arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۴۳۲
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

و اما استیضاح دیروز، یک پیروز دیگر هم داشت...

آنان دیروز نشان دادند که برای رهبری اصولگرایان میانه‌رو، وجهی قائل نیستند و بالاخره می‌رسیم به از حالا به‌بعد «جبهه پایداری»‌ها. آنان با توجه به پیروزی غیرمترقبه‌ای که به‌زعم خودشان به دست آوردند یقینا رویارویی با دولت روحانی را شدت خواهند بخشید. هدف بعدی آنها وزارت ارشاد خواهد بود و ظرف چند هفته آینده تلاش خواهند کرد علی جنتی را هم به صحن علنی بکشانند. اما هدف غایی این جریان، تغییر مسیر مذاکرات هسته‌ای است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یقینا «جبهه پایداری» و طرفداران آقای احمدی‌نژاد که مدت‌ها بود در دور شکست‌پشت‌شکست افتاده بودند، از پیروزی دیروز به‌وجد آمدند. احتمالا خود آنها هم خیلی مطمئن نبودند که پیروز خواهند شد آن هم با نیمی از آرای کل مجلس. اما واقعیت آن است که استیضاح دیروز بیش‌وپیش از آنکه یک پیروزی برای «جبهه پایداری» و یک شکست برای دولت یازدهم و حامیان اصلاح‌طلبش باشد، در حقیقت شکستی غیرمستقیم اما سنگین برای اصولگرایان سنتی میانه‌رو به رهبری «جبهه پیروان» بود. اگر بپذیریم که بدنه اصولگرایان معتدل و میانه‌رو مجلس از دولت یازدهم دست‌کم به‌صورت مشروط حمایت می‌کردند، در هر صورت رای دیروز نشان داد یا آنها در حمایتشان از دولت خیلی صادق نبوده‌اند یا آنکه برخلاف تصورشان، تندروها و «جبهه پایداری»‌ها توانسته‌اند پایگاه خود را در میان اصولگرایان به نحو چشمگیری افزایش دهند. پیروزی دیروز «جبهه پایداری» باید اصولگرایان میانه‌رو را نگران کند که جریان اصلی اصولگرایی به کجا دارد می‌رود و رهبری چهره‌ها و شخصیت‌های تاثیر‌گذار آن، چقدر همچنان تاثیر‌گذار هستند؟

به گزارش انتخاب اما استیضاح دیروز، یک پیروز دیگر هم داشت؛ پیروزی که نه در عرصه برد و باخت سیاسی که در عرصه اخلاق بود. فرجی‌دانا حاضر نشد یا به خودش اجازه نداد که از هر سلاحی برای حمله به دیگران بهره‌برداری کند. برخلاف برخی مخالفان که از هر حربه‌ای برای حمله به وزیر و مخدوش‌ کردن عملکرد وی بهره گرفتند، او حاضر نشد رفتار غیراخلاقی انجام دهد. فی‌الواقع دفاع اصولی، مستدل و بالاتر از همه اخلاق‌مدارانه فرجی‌دانا، بهترین گواه درستی وی بود؛ برخلاف مخالفان که بیش از آنکه به عدد و رقم و آمار و حقایق تکیه کنند، روی شعارهای تند و تهمت‌های سیاسی تندتر بدون درنظرگرفتن اخلاقیات، تمسک جسته بودند. به‌عنوان مثال، فرجی‌دانا با آنکه آمار بیش از 700 بورسیه متخلف را در دست داشت اما حاضر نشد نام یک‌نفر از آن 700نفر را از تریبون علنی مجلس اعلام کند. جدای از سازماندهی و انضباط تحسین‌برانگیز «جبهه پایداری»‌ها، رفتار مدافعان وزیر در هاله‌ای از نابسامانی و بلاتکلیفی قرار گرفته بود. بگذارید از شخص آقای رییس‌جمهور شروع کنیم. ایشان می‌توانستند سفر به اردبیل را اندکی به تاخیر بیندازند نه آسمان به زمین می‌آمد نه زمین به آسمان می‌رفت. حضور ایشان در مجلس باعث می‌شد تا موافقان فرجی‌دانا با قوت قلب و حرارت بیشتری از وی دفاع کنند. شاید ایشان هم مثل خیلی‌های دیگر، باور نمی‌کرد که پایداری‌ها بتوانند نیمی از آرا را به خود اختصاص دهند. از رفتار رییس‌جمهور سوال‌برانگیز‌تر و شگفت‌انگیز‌تر، موضع‌گیری و رفتار اصولگرایان حامی دولت بود. حتی یک‌نفر از چهره‌های سرشناس اصولگرا که مدعی حمایت از دولت هستند حاضر نشدند پشت تریبون مجلس آمده و قرص و محکم از فرجی‌دانا دفاع کنند. در حالی‌که پایداری‌ها تمام مهره‌های اصلی خود را به‌صورت سازماندهی‌شده و متشکل «به خط» کردند.

سوال اساسی آن است که واقعا گناه فرجی‌دانا چه بود؟ مخالفان فرجی‌دانا البته دلایل مختلفی را برای علت نارضایتی از وی ذکر کردند اما اگر کسی در نطق‌های آنان دقیق می‌شد، به‌نظر می‌رسید که علت‌العلل همه نارضایتی‌ها، یک نکته اساسی بود. اینکه فرجی‌دانا فضایی را که اصولگرایان پس از سال 88 در دانشگاه‌ها ایجاد کرده بودند تغییر داده و آن فضای سنگین امنیتی را که کمیته‌های انضباطی در محیط‌های دانشگاهی ایجاد کرده بودند را کنار زده بود و در نتیجه دانشجویان می‌توانند بدون ترس از کمیته‌های انضباطی، دوباره به سمت‌وسوی فعالیت‌های سیاسی بروند. یعنی همه دلایل دیگرشان علیه فرجی‌دانا یک طرف، فضای باز سیاسی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده یک طرف دیگر. به نظر می‌رسد این علت اصلی ناخرسندی تندروها از فرجی‌دانا بود اما بعید به‌نظر می‌رسد دولت یازدهم بتواند خیلی این سیاست را تغییر دهد. هر کس دیگری هم جایگزین فرجی‌دانا شود چاره‌ای نخواهد داشت مگر اینکه اجازه ندهد آن فضای حزن‌انگیز مجددا بر دانشگاه‌های کشور حاکم شود.  سوال اساسی دیگری که بعد از استیضاح مطرح می‌شود درخصوص چشم‌انداز آینده سیاسی مجلس نهم، تعامل آن با دولت یازدهم و سرانجام تاثیر استیضاح بر عملکرد دولت روحانی است. بگذارید با آخری شروع کنیم. 19میلیون‌نفر به آقای روحانی رای دادند که او سیاست‌های اصولگرایان و احمدی‌نژاد را ادامه ندهد. علی‌القاعده اگر مردم خواهان تداوم سیاست‌های دوران احمدی‌نژاد بودند، به نامزد مورد حمایت «جبهه پایداری» رای می‌دادند. اما مردم نشان دادند خواهان تداوم آن وضع هشت‌ساله نیستند بنابراین آقای روحانی نمی‌تواند از سیاست‌های فعلی وزارت علوم پاپس بکشد. اگر چنین شود، پشت به آن 19میلیون کرده است. درخصوص مجلس نهم نیز همانطور که گفتیم راهبران میانه‌رو اصولگرا یقینا لازم است به خود آمده و تدبیر و چاره بیندیشند. مگر آنکه تصور کنیم در حقیقت آنان خیلی هم از زمین‌خوردن فرجی‌دانا و دولت یازدهم ناراحت نبودند و نشدند. اگر این وسوسه را کنار بگذاریم و بپذیریم که آنان در حمایت خود از دولت یازدهم صادق هستند، در آن‌صورت آنان خیلی بیشتر از دولت یازدهم از دیروز در شوک و حیرت فرورفته‌اند. تندروها حتی زحمت شنیدن تلاش‌های لحظه آخر رییس مجلس را هم به خود ندادند. آنان دیروز نشان دادند که برای رهبری اصولگرایان میانه‌رو، وجهی قائل نیستند و بالاخره می‌رسیم به از حالا به‌بعد «جبهه پایداری»‌ها. آنان با توجه به پیروزی غیرمترقبه‌ای که به‌زعم خودشان به دست آوردند یقینا رویارویی با دولت روحانی را شدت خواهند بخشید. هدف بعدی آنها وزارت ارشاد خواهد بود و ظرف چند هفته آینده تلاش خواهند کرد علی جنتی را هم به صحن علنی بکشانند. اما هدف غایی این جریان، تغییر مسیر مذاکرات هسته‌ای است.

