arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

340 ایرانی در زندان‌های سلیمانیه عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار سلیمانیه گفت: 341 نفر از شهروندان ایرانی در ارتباط با خرید و فروش مواد مخدر در زندان‌های سلیمانیه زندانی شده‌اند.

به گزارش فارس، آسو فریدون پنجشنبه شب در نشست مشترک استانداران کردستان ایران و سلیمانیه اقلیم کردستان با خبرنگاران در سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: مردم کردستان ایران و اقلیم عراق مردمی هستند که دارای تشابهات فرهنگی و تاریخی زیادی هستند.

به گفته استاندار سلیمانیه، من در ارتباط با اجرایی شدن بندهای تفاهم‌نامه این اطمینان را می‌دهم که از فردا و همزمان با برگشت به سلیمانیه بندهای تجاری و بازرگانی را وارد مرحله اجرایی کنیم و بر روی آن تمرکز داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در اقلیم کردستان و استان سلیمانیه ایرانیان و نیروی انسانی سایر کشورها کار می‌کنند اما حفظ شأنیت ایرانی و کردستانی در اولویت ما نسبت به مردم سایر کشورهای دیگر هستند.

فریدون همچنین ادامه داد: سفر من به استان کردستان بعد از مدت زمان کمتر از دو ماه از انتصاب به سمت استانداری سلیمانیه، نشان از اراده برای تحکیم روابط است و اعتقاد دارم اگر جمهوری اسلامی ایران نبود مردم کرد تا مرحله نابودی هم پیش رفته بودند.

استاندار سلیمانیه در ادامه گفت: 141 نفر ایرانی به دلیل حمل و فروش مواد مخدر در زندان سلیمانیه هستند و 200 نفر دیگر هم به اتهام همین کار در زندان این استان بسر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: در زندان‌های ایران هم افرادی تبعه اقلیم و سلیمانیه به اتهامات مختلف وجود دارند که در تصور ما این اتهامات قابل قبول نیست.

آسو فریدون گفت: تصمیم بر آن است تا در برگشت به سلیمانیه موضوع مبادله زندانیان دو طرف را بررسی و مطالعه نماییم تا زندانیان دو طرف در محل زندگی خودشان زندانی باشند.

وی افزود: آنچه در این ارتباط مدنظر است باید با کنسولگری ایران در سلیمانیه و دستگاه قضایی اقلیم به نتیجه برسیم.

آسو فریدون در ادامه به مشکل رسمی نشدن مرز سیرانبند از سوی طرف عراقی اشاره کرد و گفت: این مسئله‌ای است که به حکومت مرکزی برمی‌گردد و تنها تصمیم اقلیم در آن تاثیرگذار نیست.
نظرات بینندگان