arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

هلند براي قربانيان حادثه سقوط هواپيماي مالزيايي، عزاي عمومي اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هلند برای قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین، عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، صد و هشتاد و نه نفر از سرنشینان هواپیمایی مالزیایی که بر اثر شلیک موشک در اوکراین سرنگون شد، شهروندان هلند بودند و هم اینک در این کشور عزای عمومی اعلام شده است. پرچم ها در مبادی ورود به ساختمان های دولتی هلند به نشانه عزا در حالت نیمه افراشته قرار دارند. به مرور زمان، جزئیات تازه ای درباره قربانیان هواپیمای مالزیایی فاش می شود.

مَتیو پرایس، خبرنگار شبکه بی بی سی از فرودگاه آمستردام که هواپیمایی مالزیایی، آنجا را به مقصد کوالالامپور ترک کرده بود، گزارش داد اندوه سراسر هلند را فراگرفته است. یکی مسافران هواپیمای مالزیایی، گل فروشی هلندی به نام «نیلچه» بود که به همراه نامزدش در این حادثه کشته شده است. وی پیش از سفر، علامتی روی درب مغازه خود نصب کرده و نوشته بود: مغازه تا چهارم اوت تعطیل است. اکنون یک شهروند هلندی که گرامیداشت یاد نیلچه، سبد گلی را مقابل مغازه اش قرار داده است، می گوید هیچ کاری از عهده ما بر نمی آید و تنها می توانیم به یاد آنها باشیم و برایشان گل بیاوریم.

یکی دیگر از مسافران هلندی کشته شده در سانحه سقوط هواپیمای مالزیایی، محقق سرشناسی در زمینه بیماری ایدز به نام «یوپ لانگه» بود.

نظرات بینندگان