برای این منظور چاره‌ای ندارند جز اینکه بلایی را که بر سر فرجی‌دانا آوردند بر سر ظریف هم بیاورند. شاید حتی ظریف را نسبت به جنتی در اولویت قرار دهند یعنی تا قبل از پایان تمدید چهارماهه مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع.

می‌ماند یک سوال ساده از اصولگرایان به‌ویژه «جبهه پایداری»‌ها پیرامون تعریف مردمسالاری. مردمسالاری را هرطور که تعریف کنیم مردم یا دست‌کم شصت‌وچنددرصدی که در انتخابات 24خرداد شرکت کردند به‌راستی خواهان چه نوع سیاست‌هایی در وزارت علوم بودند؟ سیاست‌هایی که دوره‌ احمدی‌نژاد اجرا می‌شد یا سیاست‌هایی که فرجی‌دانا ظرف 9ماه گذشته به اجرا گذاشته بود؟

منبع: شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۳۷
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
7
145
همانطوز که از چندر روز قبل گفته شد استیضاح وزیر سیاسی بود دیروز هم پاسخهای وزیر کاملا سیاسی و سفارشی بود چراکه اگه میخواستند مث خود استیضاح کنندکان حرف بزنن الان نتیجه دیگه ای رقم خورده بود و شاید خیلیها دیشب را راحت نمیخوابیدند و به فکر استعفا از پستشون بودن . فقط یک کلمه باید گفت که دیروز دولت و وزیرش جوانمردانه بازی کردند
اميدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
21
72
انتخاب جان!
اين ادبيات روشنفكرانه پاستوريزه براي يك هماوردي خردمندانه بدرد مي خورد آنجا كه جبهه مقابلت به قواعد بازي حداقل احترامي مي گذارد در غير اينصورت اينگونه رفتار كردن عين جازدن،عين ترسيدن و عين سازشكاريست.پس تكليف آن سخن حضرت امير كه سالهاست بر زمين مانده در اين مملكت چه مي شود كه:حق را بگو...))
نه انتخاب جان! اين تحليل تو اگرچه مي خواهد مرهمي بر اين شكست تلخ باشد اما هيچ كجاي اين معادله را تغيير نمي دهد.ما شكست خورديم بدون آنكه هيچ مطلب روشنگرانه اي را به حوزه عمومي جامعه منتقل كرده باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
14
74
نبودن روحانی خیلی سئوال برانگیز و ناراحت کننده بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
32
احسنت به نوع تحلیل شما البته میزان تامل دولت با مجلس و رو دادن بیش از اندازه به نمایندگان در طول یک سال روحانی و دولتش را در چنین باطلاقی گرفتار کرده است.
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
76
به نظر من که استیضاح دیروز یک شکست تمام و عیار برای پایداری ها بود ته زعم خودشان دست اصلاحات را از دانشگاه کم کردند در صورتی که سرپرست معرفی شده اصلاحاتی تر از رییس قبل است همه می دانند که در وزارت علوم و در جمع فرهیختگان درصد اصلاحاتی ها به اصول گرایان نهایتا 80 به 20 خواهد بود..... یعنی خودشان را هم بکشند رییس اصلاحاتی خواهد بود.
اما چرا پایداری باخت؟ چون کارت استیضاح را بد جا خرج کرد.... هر استیضاح برای استیضاح کنندگان در جامعه هزینه خواهد داشت و اینطور نیست که بتوانند به راحتی هر کس را استیضاح کنند.... و پایداری این هزینه را بی نتیجه پرداخت... چون وزارت علوم در هر صورت با همان مدیریت قبلی اداره خواهد شد.
کاشمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
6
49
من از رییس محترم جمهوری انتظار داشتم از دکتر عزیزمان بیشتر حمایت می کردند.کاش اقای دکتر دانا نمی رفت...هرجا هست خداوند نگهارش باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
