arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

روند متضاد نرخ دلار و سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازار شاهد روند متضاد در نرخ دلار و سکه بود.

 نرخ دلار با افزايش 10 توماني 3289 تومان عرضه شد. به نظر تحليلگران بازار ارز، با اينکه بسياري پس از انتشار خبر تفاهم ايران و قدرت‌هاي جهاني در لوزان سوئيس انتظار داشتند قيمت دلار با شوک منفي روبه‌رو شود، اما اين اتفاق رخ نداد و تنها براي ساعتي در ابتداي اولين روز کاري بازار ارز در سال جديد، قيمت دلار به زير 3200 کاهش يافت و به سرعت به کانال 3200 توماني بازگشت.

 اين موضوع باعث تعجب فعالان، تحليلگران و کساني شد که با پايش بازار ارز، توقع نزول بسيار بيشتري از قيمت دلار داشتند. حرکت خلاف انتظار دلار که به غافلگيري عمومي تبديل شده است اين پرسش اساسي را مطرح کرده است که چه عاملي مانع سقوط آزاد قيمت‌ها در بازار ارز شد. همچنين يورو و پوند با 3 و 4 تومان کاهش به ترتيب 3600 و 4896 تومان به فروش رسيد.

در بازار سکه و طلا، با توجه به افت نرخ طلاي جهاني و قرار گرفتن هر اونس بر مدار1209 دلاري نرخ سکه طرح جديد و قديم با کاهش 7 هزار توماني نسبت به روز گذشته 953 هزار تومان و نيم سکه با هزار تومان افزايش 513 هزار تومان و ربع سکه با 3 هزار تومان افزايش 280 هزار تومان عرضه شد. هر گرم طلاي 18 عيارنيز بر بهاي 97 هزارتومان قرار گرفت.
نظرات بینندگان