arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از اعلام محرمانه بودن قرارداد زاکانی با چین تا اشغال گذرگاه رفح توسط اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تمجید رئیسی از بازی نکردن با ورزشکاران اسرائیل
رئیسی گفت: احساس مسئولیت ورزشکاران کشورمان نسبت به جامعه مسلمین و مظلومان همان روحیه ای است که تختی‌ها، بزرگان، قهرمانان و شهدای با فضیلت عرصه ورزش به ما آموختند. این شاید در ظاهر قهرمانی به حساب نیاید، اما حقیقت آن است که بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر نیست به هر شکلی این رژیم کودک‌کش را به رسمیت بشناسد؛ بالاترین و واقعی‌ترین سکوی قهرمانی همین است که با یک انگیزه متعالی همراه بوده و برای عصرها و نسل‌ها الهام‌بخش است. 

بر حل ۲ مکان باقی مانده تمرکز می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما تداوم تعاملات‌مان را بر مبنای بیانیه مشترک در سه بخش از این پس دنبال می‌کنیم؛ اول موارد گذشته است که در سند برجام در قالب پی ام دی بسته شده بود این‌ها مسایل خاص خودش  را دارد که اغشته به مسائل بیرونی و سیاسی است و نباید به دیگر بخش‌ها تسری داده شود. در این بخش موضوع مهم ۲ مکان باقی مانده است، موضوع ناترازی مواد حل شد و بر حل ۲ مکان باقی مانده تمرکز می‌کنیم.

اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
ارتش اسرائیل مدعی به دست گرفتن کامل کنترل گذرگاه رفح شد. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند. در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است. 

مردم نگهداری پول ملی را خسارت می‌دانند
حمیدرضا رستگارپور رییس اتاق اصناف تهران گفت: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کارها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

سردار رادان: در کشف حجاب کننده ها اقتصاد نیست
فرمانده کل انتظامی گفت: ما اعتقاد به حل مسائل اقتصادی داریم، اما چه تعداد از این آدم‌های بدحجاب به خاطر مسائل اقتصادی کشف حجاب می‌کنند آرایش و مو‌های آن‌ها به چه قیمت آرایش شده است؟ پس درد اقتصاد نیست. او گفت: دشمن در فتنه سال ۸۸ آموزش ۶ هفته‌ای در ۶ مرحله داشت تا به خیال واهی انقلاب مخملی راه انداخته و سقوط کشور را منجر شود، اما مردم هوشیار وارد صحنه شده و سیلی جانانه‌ای به صورت آنان نواخت. 

زندانی شدن یک وکیل دادگستری با شکایت سعید مرتضوی
پیمان حاج محمود عطار وکیل مصطفی ترک همدانی گفت: آقای مصطفی ترک همدانی شبهه‌ای که به رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی داشته است را رسانه‌ای می‌کند. در ادامه با شکایت آقای مرتضوی به اتهام نشر اکاذیب، پرونده‌ای علیه موکل من در دادسرای رسیدگی به جرایم ویژه کارکنان دولت تشکیل می‌شود. همانگونه که از نام دادسرای رسیدگی به جرایم ویژه کارکنان دولت پیدا است باید به جرایم کارکنان دولت رسیدگی کند، اما موکلم آقای ترک همدانی که از آبان ۱۳۸۱ رابطه استخدامی با دولت و قوای سه گانه به عنوان کارمند دولت نداشت، پرونده‌اش در این ناحیه بررسی شد. در نهایت موکل من آقای ترک همدانی به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم و روز گذشته نیز بازداشت و به زندان منتقل شده است.

مهاجری: نماینده بی‌تربیت مجلس بی‌حجابی را پیش‌درآمد جرایم جنسی دانسته
محمد مهاجری فعال اصولگرا نوشت: تا وقتی مثل نماینده بی‌تربیت اصفهان درمجلس، بی‌حجابی را پیش درآمد جرایم جنسی زشت، ترسیم می‌کنیم و برای پوشیدن جامه عفت بر جامعه برنامه نداریم، ناگزیریم دست به دامان پلیس شویم. 

خداحافظی رقیب سنتی حسن یزدانی
دیوید تیلور چهره شاخص کشتی جهان پس از ناکامی در رسیدن به المپیک پاریس رسما وارد دنیای مربیگری شد. 

 جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز
اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را حدود ۱.۲ میلیون تومان به ازای هر روز تعیین کرد. 

اعلام محرمانه بودن قرارداد زاکانی با چین
رئیس شورای شهر تهران در خصوص قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: این قرارداد محرمانه است، اما برای اعضا محرمانه نیست، اگر رئیس شورا نامه ارسال کند تا در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد، باید ارائه شود و حق اعضای شوراست که قرارداد را دریافت کنند. خرید اتوبوس محرمانه نیست، اما انتقال پول آن مسائلی دارد و به ویژه پولی که برای این بخش در نظر گرفته شده است. عده‌ای می‌خواستند از این موضوع سوء استفاده کنند. 

بمباران رفح توسط اسرائیل / ۲۰ نفر شهید شدند
در بمباران یک منزل مسکونی در محله «الزهور» شهر رفح که به پناهگاه آوارگان شمال نوار غزه تبدیل شده بود،۲۰ نفر شهید شدند که بیشتر آن ها زن و کودک بودند. در میان شهدایی که تاکنون در این جنایت، اجسادشان به بیمارستان النجار رفح منتقل شده، جسد یک نوزاد نیز وجود دارد. 

آمار هولناک از فوت بیماران در ایران از زمان برگشت تحریم‌ها
از زمان برگشت تحریم‌ها یعنی از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۱۰۰ بیمار تالاسمی به دلیل نبود دارو فوت کرده‌اند. آماری که رئیس انجمن تالاسمی ایران سال گذشته درباره آن هشدار داده و گفته بود: با روند کنونی ممکن است آمار مرگ این بیماران در آینده تصاعدی شود. 

چمران: جلوگیری از حضور یک عضو شورا در شهرداری منطقه ۱۷ سوء تفاهم بود
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با رد اخبار منتشر شده مبنی بر جلوگیری از حضور عضو شورا در شهرداری منطقه ۱۷، این موضوع را یک سوء تفاهم عنوان کرد. او افزود: شهردار این منطقه در مرخصی بوده و معاون ایشان هم به دلیل کسالتی که داشتند، در ساختمان شهرداری حضور نداشتند.

 توضیح قوه قضائیه درباره محمود مهرابی
قوه قضائیه اعلام کرد: رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام محمود مهرابی به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است اما این فرد دارای عناوین اتهامی متعدد است. این فرد در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است. همچنین متهم مورد اشاره دارای ۵۲ شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند. دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور ۲ وکیل وی برگزار شده است. حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن
کمیته انضباطی رای خود را در خصوص تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان صادر کرد و این ۲ باشگاه به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومانی جریمه شدند و بازی‌های فصل آینده با حضور بانوان تماشاگر برگزار می‌شود. 

حمایت زاکانی از اعطای ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
زاکانی پیرامون لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند. 

نظرات بینندگان