arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

ادامه ماجرای زنی که در دستشویی بیمارستان کوهدشت زایمان کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چند روز گذشته یک خبر به سرعت در کوهدشت پیچید که زنی باردار که برای زایمان به بیمارستان امام این شهرستان مراجعه کرده و به دلایلی نامشخص، از سوی زایشگاه با عدم پذیرش روبه رو می شود و زن باردار پس از بیرون رفتن از زایشگاه مجبور می شود برای زایمان به دستشویی های حیاط بیمارستان رفته و همان جا وضع حمل کند.

این خبر از سوی برخی رسانه ها پیگیری شد تا پای بازرسانی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان را به کوهدشت بکشاند تا موضوع را بررسی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان که برای بازرسی این موضوع به بیمارستان کوهدشت آمده است در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: از این که تخلف صورت گرفته شکی نیست و موضوع باید تا حصول نتیجه بررسی شود اما به هر حال باید قبول کرد که این یک تخلف شخصی است و ربطی به مدیریت بیمارستان ندارد.

دکتر سیاوش بیرانوند ادامه می هد: با همراه آن خانم باردار تماس گرفتم و به این نتیجه رسیده ام که خانمی که برای وضع حمل به زایشگاه مراجعه کرده بود برای پیداکردن همراه خود از زایشگاه بیرون می رود و نمی دانسته که درآستانه زایمان است.

دکتر بیرانوند می افزاید: آن زن وقتی به محوطه بیمارستان می رسد احساس می کند به دستشویی احتیاج دارد اما به محض رسیدن به دستشویی زایمان می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان می افزاید: پرسنل زایشگاه پس از شنیدن موضوع، ست زایمان را برمی دارند و زن و نوزادش را به زایشگاه منتقل کرده و مراقبت های ضروری را انجام می دهند.

وی بیان می دارد: مامای کشیک مدعی است به بیمار گفته است در صورت وجود عارضه با رضایت خودتان به خرم آباد اعزام می شوید و بیمار چنین برداشت کرده که شما باید خودتان با ماشین شخصی به خرم آباد اعزام شوید.

وی بیان می دارد: ماما باز مدعی است که چند دقیقه سراغ بیمار دیگری رفته تا به معاینه اش بپردازد و در حین برگشتن متوجه شده زن مذکور از زایشگاه بیرون رفته است.

دکتر سیاوش بیرانوند تصریح می کند: اما با این حال ما بررسی های خود را همچنان ادامه خواهیم داد و تا مشخص شدن علت دقیق این موضوع چه بوده و از بازرسی های مورد نیاز دست برنخواهیم داشت.

دکتر بیرانوند در پاسخ سوال خبرنگار مهر که چرا تنها یک متخصص زنان و زایمان در زایشگاه بیمارستان امام کوهدشت وجود دارد، می گوید: قابل قبول نیست که کسی ادعا کند زایشگاه بیمارستان کوهدشت از بابت کمبود متخصص مشکل ندارد.

وی ادامه می دهد: اما کوهدشت از زیرساخت های مناسب محروم است و همین بهانه ای بوده تا پزشکان متخصص از آمدن به این شهرستان خودداری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور می شود: کوهدشت سومین شهرستان استان است و با جمعیت بالای 200هزار نفر مستحق وضعیت این چنینی نیست که حتی از داشتن یک پایگاه انتقال خون هم محروم است.

دکتر بیرانوند می افزاید: در راستای رفع کمبودهای بیمارستان کوهدشت نامه نگاری ها و پیگیری هایی انجام داده و از این پس هم انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
27
همه جا میگن هر با مشتری است اما وای به روزی که حق با مشتری نباشد آخر الامر مقصر معلومه
نظرات بینندگان