arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

توضيحات سفير ايران درباره "اس 300"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفير ايران در مسکو با تاکيد بر اينکه تهران از ابتدا معتقد بود که سامانه اس300 به دلايل مختلف مشمول تحريم‌ها نمي‌شود و يک سامانه دفاعي است، گفت: تصميم کنوني روسيه از هر جهت قانوني و حقوقي است.

به گزارش ایسنا، مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه در صفحه فيسبوک خود نوشت : تصميمي که در روسيه اتخاذ و هفته گذشته به فرمان رئيس جمهور روسيه تبديل و از سوي کرملين اعلام شد، شايسته و در خور تقدير و ستايش است.

وي ادامه داد: بدون ترديد اين تصميم يکي از مهم ترين تصميمات در روابط معاصر ايران و روسيه و پيشرفتي قابل توجه در عرصه روابط دو جانبه خواهد بود. سامانه اس 300 که تحويل آن طي ماههاي گذشته به صورت جدي تر در دستور کار مذاکرات مقامات عالي دو کشور قرار داشت و جمهوري اسلامي ايران از ابتدا معتقد بود که به دلايل مختلف مشمول تحريم ها نمي شود يک سامانه دفاعي است و به همين دليل تصميم کنوني از هر جهت قانوني و حقوقي است.

سنايي اضافه کرد: اما فرمان رئيس جمهور روسيه که در قانون اساسي اين کشور قانون تلقي مي شود در اين برهه زماني در واقع تاييد و حمايت از روندهاي جاري و آتي براي برداشتن تحريم‌ها عليه ايران است. همچنين اين تصميم اراده دو کشور را در زمينه همکاري هاي منطقه‌اي و نقش ايران را در حل و فصل صلح‌آميز مشکلات و تامين ثبات در خاورميانه تاکيد مي‌کند.

سفير ايران در مسکو خاطرنشان کرد: در زمينه روابط دو جانبه اين تصميم نقش بسيار بسزايي دارد و در جامعه اقتصادي و صنعتي روسيه نشانه اي براي تقويت همکاري‌ها با ايران تلقي خواهد شد که مورد توجه ويژه مسئولين دو کشور است و بدون ترديد به اجرايي شدن توافقات مهم اقتصادي و صنعتي بسياري که دو کشور در سال گذشته به آن دست يافتند در آينده نزديک کمک خواهد کرد. به دنبال اين روند مي توانيم شاهد جهش بيشتر در روابط دو کشور و بهره گيري از ظرفيت هاي عظيم فيمابين باشيم.
نظرات بینندگان