arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۷۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

از درآمد هنگفت فیس بوک، چه نتایجی می توان گرفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدامین نقی زاده: سرویس علم و فناوری «انتخاب»: فیسبوک یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی جهان به تازگی گزارش مالی جدیدی از میزان درآمد خود منتشر کرده است.

 بر اساس این گزارش، فیس بوک در سه ماهه گذشته توانسته به در آمد 3.85 میلیارد دلاری دست پیدا کند. که این رقم سود این شبکه اجتماعی را به 701 میلیون دلار رسانده است که می توان نتیجه گرفت، 12.46 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته با رشد درآمد روبرو بوده و نسبت به سال 2013 ، 58 درصد رشد داشته است.

در سالهایی نه چندان دور فیس بوک به دلیل فقدان تامین اعتبار مجبور به استفاده از تبلیغات بر روی تلفن های همراه شد. اقدامی که در ابتدا سرزنش فعالان فناوری و تحلیلگران مالی را به همراه داشت اما گذشت زمان، درآمد حاصل از این تبلیغات را به بیش از 69 درصد از میزان کل درآمد فیس بوک رساند.

 همچنین علی رغم پیش بینی هایی که از افول فیس بوک خبر می داد ، شاهد اوج گیری آن هستیم. در گزارش مالی جدید فیس بوک آمده است که در سه ماه گذشته صرف زمان کاربران در هر روز 10 درصد افزایش یافته است.

فیس بوک در سه ماهه گذشته تعداد کاربرانش 139000000 نفر با فعالیتی ماهیانه رسیده و 890 میلیون نفر نیز کاربر فعال روزانه دارد که نسبت به سال گذشته به ترتیب 13 درصد و 18 درصد افزایش را نشان می دهد. یکی از عوامل افزایش کاربران و گسترش استفاده روز افزون از آن را می توان در نمایش ویدئو توسط این سیستم جستجو کرد.

 به گفته زوکربرگ، روزانه به طور متوسط  در فیس بوک3 میلیون نفر پست های ویدئو ارسالی را تماشا می کنند. آین آمار در سال 2004، 1 میلیون نفر بود.

امروز، بیش از 50 درصد مردم آمریکا که در فیس بوک عضویت دارند روزانه حداقل یک ویدئو را تماشا می کنند و در سطح جهانی نیز 65 درصد کاربران فیس بوک به تماشای پست های ویدئویی می نشینند.

شریل سندبرگ، معاون ارشد مدیر عامل فیس بوک در این رابطه می گوید که بیشتر این ویدئو ها از افراد مشهور و نام های تجاری دنیا هستند که توسط کاربران بار گذاری شده و بازدید قابل توجهی جذب می کنند.

فیس بوک در سه ماهه آخر سال 2014 ، 1190000000 کاربر فعال ماهانه در تلفن همراه به خود اختصاص داده که از این تعداد، 747000000 نفر از کاربران، افرادی هستند که به صورت روزانه از فیس یوک استفاده می کنند. بنابراین ، تلفن همراه را می توان عامل اصلی رشد و توسعه در آمد فیس بوک دانست.

این شبکه اجتماعی، فعالیت های تبلیغاتی بسیاری بر روی اپلیکیشن های موبایلی خود انجام می دهد و از آنجا که این اپلیکیشن ها به بخشی از عادت روزانه برخی از کاربران فیس بوک تبدیل شده  درآمدی میلیاردی را روازنه روانه حساب های فیس بوک می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
5
41
نوش جانشان
ساعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
2
اين يعني مديريت خلاقانه، شفاف و بدون فساد
نظرات بینندگان