arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

دروگبا به چلسی بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیدیه دروگبا با امضای قراردادی یک ساله به تیم فوتبال چلسی انگلیس بازگشت.
 

به گزارش فیفا، این مهاجم 36 ساله در سال 2012، استمفوردبریج را برای بازی در شانگهای شنهوای چین و گالاتاسرای ترکیه ترک کرده بود.

وی پس از پذیرفتن پیشنهاد چلسی گفت: تصمیم راحتی بود. نمی توانستم فرصت کار با خوزه مورینیو را از دست بدهم. همه از ارتباط ویژه من با این باشگاه خبر دارند و می دانند که این تیم مثل خانه من است.

دروگبا بعد از پایان مسابقات فصل گذشته لیگ ترکیه از سوی گالاتاسرای بازیکن آزاد اعلام شد بنابراین مبلغی برای قرارداد جدید او اعلام نشده است.

هواداران تیم چلسی در نظرسنجی که در سال 2012 انجام شد، این بازیکن ساحل عاجی را که سابقه 341 بازی و 157 گل برای آبی های لندن در کارنامه دارد، به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ این تیم انتخاب کردند.

وی در آخرین بازی خود در چلسی با پیروزی برابر بایرن مونیخ به قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا دست یافت.

مورینیو که نخستین بار در سال 2004 دروگبا را در ازای 24 میلیون پوند به چلسی برد نیز در مورد بازگشت او خاطر نشان کرده است: او یکی از بهترین مهاجمان اروپا است. شخصیت او را خیلی خوب می شناسم و می دانم که برای تاریخ سازی آمده است.

دروگبا با گل تساوی که در فینال لیگ قهرمانان 2012 به ثمر رساند، این بازی را به وقت های اضافه کشاند. همچنین 34 گل او در مسابقات اروپایی برای چلسی یک رکورد محسوب می شود.

وی در دوره اول حضورش در این تیم که هشت سال طول کشید، توانست به سه قهرمانی در لیگ برتر، چهار قهرمانی در جام حذفی، دو قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس و همچنین یک قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا برسد.

دروگبا سپس در تیم شانگهای شنهوای چین نتوانست چندان موفق عمل کند ولی در گالاتاسرای به قهرمانی در لیگ ترکیه دست یافت.
نظرات بینندگان