arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

فیفا بازیکن کلمبیا را که نیمار را از پا درآورد جریمه نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) حرکت زونیگا در دیدار تیم ملی فوتبال کلمبیا برابر برزیل را عمدی ندانست و هیچ جریمه‌ای را برای او در نظر نگرفت.

 کاملو زونیگا مدافع تیم ملی فوتبال کلمبیا در دیدار این تیم برابر برزیل به شدت با نیمار برخورد کرد و باعث شد تا ستاره برزیل جام جهانی را از دست دهد.

بسیاری معتقد هستند که خطای زونیگا روی نیمار عمدی بود و باید فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) این بازیکن کلمبیایی را جریمه کند، اما فیفا حرکت زونیگا را عمدی ندانست و هیچ محرومیتی را برای او در نظر نگرفت.

در بیانیه فیفا آمده است: کمیته انضباطی فدارسیون بین المللی فوتبال (فیفا) حرکت زونیگا را عمدی نمی‌داند و به همین خاطر جریمه‌ای را برای او در نظر نمی‌گیرد. قبل از هر چیز رئیس کمیته انضباطی از آنچه برای نیمار اتفاق افتاده بسیار ناراحت است و همدردی خود را با او اعلام می‌کند و در نهایت باید بگوییم فیفا برای هر اتفاق ناگواری که در زمین رخ می‌دهد احساس ناراحتی و ندامت می‌کند. برای نیمار و همه بازیکنان آسیب دیده بهبودی سریع آرزومندیم.

تیم ملی فوتبال برزیل در نیمه نهایی جام جهانی باید به مصاف آلمان برود. این تیم علاوه بر در اختیار نداشتن نیمار، تیاگو سیلوا کاپیتان خود را هم در اختیار ندارد. سیلوا در دیدار برابر کلمبیا کارت زرد دوم خود را دریافت کرد تا دیدار حساس برابر ژرمن‌ها را از دست دهد. فدراسیون فوتبال برزیل به کارت زرد دوم سیلوا اعتراض داشت و در نامه‌ای اعتراض خود را به فیفا اعلام کرد و درخواست تجدید نظر کرد اما فیفا با این درخواست برزیلی‌ها مخالفت کرد. در بیانیه فیفا آمده است: فیفا درخواست برزیل را دریافت کرد اما کمیته انضباطی نمی تواند در چنین مسائلی دخالت کند و اصلا چنین قانونی وجود ندارد تا به این خواسته‌ها پاسخ دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان