arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

المانيتور: اردوغان مي ترسد سرنوشتش مانند مرسي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحليلگران معتقدند که موضع گيري هاي اخير رئيس جمهوري ترکيه در مورد حکم اعدام صادر شده در حق «محمد مرسي» بخاطر نگراني از تکرار چنين حادثه اش براي خودش است.

وب سايت آمريکايي المانيتور با انتشار گزارشي در مورد حکم اعدام صادر شده در حق «محمد مرسي» رئيس جمهوري برکنار شده اخوان المسلمين مصر و نيز موضع گيري شديد اللحن «رجب طيب اردوغان» رييس جمهور ترکيه در برابر صدور اين حکم، نوشت: به نظر مي رسد موضع گيري هاي اخير رئيس جمهوري ترکيه در مورد حکم اعدام صادر شده عليه «محمد مرسي» بخاطر نگراني از تکرار حادثه براي خود وي است.

در ادامه اين گزارش که توسط «مصطفي اکيول» روزنامه نگار ترکيه اي نوشته شده، آمده است: تأييد و ابراز همدردي اردوغان از مرسي، بخاطر نگراني هاي اوست. اردوغان نگران آن است که سرنوشتي مانند سرنوشت مرسي براي او تکرار شود لذا چنين موضع گيري کرده تا توجه افکار عمومي جهان را جلب کند و با تحريک افکار عمومي، مانع اجراي حکم اعدام مرسي شود.

نويسنده در ادامه به دفاع از مرسي پرداخته و شديدترين انتقادات را متوجه دولت «عبدالفتاح السيسي» کرده و او را يک ديکتاتور تمام عيار ناميده است.

وي در بخشي ديگري از گزارش خود مي نويسد: اجراي دادگاه نمايشي براي يک رئيس جمهوري قانوني که با کودتا برکنار شده و نيز صدور حکم اعدام براي او و 100 نفر ديگر به طور همزمان، در هيچ کشوري از جهان رخ نمي دهد مگر که آن کشور ديکتاتوري باشد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان