arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

کاهش قيمت نفت و طلا در معاملات امروز بازار جهاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قيمت نفت در معاملات امروز با کاهش بيش از يک دلاري به کمتر از ۵۴ دلار رسيد و هر اونس طلا با ثبات نسبي در مقايسه با روز گذشته در برابر ۱۱۵۵ دلار معامله شد.

قيمت جهاني نفت که طي روزهاي گذشته روندي نزولي داشته است در معاملات روز سه شنبه نيز کاهش يافت.

قيمت هر بشکه نفت سبک آمريکا در اين روز با کاهش 40 سنتي نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 43.48 دلار رسيد. قيمت نفت برنت درياي شمال نيز با کاهش 1.23 دلاري به 53.44 دلار در هر بشکه رسيد.

احتمال توافق هسته اي ايران و گروه 5+1 يکي از عوامل افت قيمت نفت طي روزهاي اخير بوده است. آمريکا و قدرت هاي اروپايي در روزهاي اخير از تمايل خود براي توافق بر سر تعليق تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران سخن گفته اند که بر صادرات نفت اين کشور نيز تاثير مي گذارد.


بانک بارکليز اعلام کرد: «چشم انداز افزايش فروش نفت ايران به عنوان بخشي از توافق جديد در طي چند ماه آينده تنها فزوني عرضه اوپک را تشديد خواهد کرد و موجب کاهشي شدن چشم انداز بازار نفت خواهد شد.»

برخي موسسات تحقيقاتي پيش بيني کرده اند در صورت حل و فصل موضوع هسته اي ايران و ادامه شرايط کنوني حاکم بر بازار نفت قيمت نفت در سال 2015 مي تواند حتي به 20 دلار در هر بشکه کاهش يابد.

قيمت جهاني طلا نيز در روزهاي اخير کاهشي بوده است و در معاملات روز سه شنبه هر اونس طلا در برابر 1155 دلار معامله شد که البته نسبت به روز قبل کمتر از يک دلار کاهش داشته است.

قيمت طلا تحت تاثير احتمال افزايش نرخ بهره دلار در آمريکا و به دليل تقويت ارزش دلار طي يک ماه گذشته 73 دلار کاهش داشته است. در يک سال گذشته نيز قيمت طلا با کاهش 213 دلاري مواجه شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان