arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

دلیل ادامه واردات خودرو‌های لوکس به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل گمرک ایران گفت: بعد از مصوبه هیئت وزیران ورود خودرو های لوکس به کشور متوقف شده و خودروهای لوکسی که به کشور آمده عمدتا مربوط به سفارتخانه‌های خارجی و بر اساس کنوانسیون دیپلماتیک است.

به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان در حاشیه نشست گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در واکنش به خبر واردات پرتقال آلوده، افزود:از طریق گمرک هیچ گونه واردات پرتقال انجام نشده است و حتی این محصول به صورت پیله وری نیز امکان ورد به کشور نداشته است.

معاون وزیرامور اقتصادی و دارائی ادامه داد:  وارد کنندگان پیله وری نیز در زمان ورود  محصولات خود به کشور، محصول  خود را به گمرکات اعلام می‌کنند.

کرباسیان با تکذیب واردات پرتقال از طریق گمرک اظهار داشت: برای ورود یک کالا به کشور تنها  اقدام به دریافت حقوق کمرکی نمی‌کینم  بلکه مسائل و مقررات  بهداشتی، استانداراد و ... آن نیز  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره کاهش20 در صدی ارزش صادرات کشور ، در فروردین ماه سال جاری اظهار داشت:  کاهش واردات ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، مربوط به میعانات گازی است .

این مقام مسئول اضافه کرد:کاهش قیمت نفت بر قیمت جهانی میعانات گازی و در نهایت کاهش کل صادرات تاثیر گذاشته است.

کرباسیان  در باره واردات کالای لوکس و خودروهای بالای 2500 سی سی گفت: بعد از مصوبه هیئت وزیران هیچ گونه خودروی لوکسی وارداتی به کشور نیامده است و خودروهای لوکسی که به کشور وارد شده مربوط به سفارتخانه‌ها و بر اساس کنوانسیون دیپلماتیک است.  

رئیس کل گمرک ایران در ارتباط امکان کاهش تعرفه واردات موبایل برای جلوگیری از قاچاق این محصول به کشور گفت:  تعرفه واردات موبایل پایین است و وارد کنندگان به دنبال حذف مالیات و عوارض هستند که در این زمینه لازم است  تعرفه‌ها از ثبات نسبی برخوردار باشند چرا که نوسان در تعرفه به سرعت موجب آشفتگی بازار می‌شود.

وی افزود: یکی از کاربردهای تعرفه حمایت از تولید داخل است تا تولیدات داخل رقابت پذیر باشند.

کرباسیان در پایان اظهار داشت: تعرفه‌ها در کشور ما مانند همه جای دنیا به صورت طبقه‌بندی شده‌ اعمال می‌شود،  بنابراین در دولت یازدهم تعرفه واردات یک روند منطقی کاهش را نیز طی کرده است.
نظرات بینندگان