arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

رای منفی مجلس به کلیات طرح دو فوریتی تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی

تعداد زیادی از نمایندگان موافق تصویب این طرح بودند بطوری که نه اخطار احمد توکلی درخصوص داشتن بار مالی این طرح از سوی نمایندگان وارد دانسته شد و نه مخالفت های کمال الدین پیرموذن و غلامرضا مصباحی مقدم مورد پذیرش نمایندگان قرار گرفت و نه درخواست سلب یک فوریت این طرح با اقبال نمایندگان مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی که در جلسه علنی روز یکشنبه دوفوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 18 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرده بودند، کلیات این طرح را امروز (سه شنبه) تصویب نکردند.

به گزارش انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 18 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تعداد زیادی از نمایندگان موافق تصویب این طرح بودند بطوری که نه اخطار احمد توکلی درخصوص داشتن بار مالی این طرح از سوی نمایندگان وارد دانسته شد و نه مخالفت های کمال الدین پیرموذن و غلامرضا مصباحی مقدم مورد پذیرش نمایندگان قرار گرفت و نه درخواست سلب یک فوریت این طرح با اقبال نمایندگان مواجه شد. اما در نهایت کلیات این طرح که به علت مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان بود، به تصویب نرسید و از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز، 109 نماینده به آن رأی موافق دادند ، 74 نماینده با آن مخالفت کردند و نظر 19 نماینده نیز ممتنع بود.

بر اساس ماده واحده این طرح تبصره 10 به ماده 17 قانون فوق الذکر اضافه می شود و بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت را که در اولویت استخدام قرار دارند، منحصرا و بدون رعایت ماده 8 این قانون تا زمان اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را به صورت حق التدریس به کار گیرد. بار مالی ناشی از این امر از محل حق التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان