدون اینکه دوره تبعید او به پایان رسیده باشد به لرستان برگشت تا در خدمت مردم ولایتمدار لرستان باشد.

دری‌نجف‌آبادی در پایان گفت: علما می‌میرند اما قبر آنها هم الهام‌بخش است.

نظرات بینندگان