50
استدلال شما اشتباه است . امتياز دادن مفت و مجاني به حريف استراتژي شكست خورده خاتمي بود .وزير بايد با تمام قدرت حريف و فسادهايش را افشا مي كرد. روش امتياز دادن مفتي و محافظه كاري افراطي و ايفاي نقش بچه مثبت در عرصه چاله ميداني مجلس روشي مضحك و ساده لوحانه و ابلهانه است
نيما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
3
59
"فرجی‌دانا با آنکه آمار بیش از 700 بورسیه متخلف را در دست داشت اما حاضر نشد نام یک‌نفر از آن 700نفر را از تریبون علنی مجلس اعلام کند."
يعني مردم نامحرم بودن؟
حداقل اينجوري مردم ميدونستن كي و كجا داره چه كار ميكنه......
اصلن منطقي نبود كه ايشون انقدر مودب برخورد كردن
بايد مثل خودشون رفتار ميكردن.
انتخاب عزيز منتشر كن توهين نكردم.
پرويز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
47
باسلام
تنها پيروز ديروز اقاي وزير بودند كه مجلسي هارا بدليل حقيقت گويي و حمايت از حق مردم ناكام گذاشتن و شرف و غيرت و اصالت واقعي يك انسان را به نمايش گذاشتن درود بر رهروان عدالت . آقاي وزير ازشما متشكريم كه ماهيت واقعي اين نمايندگان رابه مردم نشان داديد.مشخص گرديد حلقه اصلي رانت بازان در مجلس است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
3
16
بسیار عالی نوشته اید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
29
برای جبهه پیروان پایداری متاسفم پاسخ تک تک شما را در انتخابات بعدی خواهیم داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
28
اتفاقا اشتباه فرجی دانا این بود که اسامی رانت خواران رو اعلام نکرد چیزی که در کشور ما جزو بدیهیاته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
31
واقعا متاسفم براي مجلس
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
23
بله پیروزی اخلاق بر بی اخلاقی حتی اگر به ضرر فرد باشد.
او به آیه شریفه ای که در همان جلسه استیضاح قرائت کرد عمل کرد(لا یجرمنکم شنئان قوم....ای اهل ایمان مبادا دشمنی با قومی شما را وادار به انجام کار ناشایستی نماید)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
24
زنده باد اين بزرگ مرد كه اخلاق را فدا نكرد.اميد است كه از چون اين بزرگي بيشتر تقدير شده و كار او را ارج نهيم و به عنوان الگو از ايشان استفاده كنيم.
علی
|
United States of America
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
0
22
در انتخابات مجلس حامیان دولت یک لیست بدهند تا اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان همراه با خواست عمومی ملت ایران باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
38
12
آقای دکتر روحانی متاسفم که به شما رای دادم پشت فرجی دانا رو خالی کردی. واقعا افسوس خوردم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
28
برخلاف برخی دوستان که می گفتند ایشون باید افشاگری می کرد، به نظر من عملکرد وزیر در پایبند بودن به اخلاق بسیار شایسته بود. البته کار های غیر قانونی نظیر بورسیه های غیر مجاز باید پیگیری شود. اما ایشان ثابت کرد که ما به خاطر عقیده مان به پیروزی می رسیم و حاضر نیستیم همه چیز من جمله اخلاق را فدای پیروزی سیاسی کنیم.

