arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۹۱۱
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
گزارش المانیتور از سفر ولایتی به روسیه؛

نتیجه پیام ویژه روحانی به پوتین: چرخش احتمالی موضع روسیه در مذاکرات هسته ای / احتمال دیدار پوتین و رهبر معظم انقلاب

در طول چندین ماه گذشته، روس ها در حال نشان دادن چراغ سبز به ایران برای برقراری روابط عمیق تر با ایران هستند. در واقع، پس از چشیدن طعم تلخ تحریم ها توسط مسکو، ایران و روسیه ،که خود دارای اختلافات بسیار در حوزه های مختلف هستند، در حال تبدیل به دوستانی نزدیک و استراتژیک هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تنظیم دیدار پوتین و رهبر انقلاب در مسکو؟ / پیام ویژه روحانی به پوتین چه بود؟

المانیتور نوشت: در طول چندین ماه گذشته، روس ها در حال نشان دادن چراغ سبز به ایران برای برقراری روابط عمیق تر با ایران هستند. در واقع، پس از چشیدن طعم تلخ تحریم ها توسط مسکو، ایران و روسیه ،که خود دارای اختلافات بسیار در حوزه های مختلف هستند، در حال تبدیل به دوستانی نزدیک و استراتژیک هستند.  

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در حال حاضر، هیات های زیادی بین این دو دشمن قرن 19 در رفت و آمد هستند، از جمله سفر اخیر وزیر دفاع روسیه و اعلام دستیابی به راه حل در مورد مناقشه اس 300.

حسن بهشتی پور مدیر سابق شبکه العالم ایران به المانیتور گفت: تحریم ها علیه مسکو بر سر الحاق کریمه، یکی از دلایل نزدیکی روسیه به تهران است.

وی اضافه کرد: پیش از اعمال تحریم ها علیه روسیه، مسکو چندان تمایلی نداشت که به ایران نزدیک شود و معتقد بود که این روابط دوستانه می تواند هزینه هایی برای آنها داشته باشد، چراکه آمریکا به این نوع رابطه حساس است، اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و روسیه خود در لیست تحریم امریکا و شرکای خود قرار گرفته است، بنابراین انها دیگر در مورد نگرانی های گذشته خود، دلواپس نیستند.

در روز 28 ژانویه، علی اکبر ولایتی رقیب میانه رو حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در صدر هیاتی به روسیه سفر کرد. او در طی سفر به مسکو، جلساتی با مقامات روس و در راس آنها پوتین برگزار کرد.

ولایتی در این سفر، حامل پیامی از سوی روحانی برای همتای روسی اش بود که مورد اسقبال او قرار گرفت. فرستاده ویژه روحانی گفت: استقبال پوتین از پیام روحانی تاثیر مثبتی بر روابط منطقه ای می گذارد.

ولایتی جزئیات این سفر را چندان فاش نکرد و در مورد نتایج این سفر گفت: روسیه با عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای موافقت کرد اما این مساله نیاز به زمان دارد.

او اضافه کرد: روسیه تمایل بیشتری برای همکاری در پنج بعلاوه یک نشان داده است، جدا از آن، ما نسبت به افزایش همکاری روسیه در مذاکرات امیدوار هستیم.

المانیتور در ادامه نوشت: سئوالاتی که اکنون وجود دارد این است که چرا فردی که هیچ پستی در دولت روحانی ندارد به عنوان فرستاد ویژه رئیس جمهور و برای انتقال پیام او به پوتین انتخاب شده است و دیگر اینکه ایا او تنها حامل پیام روحانی بوده است؟

بهشتی پور در پاسخ به این سئوالات گفت: ولایتی به مانند دیگر وزرای خارجه سابق جهان می تواند مسئولیت ماموریت های مهم را برعهده بگیرد. او مشاور سیاست خارجی رهبر انقلاب است، بنابراین پوتین می داند که با فردی سخن می گوید که به رهبری ایران نزدیک است و ممکن است تنها پیام روحانی را منتقل نکند.

وی اضافه کرد: به طور کلی، این پیام حتما بسیار با اهمیت بوده که دیپلماتی شناخته شده، حرفه ای و مشهور آن را منتقل کرده است.

ولادیمیر ایسیف رئیس دپارتمان قفقاز انستیتو روسی کشورهای مشترک المنافع به المانیتور گفت: صحبت از دیدار پوتین و رهبر عالی ایران نقطه عطف و بسیار مهم سفر ولایتی بود.

وی اضافه کرد: وزیر دفاع روسیه در سفر به تهران، در این مورد با همتای ایرانی اش گفتگو کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: تعمیق روابط بین ایران و روسیه ممکن است از دیگر وجوه سفر ولایتی به روسیه باشد.

ایسف تحلیلگر روس گفت: پیام ولایتی این بود که ایران حاضر است، گفتگوهای استراتژیک با روسیه را آغاز کند.

در عین حال، بهشتی پور تحلیلگر ایرانی گفت که روس ها و ایرانی ها هنوز به مرحله همکاری استراتژیک نرسیده اند.

او اضافه کرد که دو کشور در طول دو سال گذشته در حال دنبال کردن این هدف بوده اند.

ایسوف گفت: روسیه و ایران مشکلات بسیاری در سوریه، عراق، افغاسنتان و دیگر مناطق دارند. ما می توانیم در صورت افزایش همکاری هایمان این مسئله را حل کنیم. پرزیدنت پوتین  از ایده ای که در پیام روحانی نهفته بود حمایت کرد. بنابراین شاید طرف ایرانی و روس در مورد طرحی جدی در این رابطه گفتگو کرده اند.

به نوشته ی المانیتور، ولایتی در طول سفر به روسیه، از تمایل مسکو برای همکاری بیشتر در مذاکرات هسته ای سخن گفت.

افکار عمومی در ایران همواره نسبت به روسیه بدبین بوده اند که این ریشه در اقدامات استعماری این کشور همراه با بریتانیا در ایران دارد. بسیاری از ایرانیان معتقدند که روس ها همیشه می خواهند ایران را کشوری تحریم زده ببینند تا بتوانند از این طریق از کارت تهران در مقابل غرب استفاده کنند.

تیم هسته ای ایران تا حدودی چنین دیدی ممکن است داشته باشند. در طول مذاکرات هسته ای در وین که منجر به تمدید مجدد گفتگوها شد، یک دیپلمات به المانیتور گفت که ایران نسبت به حضور غیرفعال روسیه با مذاکرات هسته ای و عدم حضور وزیر خارجه این کشور تا اخرین دقیقه در مذاکرات ناراضی بود.

اکنون، سخنان ولاییی پس از دیدارش با پوتین ممکن است نشان دهنده ی جهتی جدید در خط مشی مذاکراتی روسیه در گفتگوهای هسته ای باشد.

ایسو تحلیلگر روس گفت: نه تنها روسیه بلکه ایران از تحریم های غیرقانونی رنج می برد، بنابران مسکو به دنبال آن است که اقدامات غربی ها علیه تهران بابت مسئله هسته ای متوقف شود. به همین خاطر است که روسیه ممکن است از موضع ایران در مذاکرات هسته ای حمایت کند.

وی اضافه کرد: غرب معتقد است که ایران، اورانیوم غنی شده بسیار زیادی در اختیار دارد و می تواند از آن چندین بمب هسته ای تولید کند. در چارچوب مذاکرات با غرب، تهران ممکن است پیشنهاد کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده خود را بدهد. اگر غرب، تحریم ها علیه ایران را لغو کند، روسیه حاضر است که از اورانیوم با غنای پایین ایران، سوخت هسته ای برای راکتور بوشهر تولید کند. این به نظر من، گام خوبی از سوی ما خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۴۶
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
44
486
روس ها برای ملت ایران دشمن شماره یک هستند
جنایات روس ها در آذربایجان فراموش ناشدنیست و حتی به تعبیری نابخشودنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
چـــــــــــی می گی؟!!!!
arash
| - |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
با سلام با یه نظر اجمالی میشه پی برد روسیه سیاست انگلی داره و هر جا منافعش بچربه به اون سمت تمایل داره. خوبه دولتمردای ما کمی هوشیار باشن و بی جهت منافع این کشور رو خرج این انگلا نکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
12
156
انتخاب جان، ضمن تشکر از گزارش‌های تحلیلی تان، لطف در کاربرد صفت «استراتژیک» آن هم در مورد رابطۀ ایران و روسیه احتیاط بیشتری به خرج دهید، اعتبار تحلیل تان بیشتر می‌شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
17
289
روسیه غیر از نفت و گاز هیچی نداره
این حرکت ما را بیچاره تر از قبل میکنه بمحض اینکه روسا روابطشون با امریکا خوب شد ما رو ول میکنن میرن
اینا نمیخوان از تاریخ درس بگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
16
74
این کامنتها نشون میده تو ایران عجب تحلیلگرانی داریما!!!، و عجب اعتماد به نفسی.
ایرانی اهل سنت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
4
148
روس ها دارند با نزدیک شدن به ایران به غرب دهن کجی میکنند و براشون شاخ و شونه میکشند دلشون حتما برای ما نسوخته به وقتش که اوضاع فرق کنه خیلی راحت پشتمون رو مثل همیشه خالی میکنن به قول دکتر خرازی حداقل آمریکا رو به رو دشمنی میکنه ولی چین و روسیه همیشه از پشت خنجر میزدند و میزنن....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
7
129
ما ایرانیها هیچ وقت فراموش نمیکنیم وقتی مملکت دست روسهاست همه چیزه مارا همه وهمه حتی مردم تاریخ رو که بخونن متوجه میشن که حتی نون و گندم ایران رو هم میبردن و برای ایرانیها یونجه میریختن حالا میخواهید با این گدا و خدا نشناس دوباره دوست بشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
4
130
هيچ زمان در طول تاريخ روسيه براي ما كشوري دوست و صادق نبوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
6
130
روسها همواره ثابت كرده اند در دوستي با ما خيلي نامردند.
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
96
26
حالا نه این که انگلستان و آمریکا خیلی کار خیر برای مردم ایران کردن
در ضمن نوع حکومت روسیه از اون زمان تا الآن تغییر کرده در صورتی که نوع حکومت امریکا و انگلستان ثابت مونده
لطفا فکر کنید بعد حرف بزنید
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
هیچ کشوری با ما دوست نیست و نه روسیه نه آمریکا و نه بریتانیا اینهایی که زیر این کامنتا دارند به روسیه فحش می دند و سنگ آمریکا به سینه می زنند یا جاهلند یا حب آمریکا کشورشون کرده وگرنه روسیه و آمریکا هیچ فرقی با هم ندارد و رابطه ی ما با روسیه الان سر منافع هست
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
8
118
روسیه هیچوقت دوست ملت ایران نبوده است. تاریخ ثابت کرد که روس ها، همیشه به کشور ما خیانت کرده اند:
1- مجلس که نماد مردم سالاری هر کشور است را روس ها به توپ بستند. ( به توپ بستن مجلس شورای ملی)
2- گلوله باران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) که بالاترین مکان مذهبی شیعیان و جهان اسلام در ایران است.
3- به شهادت رساند عالم مجاهد شیخ محمد خیابانی و یارانش در روز عاشورا در تبریز
4- چشم طمع به سرزمین ایران؛ روس ها آخرین کشوری بودند که بعد از جنگ جهانی دوم و تحت فشار افکار عمومی جهان مجبور به خاتمه دادن به اشغال ایران و ترک این کشور شدند.
5- حمایت همه جانبه نظامی و تسلیحاتی از رژیم بعث عراق در تهاجم هشت ساله علیه ایران اسلامی
6- باجگیری های متعدد و هزاران میلیارد دلاری از کشور بابت اجرای پروژه های دست چندم صنعتی ( نیروگاه بوشهر و ... )
7 – باز با کارت ایران برای دستیابی به منافع خود در مجامع بین المللی
8 - و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
ببخشید اشتباه منفی دادم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
5
88
به هیچ وجه سمت روسیه نباید بریم !
آلمان و یا سایر کشور های اروپایی خیلی بهتر هستند !
آلمان ها و سوئدی ها خیلی مرد هستند و پای قولشون همیشه هستند ولی روس ها اکثرا زیر حرفشون میزنن و اهل پیچوندن و نامردی هستند !
ما از روسیه دل خوش نداریم ، ننگ بر شوروی و کمونیست
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
آلمان و کلا اروپا تا زمانی که تحت سیطره ی آمریکا هستند هیچ کاری نمی تونند بکنند همین آلمان با این که از ما حمایت می کرد ولی بعد از فشار آمریکا پشت ما رو خالی کرد تنها روش اینه که اول روی توان خودمون حساب کنیم و بعد با همون چشمی که روسیه به ما نگاه می کنه (منافع مشترک) ما هم به روسیه نگاه کنیم و روابط رو تنظیم کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
4
48
حالا روسيه خوب شد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
5
45
اي كاش هرچه زودتر اين روسيه نابود بشه تا خلقي بياسايند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
65
روسها ميگن پيوستن ايران به پيمان شانگهاي امري زمان بر است
روسها بعد از 20 سال نيروگاههاي هسته اي رو راه اندازي كردند
روسها چندسال بعد از عقد قرداد اس 300 هنوز اين موشكها را تحويل نداده اند
به نظر مي رسد سياست روسيه در قبال ايران وقت كشي است تا بتوانند امتيازات لازم را از آمريكاييها گرفته و به ايران هيچ امتيازي جز و عده ي سرخرمن ندهند!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
پیوستن به پیمان شانگهای مگه امر مثبتیه؟؟؟ همون بهتر که تا ابد ناظر بمونیم
شانگهای هم دقیقا مثل ناتو غربی هاست تو این پیمان ها کشور های دیگه باید به ساز نظامی کشور های اصلی برقصند
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
1
52
تاریخ گواه صادقی است بر این حقیقت که:
روسیه بخاطر منافع ملی ، همه مقدسات خود را در مسلخ ارمانهایش ذبح می کند. نمونه - وقتی ناتو در زمان صدام قرار بود به بغداد حمله کند با روسیه هماهنگ کرد، پوتین کفت : ما از صدام 800 ملیارد دولار طلب داریم ان را بحساب ما واریز کنیدسپس بغداد را بکوبید همین اقای مددف به آقای احمدی نژاد گفته بود : ما دوستان و دشمنان دایمی نداریم دوستان ما را منافع ملی ما مشخص می کند .اکنون که شوروی بخاکر اوراین به مخمخصه افتاد پوتین بد اخلاق به روی دنیا لبخند می زند ، فریب نخورید
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
58
16
روسیه شوروی سابق نیست که اینقدر درباره آن بد می گویید.....به نظرم ما باید روابطمان را با روسیه بیشتر کنیم چون از مذاکره با آمریکا به هیچ جایی نمیرسیم...جز اینکه وقت ملت و مسئولین به هدر برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
9
41
از اوکراین عبرت بگیریم و از روسیه فاصله
سياوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
45
10
پوتين كارش درسته
سياوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
44
11
چاكر داش پوتين
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
30
با نگاهی به تاریخ کشورهایی نظیر روسیه،انگلیس، امریکا همواره استعمارگر بوده اند و بدیهیست که هرکس به نفع کشور خود گام برمیدارد. حالا با تحریم ها علیه روسیه فرصت خوب دیپلماتیکی فراهم شده تا ایران از این اب گل الود ماهی بگیرد امیدوارم همه چیز به سمت سرافرازی هرچه بیشتر میهن عزیز حرکت کند.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
27
8
سلام .کارشناسان عزیز چرا ما این رو در نظر نمیگیریم که دیپلماتها این مسایل رو بهتر از ما میدونن و تمام اتفاقات منطقه و جهان رو هر لحظه دارن رصد میکنن .حتما در این شرایط بد منطقه که دنیا از روی کینه و غارت اب و خاک این مملکت شمشیر به روی ما کشیدند دولت مردان تصمیم گرفتند موقتا با روسیه نزدیک بشن ضمنا روسیه نسبت به گذشته که کمونیست بود تفاوت زیادی کرده و تعداد مسلمانان در این کشور زیاد شدن و یکی از کشورهایی هست که امار روی اوردن مردمش به دین اسلام از همه کشورها بالاتره .البته این هم میتونه دلیلی بر تغییر سیاستهای روسیه باشه .باز هم سیاست مداران به این مسایل اگاه ترند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
برو عمو.
هیچوقت ندیدم امریکا پشت متحد خودش رو خالی کنه
هوشنك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
2
36
در طول تاريخ از روس و أعراب اسيبهاي فراوان ديده ايم.هيجكدام قابل اعتماد نيستند ،به هيج وجه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
8
15
مرگ بر روسیه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
15
چه چرخشی؟
مگه تا الان کدوم وری بودن؟
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
2
13
دوستي اونا با ما بيشتر شبيه به دوستي خاله خرسه مي ماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
9
اگر این نزدیکی حسلب شده و بعلت وضعیت کنونی روسیه در جهت کسب منافع ملی باشد خوب است ولی با توجه به پیشینه روابط ایران با شوروی سابق و روسیه فعلی که ایران همیشه رودست خورده بهتر است مسئولان عالی رتبه با احتیاط و حساب گری کامل به این کشور نزدیک بشوند بی شک در صورت عادی شدن روابط دوباره اروپا و آمریکا با این کشور، روسیه پشت ایران را خالی خواهد کرد!!!!
ناشناس
|
Czech Republic
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
1
9
استکبار در قرآن یعنی هر کس مقابل خدا وایسه...

سوالی که دارم آیا آمریکا و روسیه و چین و فرانسه و انگلیس و هند و ترکیه و ژاپن مقابل خدا ایستادند؟

اگر ایستادند که اسکتبارند اگر نه پس خیر
كرامت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
1
9
با سلام در طول تاريخ روسيه ثابت كرده است كه هيچ وقت دوست ايران نبوده است چرا كه تركمن چاي- گلستان- اس 300- راي به تحريم ايران در شوراي امنيت وغيره....كلكسيون خيانت به ايران در پرونده روسيه است
حالا اگر پازل روابط كشور ها را در طول تاريخ كنار هم بگذاريم مي بينيم كه روسيه بزرگ ترين دشمن وجنايت كار ترين آنها براي ايران است مرگ بر روسيه ساده انگاري است اگر روسيه را دوست خود بدانيم.
یک روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
5
9
متاسفانه بسیاری از کامنت ها صرفا احساساتی و دور از عقلانیت و تدبیر سیاسی بود. گزاره ای طلایی در روابط بین الملل هست و آن این که وقتی شما با همه کشورها ارتباط داشته باشید، می توانید بیشترین استفاده را ببرید و وقتی با کشورهای کمتری ارتباط داشته باشید، قربانی خواهید شد. پس جمهوری اسلامی باید دنبال روابط گسترده با اروپا و روسیه و چین باشد تا بتواند بیشترین استفاده را ببرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
1
12
تاریخ روابط ایران و روسیه مشحون از خیانت روسها به ایران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
3
12
در طول تاریخ خیانت هایی که روسا به ایران و کشور های همسایش کرده هیچ کشوری نکرده!شوروی سقوط کرد و همه فکر میکردن جاه طلبی روسا هم از بین رفته تا رسیدیم به ماجرایه اوکراین!میبینم که روس ها همون شوروی ثابقه فقط اسمش عوض شده دلیلشم معلومه چون روسا به هیچ چیز و هیچ کس اعتقتد ندارن.کمونسیم به تمام معنا هستن!ادعای خدا پرستی هم دارن!پوتین در حال حاضر محبوب ترین رهبر روسیه هست واین نشون میده که اکثریت مردم از اقدامات پوتین همایت میکنن!!!بازم صد رحمت به امریکا واروپا که حداقل به خدا اعتقاد دارن وکاراشون حد ومرز داره ولی روسا اینجوری نیستن!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
2
13
روسیه در مسیله نیروگاه بوشهر چقدر ما رابازی داد، خیلی واضحتر بگم یادتات می آید ایران برای حراست از حریم هوایی خود وقتی با این کشور ملحد و ضد خدا قرار داد خرید ضد هوایی اس سیصد امضا کرد و همه وجه آن را پرداخت کرد وقتی با مخالفت اسراییل و تهدید امریکا مواجه شد قرار داد را یکطرفه قطع کرد و زمانی ایران تهدید کرد که در دادگاههای بین الملل شکایت خواهد کرد
همین کشور وقیح و کافر ایران را تهدید کرد در جلسات مذاکرات هسته ای دست از حمایت ایران بر می دارد
واعتبروا یا اولی الالباب
نظرات بینندگان