arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۳
tv5:

کشته شدن 13 نظامي اسرائيلي معني جنگ را به افکار عمومي اسرائيل فهماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشته شدن حدود13 نظامی صیهونیستی به افکار عمومی اسرائیل فهماند که قرار نیست جنگ فقط از فلسطینی ها قربانی بگیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه پنجم تلویزیون فرانسه، در پی برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در فرانسه که بدون مجوز صورت گرفت، تظاهراتی که خیلی سریع به خشونت گرایید، جار و جنجال ها در فرانسه شدت گرفته است.

در نتیجه عملیات اسرائیل در نوار غزه تنها در روز گذشته حدود 90 نفر کشته شدند. برای نخستین بار نیز اسرائیل اعلام کرد در نتیجه این عملیات تلفات انسانی داشته است. ارتش اسرائیل روز گذشته شرق غزه را هدف عملیات نظامی خود قرار داد. از صبح روز گذشته مردم منطقه شجاعیه غزه از زیر بمب و گلوله های ارتش اسرائیل فرار کردند. این منطقه در سه کیلومتری مرکز غزه قرار دارد. در خیابان های این منطقه اجساد فلسطینی های کشته شده دیده می شود که هر کدام در جایی افتاده اند .بیشتر کشته شدگان کودکان و زنان هستند.

مردمی که با خودرو فرار می کردند پرچم های سفیدی با خود حمل می کردند و افرادی که وسیله ای نداشتند دست بچه های خود را گرفته بودند و از بیم جان خود پیاده فرار می کردند. اما بمباران های هیچ جایی را در غزه در امان نگه داشته نداشته است .

یک زن فلسطینی در این باره می گوید ما جایی برای فرار نداریم. همه جا همین وضع است و واقعا نمی دانیم که به کجا پناه ببریم.اما بر اساس این گزارش گروههای فلسطینی به سمت مرکز غزه فرار می کردند.در طول شب گذشته ،بارانی از بمب و گلوله بر منطقه شرق غزه فرود آمد .

یک مرد جوان نیز افزود ما تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که کودکان خود را برداریم و از محل فرار کنیم . اوضاع در این منطقه به شدت ترس آور شده است. بیمارستان مرکزی غزه نیز پر از زخمی است. در شب نیز بیمارستان ها نمی توانستند زخمی ها را به بیمارستان انتقال دهند زیرا این کار خطرناک بود و هدف حمله بالگرد ها و هواپیماهایی اسرائیلی قرار می گرفتند.

خبرنگاران این شبکه خبری اقرار می کردند شمار قربانیان آنقدر زیاد است که مردم پارچه روی جنازه ها را بالا می زنند تا ببیند نزدیکان آنها هست یا خیر.

اوبری لانمان یکی از هماهنگ کنندگان پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز که برای کمک به زخمی های فلسطینی به غزه رفته است در این باره می گوید بمباران ها طی شب گذشته بی وقفه ادامه داشت.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است مواضع حماس را هدف قرار می دهد اما مشاهدات خبرنگاران اعزامی این شبکه نشان می داد مناطق مسکونی هدف قرار می گیرند و بیشتر کشته شدگان نیز کودکان و زنان هستند.

یک زن فلسطینی در گفتگو با خبرنگار این شبکه می گوید آنچه ما در نوار غزه می بینم تنها بمب ؛ موشک و راکت است پس حقوق بشری که جامعه بین المللی از آن دم می زند کجاست .

ساما سولا خبرنگار ویژه اعزامی شبکه دوم فرانسه به غزه که برای شبکه پنجم تلویزیون فرانسه نیز گزارش می دهد در این باره گفت آتش بس کوتاهی که بین حماس و اسرائیل برقرار شد ظاهری بود و در واقع هیچ گونه آتش بسی در کار نبود.وی توضیح می داد راکت های حماس به طور منظم به سوی مناطق اسرائیلی در حال شلیک بود و از آن اطراف بمباران های غزه توسط بالگرد ها و هواپیماهای اسرائیل بی وقفه ادامه داشت.

ارتش اسرائیل از صبح روز گذشته بیشتر حملات و بمباران های خود را متوجه منطقه شجاعیه غزه کرده است که گفته می شود بخشی از تونل های حماس در آن قرار دارد.اسرائیل اعلام کرده است مرکز فرماندهی حماس نیز در همین منطقه قرار دارد از همین رو از سه روز پیش به ساکنان آن هشدار داده بود این منطقه را ترک کنند.اما بیشتر مردم این منطقه ترجیح دادند در خانه خود باقی بمانند زیرا واقعا جایی دیگر وجود نداشت که از بمباران ها و حملات اسرائیل در امان باشد.ازطرفی مراکزی که برای آوارگان در نظر گرفته شده است پر است .اسرائیل اعلام کرد حماس به ساکنان منطقه اجازه نداده است فرار کنند تا بتواند از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است عملیات نظامی علیه تونل های حماس ممکن است سریع به پایان برسد اما تاریخی برای آن اعلام نکرده است .

این شبکه خبری در این باره تصریح می کند شاید تلفات سنگینی که ارتش اسرائیل در روزهای اخیر متحمل شده است توجیه کننده این سخنان نتانیاهو مبنی بر پایان سریع عملیات نظامی علیه تونل های حماس باشد.

خبرنگار اعزامی فرانس 2 به مناطق مرزی اسرائیل و غزه ، جایی که تانک های اسرائیلی موضع گرفته اند گفت حالت خشم و عصبانیت نظامیان اسرائیلی را فرا گرفته است. زیرا بر اساس بیانیه ای رسمی که روز گذشته در اسرائیل اعلام شد بیش از 13 اسرائیلی کشته و بیش از14 نفر نیز زخمی شده اند.

کشته شدن این تعداد نظامی اسرائیلی به افکار عمومی اسرائیل فهماند که قرار نیست جنگ فقط از فلسطینی ها قربانی بگیرد.

نظرات بینندگان