arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

هيل گزارش داد: برگزاري جشن نوروز در کاخ سفيد هم‌زمان با مذاکرات هسته‌اي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هم‌زمان با فشرده شدن مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5 براي دستيابي به توافق هسته‌اي يک پايگاه اينترنتي در تحليلي نوشت: در راستاي تلاش‌هاي اوباما، بانوي اول اين کشور سفره هفت سين در کاخ سفيد برپا کرد و عيد نوروز را در کاخ سفيد جشن گرفت.

پايگاه اينترنتي هيل در تحليلي نوشت: در حالي که مذاکرات هسته‌اي ايران به صورت فشرده ميان ايران و اعضاي گروه 1+5 ادامه مي‌يابد و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به دنبال دستيابي به توافق هسته‌اي تا پايان دوره رياست جمهوري‌اش است،‌ ميشل اوباما همسر رئيس جمهور آمريکا در آستانه عيد نوروز سفره هفت‌ سيني در کاخ سفيد برپا کرده و عيد نوروز را جشن گرفته است.

وي در مراسم جشن عيد نوروز گفت: من فکر مي‌کنم کاخ سفيد خانه مردم است و اين خانه بايد منعکس‌کننده تنوع فرهنگي و سنت‌هايي باشد که ما را مي‌سازند. مايي که در اين کشور هستيم و نوروز هم يکي از اين سنت‌ها است.

آمريکا در نظر دارد به همراه شرکايش در گروه 1+5 تا پايان اين ماه به يک چارچوب سياسي براي دستيابي به توافق با ايران دست بيابد.

اگرچه بانوي اول آمريکا در سخنراني خود سخني از ايران نياورد و اين جشن باستاني را به عنوان يک جشن جامعه و خانواده معرفي کرد اما نوروز هر سال در آغاز بهار در تقويم پارسي جشن گرفته مي شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان