arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۴۸۰
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۳
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد ؛

زیباکلام: بهتر از «نهاوندیان» برای «نمایندگی ایران در سازمان ملل» نمی شناسم/ قنبری: کارنامه «نهاوندیان» در سازمان ملل، درخشان خواهد بود

دکتر محمد نهاوندیان ، رییس دفتر فعلی رییس جمهور ایران ، رییس سابق اتاق بازرگانی و عضو حزب موتلفه ، اینک یکی از گزینه های احتمالی «نمایندگی ایران در سازمان ملل» است. بنا به ادعای برخی رسانه ها، او تسلط ویژه ای به مسائل آمریکا و بین الملل دارد چرا که سالها در این کشور زندگی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دکتر محمد نهاوندیان ، رییس دفتر فعلی رییس جمهور ایران ، رییس سابق اتاق بازرگانی و عضو حزب موتلفه ، اینک یکی از گزینه های احتمالی «نمایندگی ایران در سازمان ملل» است. بنا به ادعای برخی رسانه ها، او تسلط ویژه ای به مسائل آمریکا و بین الملل دارد چرا که سالها در این کشور زندگی کرده است.
 
خبرنگار «انتخاب» با دو تن از کارشناسان در مورد ویژگی های متناسب وی با «نمایندگی ایران در سازمان ملل» گفت و گویی کرده است.

دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» معتقد است: اعزام نهاوندیان به نیویورک و سازمان ملل ایده ی بسیار خوب و عقلانی است.

او ضمن اشاره به شناخت وی از نظام دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، در عین حال می گوید: نهاوندیان سال ها در آمریکا بوده و با خلقیات امریکایی ها آشنا است.

زیباکلام با بیان اینکه «نهاوندیان به خوبی سیاسیون امریکایی و جامعه ی این کشور را می شناسد»، تصربح کرد: نهاوندیان فردی باسواد و فرهیخته است، بخصوص در مورد اقتصاد. او در حوزه ی اقتصاد، فکر بازی دارد و از هر جهت گزینه ی بسیار خوبی برای ایران در سازمان ملل به شمار می آید.

این استاد دانشگاه اضافه می کند: بنده معتقدم نهاوندیان بهترین گزینه برای سفیری ایران در سازمان ملل است. در واقع هرچه فکر می کنم که چه کسی در این شرایط - که می خواهیم با آمریکا تنش زدایی کنیم - می تواند به بهترین شکل ممکن مثمرثمر باشد، کسی بهتر از نهاوندیان به ذهنم نمی آید و نمی شناسم.

همچنین داریوش قنبری نماینده سابق مجلس معتقد است، با توجه به اقامت نهاوندیان در امریکا و شناختی که ایشان از این کشور و نظام بین الملی دارند و همچنین تسلط ایشان بر حوزه های سیاسی اقتصادی، می توانند گزینه خوبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل باشند.

وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» تصریح کرد: از نگاه من، آقای نهاوندیان دانش کافی برای تصدی این مسئولیت را دارد و در مجموع از عهده ی این کار بر می آید چراکه انسان توانمندی است.

قنبری اضافه کرد: بعلاوه، حساسیتی که در ارتباط با آقای ابوطالبی وجود داشت، قطعا در مورد ایشان وجود ندارد. نهاوندیان بخوبی می تواند سیاست های جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل پیش ببرد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به «اهمیت سازمان ملل» می گوید: کسی باید در انجا حضور پیدا کند که شناخت درستی از اوضاع و شرایط کشورمان و نظام بین المل داشته باشد و بخوبی با ساختار نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل آشنا باشد.

وی اضافه کرد: ویژگی هایی که بدان اشاره کردم در آقای نهاوندیان دیده می شود، ایشان هم سازمان ملل و هم چارچوب های حقوقی را می شناسند و همینطور شناخت خوبی از نظام بین المللی و عملکرد این نظام و مواضع کشورمان دارد.

داریوش قنبری با ابیان اینکه «آقای نهاوندیان فرد توانمندی است و  هر کجا که در گذشته خدمت کرده خوب ظاهر شده است»، گفت: باتوجه به شناختی که از ایشان دارم، او می تواند کارنامه ی درخشان در سازمان ملل داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس در پایان گفت: آقای نهاوندیان یکی از بهترین گزینه ها و شاید بهترین گزینه برای سفیری ایران در سازمان ملل باشد.

نهاوندیان کیست؟

محمد نهاوندیان پسر حاج جعفر نهاوندیان، بنیانگذار حسینیه زنجانی‌ها در خیابان شیخ هادی تهران است. او در دبستان شاگرد مدرسه جعفری در گذر وزیردفتر بود در آن زمان مدرسه شماره یک جامعه تعلیمات اسلامی محسوب می‌شد. سپس دبیرستان را از مدرسه علوی فارغ تحصیل شد و بعد از ان به سفارش پدرش به تحصیل حوزوی مشغول شد. سال ۵۱ وارد رشته اقتصاد شد و لیسانس گرفت. اما فوق لیسانسش را هنگام اوج گیری انقلاب نیمه رها کرد و سال ۶۴ همراه همسر و فرزندانش به امریکا رفت تا برای فوق لیسانس دکترای رشته اقتصاد در دانشگاه جورج واشینگتن ادامه تحصیل دهد و سرانجام در سال ۷۲ به ایران برگشت.

او از دروس حوزوی، مقدمات را نزد علمایی نظیر علامه نوری، مرتضی مطهری و شوشتری گذراند. «شرح ابن عقیل» را با شوشتری گذراند، علم الحدیث را نزد علامه نوری و برخی دروس فقه را با مطهری گذراند. در حوزه و بعدتر در دوران دانشجویی، به مطهری نزدیک شده بود و در جلسات «فلسفه تاریخ» وی شرکت می‌کرد. بعد به اقتصاد اسلامی علاقه‌مند شد و سرانجام او و چند نفر دیگر از بازاریان تهران شورای اقتصاد اسلامی را پایه‌گذاری کردند. اواخر سال ۵۳ به پیشنهاد مطهری با دکتر مشکات رئیس دانشکده اقتصاد تهران صحبت کرد تا جلسات «درس اقتصاد اسلامی» در دانشکده برگزار شود. در این جلسات نهاوندیان با سران آینده نظام جمهوری اسلامی نظیر بهشتی، باهنر، استاد جعفری، دکتر نمازی و صالح خو آشنا شد .

بعد از بهمن ۵۷ ، نهاوندیان به صداوسیما رفت ولی با صادق قطب زاده رئیس سازمان صدا و سیما اختلاف پیدا کرد و خیلی زود آن را ترک کرد. سپس دکتر صدر که در دولت موقت وزیر بازرگانی بود او را مسئول روابط عمومی وزارتخانه خود کرد. در ۲۶ سالگی اش، بعد از انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی (هفتم تیر)، معاون هماهنگی وزارت بازرگانی شد و سپس معاون طرح و برنامه وزارت گردید. اما بعد آنجا را هم به خاطر اختلاف نظر با دیگران ترک کرد و برای ادامه تحصیلات اسلامی اش به قم رفت. و ۲ سال بعد (۱۳۶۱) رهسپار آمریکا شد

در آمریکا موسسه‌ای به نام تحقیقات و اطلاعات اسلامی در واشینگتن تاسیس کرد و با چهل مرکز اسلامی آمریکا برای همکاری بین آنها ارتباط برقرار کرد. در نتیجه شورایی تشکیل شد به نام شورای همکاری اسلامی که هر ماه در یک ایالت جلسه تشکیل می‌داد. او ۸ سال با خانواده اش در امریکا به سر برد و فوق لیسانس و دکترا گرفت

در سال ۷۲ بعد از برگشتن به ایران بلافاصله در وزارت بازرگانی به مدیریت یحیی آل اسحاق (عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی) استخدام و معاون او شد. در سال ۷۶ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و دولت عوض شد و محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی شد. نهاوندیان تا سال ۸۰ در معاونت وزارت بازرگانی ماند و بعد از آن بیرون آمد. از سال ۸۰ تا ۸۴ مشاور اقتصادی سیدمحمد خاتمی، رئیس مرکز ملی جهانی شدن و رئیس شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما شد.

در سال ۸۴ که دولت خاتمی تمام شد، در رقابت انتخابات ریاست جمهوری، مدیر اقتصادی برنامه‌های علی لاریجانی بود. هنگامی که دولت محمود احمدی نژاد تشکیل شد یک بار او برای ریاست سازمان بورس پیشنهاد شد ولی ترجیح داد به همکاری با علی لاریجانی ادامه بدهد. لاریجانی به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب شده بود و نهاوندیان معاونت اقتصادی او را برعهده گرفت.

جنجال سفر سال ۸۵ و مجوز اقامت امریکا

محمد نهاوندیان تحصیلکرده کشور آمریکا است و مجوز اقامت امریکا (گرین کارت) هم دارد. اما رفت‌وآمد او به امریکا در دوره حساس پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات ایران و آمریکا بر سر عراق، موجب خبرسازی و اظهارات مقامات بلندپایه‌ای در ایران و امریکا شده است:



ابتدا روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز سفر او را در سال ۸۵ به امریکا و دیدار و رایزنی وی را با مقامات و سناتورهای امریکایی اعلام کرد. سفر در شرایطی که در پرونده هسته‌ای ایران بحران وجود داشت و اعلام مذاکرات ایران و آمریکا بر سر عراق اهمیت زیادی داشت. برخی معتقد بودند که او برای لابی گری درمورد پرونده هسته‌ای ایران به آمریکا رفته و توانسته است ارتباطات خوبی نیز برقرار کند.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت نهاوندیان دارای گرین کارت آمریکایی است. وزارت امنیت آمریکا نوشت: هیچ دلیلی برای محروم کردن محمد نهاوندیان از ورود به آمریکا در ماه گذشته نداشته است. زیرا وی شهروند قانونی آمریکا است، اما تحقیقاتی برای بررسی نقض‌های احتمالی که می‌تواند به لغو گرین کارت این مقام منجر شده باشد، در حال انجام است.

چند ماه پیش نیز ، فیگارو وی را مرد پشت صحنه بزرگترین همکاری اقتصادی ایران - آمریکا خواند.





نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
38
56
گفته می شودکسی که گرین کارت دارد.باید قسم خورده باشد که منافع آمریکا را در اولویت قرار می دهد.آیا این درست است؟
پاسخ ها
دوستدار خاتمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
از این قسمها انقدر زیاده رییس جمهور سابق ایران هم قسم خورد اما کار دیگه ای کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
بله درست است
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
نخیر درست نیست . ایشون شهروند آمریکا نیستند بلکه فقط گرین کارت دارند که مجوزی است برای اقامت ، کار و ادامۀ تحصیل
مهدوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
جناب ناشناش! از اینکه فرق شهروندی و گرین کارت آمریکا را گفتید ممنونم. بیشتر از آن ممنونم که شما از آمریکا جواب این افراد را دادید! (اشاره به پرچم بالای نظرتان)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
16
65
از اول هم باید آقای نهاوندیان برای این سمت معرفی می شد شخصی خودساخته متین مدیر و فرهیخته که هم بر مسائل اقتصادی و نیز سیاست خارجی تسلط دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
11
76
نمی گویید شاید اقای مصباح ناراحت شوند؟؟!! چون از دید ایشان در زیر اسمان کبود کسی شایسته تر از اقای لنکرانی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
آقای مصباح با هیئت موتلفه مشکلی ندارد
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
76
27
آفرین. خوب دارید توهینی رو که آمریکا با ویزا ندادن به ابوطالبی به دولت تدبیر و امید کرد رو ماستمالی می کنید تا فراموش بشه و نهاوندیان بشینه جای ابوطالبی...
این کارتون اصلا درست نیست. صورت مساله را پاک نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
در عالم مسائل دیپلماتیک مقرراتی حاکم هست در این زمینه هم دولت ها می توانند از پذیرش شخص معرفی شده توسط دولت دیگر خودداری کنند حالا چه ربطی به توهین داره؟
سلمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آقای ناشناس طبق قرارداد سازمان ملل با دولت آمریکا نمایندگان دولتها در سازمان ملل از قوانین داخلی ایالات جدا هستند و دولت آمریکا نمی بایست در دادن ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل قوانین داخلی خودش رو مد نظر قرار می داد
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
25
با سلام به كليه زحمت كشان سايت وزين انتخاب .
لطفا در درج مطالب دقت شود زمانها و تاريخهاي مندرج در متن مطابقت داشته باشد تا مطلب فاقد ارزش وي كم ارزش نشود.
1- تاريخ اعزام به تحصيل آمريكا در پاراگراف ول رزومه ايشان سال 64 و در پاراگراف سوم سال 61 ذكر شده است .
2- سال ورود به دانشكده اقتصاد سال 51ذكر شده و در جاي ديگر سال 60 بعد از انفجار در سن 26 سالگي معاونت ايشان ذكر شده و گفته شده در سال 53 به دستور شهيد مطهري دستور تشكيل درس اقتضاد اسلامي در دانشكده را داشته اگر محاسبه كنيم ايشان در 17 سالگي به شهيد مطهري در دانشكده در س اقتصاد اسلامي را پايه گذاري كرده !!!! اين مطلب كمي به دور از واقعيت به نظر مي رسد.
موفق و پيروز باشيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
57
22
یک عقب نشینی دیگه در مقابل آمریکای زورگو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
43
16
مثل اينكه نتيجه سياست هاي خارجي دولت تدبير و اميد در حال نمايان شدن است ، اينقدر ذليل و خوار شده ايم كه نماينده معرفي شده مان را به سازمان ملل راه نمي دهند و مجبور مي شويم آن را تغييربدهيم ، واقعا از آقاي رئيس جمهور حقوقدانمان بعيد بود كه نتوانست براساس قوانين بين المللي حقمان را ايفاد نماييد. ضمنا از رئيس جمهور مودب آمريكا نيز اين زور رفتن از سوي رعيت بعيد نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
8
29
به نظر من هم انسان شایسته ای هستند.نمونه همزیستیی اعتدال و تدین.
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
14
105
نهاوندیان گزینه مطلوبی هست. آدم باسواد وذاتا شخص صلح جوئی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
نهاوندیان جنگ طلب است مگه نمی بینید چطور خودروسازان رو تهدید می کند؟
یاسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
یعنی بالاخره نتوانستند برای پاسپورت نماینده شون اعتبار کسب کنند؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
38
16
بابا این نهاوندیان قد و قواره این حرفا نیست.
همون اتاق بازرگانی هم زیادی بود برای توانایی های ایشون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
56
15
از شما بعیده مگه آقای نوبخت چی کم داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
اصن بیا خود حسنو بفرستیم از همه سر تره :|
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
نوبخت؟؟!!!!!!!!!!!
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
37
26
من نمیدونم این آقلی زیبا کلام چه کاره هستند که فکر می کنند برای هر چیزی باید نظر بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
شغلشون که مشخصه
اظهارنظرشونم در راستای شغلشون بود
درضمن باهاشون مصاحبه شده باید از خبرنگار پرسید که چرا نظر ایشونو خواسته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
یک استاد دانشگاه ایرانی هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
4
15
گرین کارت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
12
22
عجب عقب نشيني!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
9
آقای مرتضی سرمدی - قائم مقام فعلی وزیر امورخارجه و دیپلمات با سابقۀ 32 سالۀ وزارت امور خارجه بعنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد-نیویورک انتخاب شده و بزودی معرف می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
ایشان را نمیشناسم ولی این را میدانم که نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل جایگاه دیپلماتی با تجربه و آشنا به حقوق و روابط بین الملل است. در سوابق جناب نهاوندیان چنین تجربه ای دیده نمی شود.
احسان
|
GERMANY
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
18
15
البته آقای نهاوندیان سوابق و خصوصیات مشعشع دیگری هم دارند که اگر لازم باشد بازگو می شود تا ببینیم ایا هنوز از دیدگاه امثال آقای زیباکلام شایسته می مانند یا خیر ؟! اما در خصوص نادیده گرفتن کسب امتیاز گرین کارت و اقامت دائم ایالات متحده که به واسطه حضور در امریکا در کل دوره جنگ تحمیلی برای ایشان حاصل شده انصافا نقدی جدی وارد است. مکانی که در آن زمان نه تنها محلی امن از نظر جانی بلکه نقطه ای در قلب دشمن محسوب می شد ... و در حالی که بسیاری از جوانان کشور چه هم سن ایشان و چه حتی نوجوان به جبهه ها شتافتند که در میان آنها صدها دانشجوی ایرانی مقیم خارج و امریکا نیز بوده و به شهادت هم رسیدند ایشان جنگ و امام و جبهه و انقلاب را رها کرده به امریکا تشریف بردند که چه ؟! که درس بخوانند !! در میان این بازگشتگان حتی اساتید و پزشکان زبده ای نظیر دکتر فاضل (وزیر اسبق بهداشت) نیز حضور داشتند که با دل و جان برای کم به درمان مجروحان جنگ زندگی راحت و امن و امان خود را در امریکا رها کرده به ایران برگشتنند و یک راست به جبهه رفتند . افزون بر این به نظر می رسد آقای نهاوندیان در آن سالها به واسطه نحله فکری که به آن وابسته هستند و در در دهه شصت از سوی امثال آقای عمادالدین باقی حزب قاعدین! نامیده می شدند به عمد و به دلیل عدم اعتقاد به دفاع مقدس خود را از معرض حضور در جبهه ها دور کردند و لذا سزاورار نیست که امروز به مدد نوع یقه پیراهنی که برای خود انتخاب می کنند پاداش بگیرند . بنابراین بهتر است کمی بیشتر تامل کنیم . نهایتا اگر کسی را به رغم این مسائل بخواهند سفیر کنند من هم مثل آقای زیبا کلام که این روزها در همه چیز دخالت می کنند افرادی را سراغ دارم که شایستگی ها ، تخصص و تجارب به مراتب بهتری از آقای نهاوندیان دارند! ضمن اینکه در خود وزارت امورخارجه افراد شایسته تری هستند و سوال اصولی تر اینجاست که چرا بایستی موقع انتصاب افراد به سفارت نگاه وزیر امورخارجه به بیرون این وزارت خانه باشد . مگر کارشناسان و مدیران وزارت امورخارجه شهروند درجه دوم هستند که برای پست سفارت ایران در سازمان ملل ، آلمان و ... بخواهیم از بیرون نیرو وارد کنیم؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
به فرض که ایشان از قاعدین باشند نباید برای چنین پستی پیشنهاد شوند؟ مگر زمان جنگ همه باید در جبهه می جنگیدند؟پس باید دانشگاهها و حوزه تعطیل می شد و همه ادارات را ماموریت می دادند برای حضور در میدان!
احسان
| GERMANY |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
دوست عزیز ، باسلام حضور در جبهه ها واجب کفایی بود. البته خیلی ها به هر دلیل به جبهه نرفتند که می تواند موجه یا غیر موجه باشد. اما اینکه معتقد به جنگ نباشید نه به لحاظ دینی و نه به لحاط وطن پرستی موجه نیست. ضمنا به نظرم متوجه مخاطب عنوان "قاعدین" نشدید! این اصطلاح را همانگونه که در متن عرض شد آقای باقی برای اولین بار در اوائل دهه شصت برای یک انجمن و جریان فکری و تشکیلاتی خاص استفاده کردند. از خیل نزدیکان فکری این انجمن سال ها بعد مشائی ها و احمدی نژادها سربرآوردند که کشور را در عرصه های مختلف به ورطه نابودی سوق دادند. لطفا بیشتر مطالعه کنید
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
احسان خان .درود به شرفت.آقای ناشناس باید به عرضتون برسونم برو یه ورقی تو دفتر دفاع مقدس بزن ببین که چه خبر بوده.شهید مهدی زین الدین از دانگاه فرانسه بورس پزشکی داشت .فرمانده لشگرشد.شهید چمران.شهید محسن وزوایی.وصدها نخبه دیگر که مجال گفتنش نیست.اینا اگه الان مونده بودن دوتا اتفاق ممکن بود بیفته یا نهاوندیان وامثالش نای برگشتن به مملکتو نداشتن.یا اگه میومدن باید جلوی اون بزرگواران زانو میزدن.واینک درد ما اینست....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
44
17
پرستیژ خوبی نداره.در ضمن ایشون اقتصاد دانند نه حقوقدان...
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
9
21
پس روی ابوطالبی کوتاه آمدین!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
6
29
رسایی عالیه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
هم كار سياسي هم كار فرهنگي. يك تير و دو نشان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
موافقم.موافقم.موافقم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
16
29
پس آخرش در مقابل امریکا کم آوردیم و تسلیم شدیم. بالاخره زور آنها چربید و ابوطالبی را رد کردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
28
انتظار داریم هر شخصی به نیویورک می رود مشخصات زیر را داشته باشد.
1) کاریزما داشته باشد
2) مسلط به زبان انگلیسی و آشنا به فرهنگ گفتمان ها در آمریکا باشد
3) روابط عمومی قوی داشته باشد.
4) توانایی مذاکره و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
شما واقعا باورت شده ما حرفی برای گفتن داریم؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
انقلاب اسلامی اگر گفتمان نداشت که این همه فشار روش نبود که.
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
9
4
جناب آقای زیباکلام
با احترامی که برای جناب عالی و آقای دکتر نهاوندیان قائل هستم ولی انتخاب آقای دکتر نهاوندیان را به سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل را نه تنها مفید بلکه در مواردی غیر عقلانی و غیرقانونی میدانم .
پیامدهای منفی داخلی این انتخاب به مراتب بیشتر از محاسن آن می باشد.
متاسفانه مجلس شوارای اسلامی نمی دانم به چه دلایلی!؟ ابتدا کلیات طرح افراد با تابعیت دوگانه را با اکثریت آرا تصویب و سپس با اکثریت آرا رد کرد
جنابعالی بهتر می دانید علت چیست .
برای حاکمیت قانون بهتر است اعمال قانون را از خود آغاز نماییم.تا سرمشق رفتار دیگران گردد
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
برای اینکه افراد با تابعیت چندگانه برای ما فرصت است نه تهدید.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
11
11
این دولت که گفته بود گزینه ی ما ابوطالبی است و تغییری نمی کند!!!!!!!!!!!!!!
خوشم میاد کدخدا خیلی روی اصول و ارزش های آمریکایی ایستاده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
این اشتباه ما بود که از اول شخص مناسب را معرفی نکردیم و اشتباه بدتر این بود که گفتیم گزینه ما فقط ابوطالبی است. اخه مگه تو این مملکت قحط الرجاله؟؟ امیدواریم که دولت تدبیر و امید دقت بیشتری در معرفی افراد بکنه و تحت فشار و لابی برخی دوستان و آشنایان اقدام نکنه. به نظرم آقای نهاوندیان مناسب است.
