arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

وزیر صنعت:راه را باید برای توسعه صنعتی کشور باز کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نیرو با تاکید بر نقش و جایگاه آب و برق در توسعه کشور گفت: اجازه نخواهیم داد برق و آب به مانع یا تنگنایی برای توسعه کشور تبدیل شود.

ˈحمید چیت چیانˈ شنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات صنعت آب و برق استان سمنان گفت: برق و آب به عنوان دو زیرساخت مهم تاثیر اساسی در توسعه کشور دارند و تلاش دولت یازدهم توسعه این دو زیرساخت در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: راه را باید برای توسعه صنعتی کشور باز کنیم و صنعت آب و برق باید تسهیل گر توسعه در کشور باشد.

وی اظهارکرد: برای توسعه صنایع و تامین برق صنایع جدید محدودیتی نداریم و موظف به تامین برق آنها هستیم.

چیت چیان با اشاره به وجود دو نیروگاه سیکل ترکیبی در استان سمنان گفت: تبدیل این دو نیروگاه به سیکل ترکیبی کامل و راه اندازی بخش بخار آن از برنامه های این وزارت خانه است و امسال عملیات اجرایی این دو طرح آغاز می شود.

وی گفت: نیروگاه شاهرود دولتی است و با استفاده از اعتبارات دولتی و نیروگاه سمنان که در قالب بخش خصوصی فعال است که حمایت های تشویقی از سرمایه گذار را در برنامه تکمیل قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: شرکت توانیر ملزم به این کار است و با سرعت باید این امر را پیگیری کند تا اواخر سال 95 و یا حداکثر در سال 96 این دو بخش آغاز به کار کند.

وزیر نیرو قول آغاز احداث سد فینسک در شمال شهرستان مهدیشهر را نیز در این نشست داد و گفت: این طرح باید با استفاده از اعتبارات فاینانس اجرایی شود و با توجه به انجام مطالعات آن عملیات اجرایی این سد نیز با سرعت باید وارد مرحله اجرا شود.

چیت چیان با بیان اینکه برای اجرای طرحهای انتقال آب کوتاهی نمی کنیم، افزود: با اجرای طرحهای مختلف از جمله حوزه به حوزه باید آب شرب مورد نیاز استان سمنان را تامین کنیم.

وی برقدار کردن چاههای آب کشاورزی را نیز از برنامه های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: از این پس چاه آب کشاورزی برقدار نمی شود مگر آنکه به کنتور هوشمند نیز مجهز شود.

وزیر نیرو سمنان را از استانهای پیشرو در صنعت اب و برق دانست و مصرف بخش وسیعی از انرژی در این استان را در بخش تولید اعم از کشاورزی و صنعت از ویژگی های استان سمنان بیان کرد.

وی پایین بودن درصد اتلاف انرژی را از دیگر ویژگی های صنعت برق استان سمنان بیان کرد و گفت: درصد اتلاف انرژی برق در این استان نصف تلفات کل کشور است.

وزیر نیرو ،تکمیل حداقل یک مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب روستایی در هر حوزه انتخابیه در استان سمنان را از برنامه های این وزارت خانه بیان کرد.

در این نشست که تا نیمه شب گذشته ادامه داشت استاندار سمنان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی به همراه فرمانداران مسایل و مشکلات و نیازهای صنعت آب و برق را مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نشست ، زیرساخت ، سیکل
نظرات بینندگان