arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

شرايط جوي جريان سفرهاي نوروزي را تغيير داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازرس ويژه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: شرايط جوي و بارش برف و باران در شمالغرب، علاوه بر ايجاد تغيير در جريان سفرهاي نوروزي، موجب سوق يافتن مردم به هتل ها و مکان هاي اقامتي شد.

امير الهي روز جمعه در حاشيه بازديد از ستاد خدمات سفر نوروزي استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در هفته نخست تعطيلات نوروزي امسال، شمالغرب کشور شاهد بارش برف و باران بود و همين موضوع رغبت مردم براي سفر به استان هاي واقع در اين مسير را تغيير داد.

از روز نخست سال جاري بارش باران در زنجان و استان هاي شمالغرب کشور آغاز شده است و اين جريان تا آنجا ادامه داشت که طي سه روز گذشته برف کوهستان هاي اين مناطق را سفيد پوش کرد.

الهي به تصميم سازمان ميراث فرهنگي کشور مبني بر اعزام 15 نفر به عنوان بازرس ويژه در عيد نوروز امسال اشاره کرد و هر بازرس را مسوول نظارت بر عملکرد يک تا سه استان برشمرد.

الهي خود مسوول بازرسي از عملکرد استان هاي زنجان، همدان و کردستان است.
اين بازرس ويژه سازمان ميراث فرهنگي گفت: جريان بازديدها در دو دوره يک تا هشت فروردين و از هشت تا 15 فروردين ادامه خواهد داشت و برخي بازرسان دو بار به مناطق تحت نظارت خود سفر خواهند کرد.

وي اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفر استان زنجان را قابل توجه عنوان کرد و ارايه تخفيف هاي پلکاني از سوي هتل ها، فعال نگاه داشتن بازار به عنوان يکي از پر جاذبه ترين مراکز گردشگري براي همه مسافران، انتشار و توزيع رايگان نقشه ها و بروشورهاي تبليغاتي و راهنماي گردشگر، به کار گيري جوانان علاقه مند به عنوان راهنمايان گردشگري و تجليل از رسانه هاي فعال در اين روزها را از جمله کارهاي خلاقانه اين ستاد برشمرد.

هتل ها و مراکز اقامتي زنجان بر اساس برنامه ريزي هاي قبلي از 10 تا 40 درصد تخفيف را در ليست خدمات خود قرار داده اند.

جامعه راهنمايان گردشگري زنجان را جوانان تحصيل کرده و آشنا با اين حوزه اداره مي کنند.
بازار زنجان تعطيلات نوروز امسال برخلاف سال هاي گذشته فعال بود و واحدهاي صنفي مغازه ها را باز نگاه داشته بودند.

الهي ادامه داد: بسياري از مسافران علاقه مند به خريد صنايع دستي هستند و در زنجان امسال تخفيف هاي قابل توجهي براي اين سوغاتي هاي ارزشمند اعمال شده است.

صنايع دستي زنجان را ظروف مسي، چاقو، مليله، فرش، گليم و چاروق تشکيل مي دهد که در عيد نوروز امسال در قالب نمايشگاه ها و فروشگاه هاي خاص به مسافران و علاقه مندان عرضه مي شود.
نظرات بینندگان