سندباد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
خير جناب ناشناس
ما از همان ابتدا مناسب ترين فرد را انتخاب كرديم. اين اشتباه شما هست كه گمان مي كنيد آمريكا اشتباه ما را متذكر شده است. يكي از زبده ترين حقوقدان ها انتخاب شده بود. معناي قحط الرجال را مي دانيد. ابوطالبي از همه بهتر است
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
6
9
وقتی نهاوندیان الان بخوبی میتواند دفتر رییس جمهور را اداره کند، نمیدانم چرا شما اصرار داراید که ایشان را تبعید کنید؟ کار ایشان که الان بسیار مهمتر و ارزشمندتر است، ولی ظاهرا شما هدف دیگری در سر دارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
8
به دولت فشار نیارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
6
6
او یک اصولگراست و در ستادهای قالیباف و ولایتی و حداد ( ۱+۲ ) مسءولیت داشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
4
19
پس اینکه میگفتن ابوطالبی گزینه قطعی ایران هست و اینکه جایگزین نداره و ما تا آخرش ایستادیم و... همهش زرشک.
ما زیر بار زور نمیریم
مگه اینکه زورش خیلی پرزور باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
9
چه عزتی به پاسپورت ابوطالبی برگشت!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
چه ربطی داره این اصرار آقایان هم در نوع خودش عجیب است. گیرم که با پافشاری ها ویزا می گرفت حالا صبح تا شب به جای دفاع از منافع کشور باید از خودش و گذشته اش دفاع می کرد کسی که به هر دلیل درست یا غلط رفته زیر ذره بین بره اونجا که چی بشه؟ چرا می خواهید از خطا ها و نا پختگی های افراد حمایت کنید؟
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
8
8
نهاونديان شخصيت متين. وارسته . باوقار . آرامش طلب و مسلط به زبان انگليسي و سالها در آمريكا زندگي كرده است. به نظر من گزينه مناسبي است.
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آقا حمید مرسی که تایید فرمودید/مادلواپسان در انتظار ظهور نظر شما نیز بودیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
5
6
مگر این مملکت قحط الرجال است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
5
6
خداوكيلي كي روز اول به اين زيباكلام گفت روشنفكر؟؟؟؟؟
براستي كه تنها تريبوندار جريان اصلاحات فقط همچين كسي ميتونه باشه!!!!!
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
17
آقای قدوسی کریمی بفرستیم بره توی سازمان ملل معاهده ی MPT رو به جهانیان توضیح بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
1
11
عضو موتلفه!، عضو دولت خاتمی! مشاور اقتصادی لاریجانی! اتاق بازرگانی احمدی نژاد! و رئیس دفتر روحانی، هیچ چیش به هم نمیخوره .....
به نظرم بدجوری مجهول الاحوال سیاسی
پاسخ ها
سلمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
ایشون چون شیفته خدمت هستن همیشه در صحنه اجرایی حضور دارن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
7
یعنی به همین سادگی دولت از موضع خودش کوتاه اومد؟!
پس اون همه جار و جنجال چی بود!
از اول همینو معرفی میکردن دیگه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
9
بنده بهتر از آقاي نهاونديان سراغ دارم. آقاي حميد ابوطالبي
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
1
5
خیلی هم خوب است اما به خیلی ها در سالهای گذشته به دلیل حق اقامت کشور های دیگر اجحاف شده از خیلی مشاغل پایین دولتی کنار گذاشته می شوند. خوشحالم که ایشان آنقدر ارتباطات مهم داشته که این موضوع در این همه سالها با پستهای عالی و مدیریتی نادیده گرفته شده است!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
6
جناب آقای احسان از متن خوبی که نوشته اید سپاسگزارم. در وزارتخانه علوم هم با اینکه طبق قانون باید ۸۰ درصد مدیران از داخل وزارت تامین شود با تغییر هر ریس جمهور یاحتی وزیر یک عده از خارج از وزارت خانه به عنوان مدیران جدید وارد می شوند. در این میان وضع وزارتخارجه بد تر است. این آقایان معمولا بعد از ماموریت به محل اشتغال سابق خودشان بر می گردند و تا ماموریت بعدی صبر می کنند چون حقوق کارمندان وزارت خارجه در داخل خیلی کم است.
نظرات بینندگان