ای کاش دانشجویان دانشگاه ها به صورت فعال در سراسر کشور با امضای طوماری خواستار پیگیری قاطعانه بورس های غیر قانونی ، که یکی از موجبات تبعیض و کشتن انگیزه نخبگان واقعی است شوند!

من فکر می کنم ، حریم علم متعلق به دانشجویان و اساتید دانشگاه ها است و خودشان هم باید در حراست از آن فعال باشند!
یاسر
|
Australia
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
15
کاش افشاگری می کرد.... این مجلس به ادبیات احمدی نژادی خو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه چیز را افشا میکرد؟
اصلاح طلبان اگر کوچیکترین آتو از بزرگمرد تاریخ ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد داشته باشند بلافاصله اقدام میکنند به افشا گری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
14
پیروز فقط فرجی دانا بود ولاغیر
مجتبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
18
یک جمله ماندگار را اگر بخایم از دکتر فرجی دانا به خاطر بسپاریم نقل به این جمله است که ما در مقابل تاریخ ایستاده ایم و باید به تاریخ پاسخگو باشیم، زمانی که خود نیستیم که از کارهامان دفاع کنیم.
بسیار هوشمندانه و فکورانه بود....
بی اغراق درست مثل بزرگمردان عرصه بین الملل....
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
7
لا یحب الله الجهر بالسوء من القول إلا من ظلم...
ایشون باید حداقل جواب تهمتهای مزخرفی رو که بهش زدند،جواب میداد....به این پیروزی نمیگنکه.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
23
یعنی به نظر شما در شرایطی که حکم سرپرستی آقای نجفی بلافاصله بعد از استیضاح صادر میشه ، رئیس جمهور عزیز باور نداشته که آقای فرجی دانا رأی اعتماد نمیاره؟ اتفاقا به نظر من دکتر روحانی از فضای مجلس کاملاً آگاه بوده و هوشمندانه به جلسه نیامدند. حتی به نظر من خود دکتر فرجی هم دلش میخواست بره ، چون اگر هم دوباره رأی می آورد تو این فضای گروکشی نمی تونست کار کنه. درود بر دولت تدبیر و امید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
12
2
واقعا مردم انتظار داشتند دكتر روحاني محكم بيايد و دفاع كند چرا نيامد ؟ چند ساعت ديرتر ميرفتند سخنراني را براي عصر هماهنگ ميكردند...
بوشهر
|
United States of America
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
6
حالت خوب نیستا ؛ بنده ی خدا این حرف شما مثل این میمونه که ما و مثلا اسرائیل جنگ کنیم هر دو هم بمب اتم داشته باشیم اون از بمب اتم در مقابل ما استفاده بکنه اما ما به هزارتا دلیل بیخود بگیم ما مثل اون نکنیم تریبون مجلس یعنی زدن حرف دل مردم که دارن با رادیو میشنوند فرجی دانا دیروز باید اسامی رو میگفت وقتی مطمئن بود در اصل دیروز فرجی "دانا" نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
11
دورود بر فرجي دانا
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
6
همه جا صحبت از مرغ است، هیچ کس از خروس نمیگوید...
اینجاسیرشدن مهمتر ازبیداری است!
بهادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
9
این که اقای فرجی دانا بیش از 700 بورسیه خلاف در دست داشته ولی حرفی نزده کاری اخلاقی نبوده بلکه کاری خلاف اخلاق و حقوق ملت بوده وایشان باید با شهامت تمام دست رانت خوران و چپاولکران را رو میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
3
10
فرجی دانا مانند فردی متدین و دانش اموخته و عالم است و فرق باید در گفتار ورفتاروی با دیگران (پایداری) از هر تهمت وافترا چشم پوشی نمی کنند باشد او آمده بود که خدمت کند نه قدرت. امام علی در نامه ای به مالک اشتر نوشته اگر در شب کسی را در حال گناه دیدی صبح به چشم گناهکار به وی منگر؛ شاید سحر گاه توبه کرده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پس چرا از یک هفته قبل تهدید به افشا کرده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
10
6
چند درصد از اون 19 میلیون نفر نگران وضعیت دانشگاه هستن؟ مردم بیشتر نگران وضعیت اقتصادی بودن که به آقای روحانی رای دادن
حسين
|
Germany
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
17
تو را خدا اسم آن نفر را نياوريد كه با دولت پاكش حالمان بهم مي خورد....................................
اسماعیل بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
7
بنظرم اقای روحانی محترمانه تر از احمدی نزاد باید در مقابل مجلس بایستد به مجلسی که پا از نظارت خود فراتر بگذارد و در امور دولت دخالت نمایید باید ایستاد.
ساکت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
11
مطمئن باشیدرییس جمهورانقدربرموضوعات احاطه دارند که باوجود اینهمه تقابل وکارشکنی این کشتی طوفان زده رابه ساحل برسانند سیاست کلی بارفتن یک وزیرعوض نمی شود عدم حضورایشان تاکتیکی بود اینده این گفته را ثابت می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
7
ادب مرد به از دولت اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
8
من متوجه نشدم که چرا وزیر اختیار عزل و نصب معاونین کلیدی وزارتخانه را به رئیس مجلس تفویض کرد و علی رغم دادن این امتیاز نتیجه ای هم نگرفت.
این امر ناشی از عدم شناخت متقابل مجلس و دولت است .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
7
کاش فرجی نادان بود!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1
9
اسم ظریف را نیاورید که اگر استیضاح شود کشور به هم می ریزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
2
7
این روش مدارا با این جور ادمها اگر جواب میداد که اینها اینطور گستاخ نمی شدند و با این همه گندی که در این چند سال زده اند اینطور پررو بی پروا نمی شدنداین روش در مقابل کسانی جوابگو است که اصول و قاعده کار را قبول دارند نه اینها که بجز منافع خودشان هیچ چیزی برایشان مهم نیست با این روش منافع مردم چه میشود یعنی باید دست روی دست گذاشت تا هر کار غلطی که کردند خواستن بکنند
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
3
16
ضمن تقديراز شخصيت آقاي فرجي دانا،به نظراينجانب بايد با افراد بي حيايي مثل رسايي و نوباوه و كوچيك زاده و ... مانندخودشان صحبت شود والا نمي توان كاري از پيش برد.
نظرات بینندگان