arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳

کشتی فرنگی قهرمانی جهان/راهیابی هر سه نماینده ایران به مرحله یک چهارم نهایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هر سه نماینده ایران در وزن های 66، 80 و 130 کیلوگرم با پیروزی برابر حریفان در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2014 جهان در تاشکند به مرحله یک چهارم نهایی (هشت نفر برتر) صعود کردند.

حبیب الله اخلاقی در دور دوم رقابت های وزن 80 کیلوگرم برابر نیکولائونس وارکاس از یونان قرار گرفت و او را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

اخلاقی در دور سوم و برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی باید با سلجوق جبی از ترکیه مبارزه کند. وی در صورت پیروزی بر این حریف ترک در مرحله نیمه نهایی باید با برنده یوگنی سالیف از روسیه و استارسویویچ از کرواسی روبرو شود.

وی در اولین مبارزه عظمت کاستوبایف از قزاقستان را 3بر 2 از پیش رو برداشت.

یوگنی سالیف روس در گروه اخلاقی حضور دارد و در وزن 80 کیلوگرم 29 کشتی گیر حضور دارند.

بهنام مهدی زاده فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم تیم ملی در دور دوم با پیروزی برابر نورماخان تینالیف از قزاقستان با نتیجه یک بر صفر به مرحله سوم صعود کرد.

او در دور سوم برای صعود به جمع چهار نفر برتر باید با میهان لوپز نونز (دارنده مدال طلای المپیک لندن و نفر اول پیکارهای قهرمانی سال 2010 و 2011) از کوبا مبارزه کند.

مهدی زاده در دور اول الکساندر چرنتسکی از اوکراین با حساب 2 بر یک شکست داده بود.

در وزن 130 کیلوگرم بیلال ماخوف قهرمان سنگین وزن آزاد جهان از روسیه که در رشته فرنگی شرکت کرده است، حضور دارد. در این وزن 23 نفر با هم رقابت می کنند.

امید نوروزی هم در وزن 66 کیلوگرم و در دور سوم برابر فرانک استابلر (نفر هشتم پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2013، نفر پنجم المپیک لندن) از آلمان 4 بر 3 به پیروزی رسید.

نوروزی در دور چهارم و برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید با برنده استابس از بلغارستان و کارداش از بلاروس روبرور شود.

وی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم دیوید کاسکاویلا از ایتالیا را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرده بود.

در این وزن 38 نفر حضور دارند. آدام کوراک روس در گروه نوروزی حضور دارد.

روز گذشته (جمعه) و در اولین روز پنجاه و ششمین دوره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در تاشکند ازبکستان، هادی علیزاده پورنیا و مجتبی کریم فر در وزن های 75 و 85 کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان