arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

سازمان امنیت: فقط حق دارید به یمن حمله کنید، ارسال سلاح برای انصارالله ممنوع!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز سه شنبه خود درباره یمن، با نادیده گرفتن حملات جنگنده های عربستان به این کشور به پیش نویس قطعنامه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر تحریم تسلیحاتی جنبش مردمی انصار الله یمن رای داد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، شورای امنیت با پیش نویس اصلاح شده طرح عربی در خصوص یمن موافقت کرد؛ 14 عضو شورای امنیت به نفع این پیش نویس رای مثبت دادند و روسیه به آن رای ممتنع داد.

شورای امنیت در حالی این نشست را برگزار کرده است که جنگنده های عربستان و متحدانش همچنان به حملات هوایی خود علیه مواضع غیرنظامی و شهروندان بی دفاع یمن ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش شورای امنیت ارسال هر گونه سلاح به نیروهای مردمی جنبش انصار الله و نیروهای علی عبد الله صالح رییس جمهوری پیشین این کشور را ممنوع اعلام کرد.

شورای امنیت بازرسی تمامی کشتی ها به مقصد یمن را تصویب و رهبر جنبش مردمی انصار الله و فرزند ارشد علی عبد الله صالح رییس جمهوری پیشین یمن را ممنوع از سفر اعلام کرد.

شورای امنیت همچنین از انصار الله خواست که قدرت را تحویل دهد و از شهرهای یمن عقب نشینی کند.

به گزارش المیادین، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز گفت که تنش و هرج و مرج در یمن تنها به نفع عناصر تروریستی است.

نماینده اسپانیا هم ضمن ابراز نگرانی از اوضاع انسانی در یمن، بر توقف خشونت ها و آغاز گفت و گوها در این کشور تاکید کرد.

نماینده چین نیز با بیان اینکه گزینه نظامی راه حل بحران یمن نیست، بر ضرورت حمایت انسانی از مردم یمن و دست یابی به راه حل سیاسی تاکید کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای عربستان و همپیمانانش به خاک یمن که وارد بیستمین روز خود شده است، به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان