arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

سخنگوي کاخ سفيد: حضور پاور و رايس در آيپک نشان‌دهنده اهميت حل نگراني‌ اسرائيل درباره ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي کاخ سفيد گفت که حضور رايس و پاور در کنفرانس آيپک اهميت حل و فصل ديپلماتيک نگراني اسرائيل درباره موضوع هسته‌اي ايران براي آمريکا را نشان مي‌دهد.

جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد در کنفرانس خبري خود درباره حضور سوزان رايس مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريکا و همچنين سامانتا پاور نماينده اين کشور در سازمان ملل در اجلاس آيپک گفت: حضور رايس و پاور در کنفرانس آيپک اهميت حل و فصل ديپلماتيک نگراني اسرائيل درباره موضوع هسته‌اي ايران براي آمريکا را نشان مي‌دهد.

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از منابعي اعلام کرد که سوزان رايس مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريکا و همچنين سامانتا پاور نماينده اين کشور در سازمان ملل در نشست آتي آيپک شرکت خواهند کرد.

خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس اعلام کرده است که اين دو مقام دولت آمريکا به منظور کاهش تنش در روابط واشنگتن و تل آويو در اين کنفرانس حضور خواهند يافت.

روابط مقامات آمريکايي و اسرائيلي به دنبال قصد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي براي سخنراني عليه برنامه هسته‌اي ايران در کنگره آمريکا به شدت متشنج شده است.

نتانياهو با پذيرش دعوت رهبران جمهوريخواه براي سخنراني در کنگره آمريکا، خشم و نگراني کاخ سفيد و دموکرات‌ها را برانگيخته است. نتانياهو قصد دارد هفته آينده در کنگره آمريکا در خصوص برنامه هسته‌اي ايران، صحبت کند.

کاخ سفيد ضمن مخالفت با سخنراني نتانياهو در کنگره، اين مساله را نقض پروتکل ارزيابي کرده است. هدف اصلي نتانياهو از اين سخنراني مشخص است: از بين بردن توافق هسته‌اي بين آمريکا و ايران، حتي اگر منجر به نابودي روابط نتانياهو با اوباما شود.

از سال 2009 ميلادي که نتانياهو و اوباما به قدرت رسيده‌اند، روابط پر تنشي را تجربه کرده‌اند. اختلافات دو طرف بر سر شهرک سازي رژيم صهيونيستي و شکست روند سازش خاورميانه از مهمترين مواردي بوده که موجب بروز تنش در روابط اوباما و نتانياهو شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان