arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

سه پرونده خطرناک سرخپوشان در فيفا/ خطر بزرگ در کمين پرسپوليس!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در نامه‌هاي اخير فيفا براي پرسپوليس قيد شده که اين باشگاه بايد در اولين فرصت مطالبات ايشان را پرداخت کند اما اگر اين اتفاق نيفتد و پرونده‌ها در پروسه کميته انضباطي فيفا قرار بگيرد، اين کميته حکم صادر خواهد کرد.

به گزارش جام نيوز، اوضاع پرسپوليس کاملا قمر در عقرب است. سرمربي تيم، باشگاه را تهديد کرده که اگر پولش را ندهند برنمي‌گردد، باشگاه منابع مالي در اختيار ندارد و روي قول معاون وزير حساب کرده، بازيکنان هم مثل مربيان طلب فصل قبل‌شان را مي‌خواهند.

براي تيم‌هاي پايه نه بودجه‌اي هست نه برنامه‌اي و بدتر از همه اينکه طلبکاران قديمي خارجي که بعضي‌هاي‌شان به فيفا شکايت برده‌اند، پرسپوليس را با خطرات بزرگي از جمله کسر امتياز روبه‌رو کرده‌اند که از اين يکي به راحتي نمي‌توان عبور کرد.

* تعدد پرونده‌هاي پرسپوليس در فيفا

اين رسم تمام سال‌هاي اخير است که پرسپوليس پول بازيکنان و مربيان خارجي‌اش را ندهد و آنها براي دريافت مطالبات‌شان به فيفا شکايت کنند. در واقع بهتر است اينطور تصور کنيم که مانوئل ژوزه و دستيارانش مثل درخشان، عبدي و امامي‌فر نيستند که منتظر سر و سامان گرفتن اوضاع باشگاه محبوب‌شان بمانند و بعد طلب پول کنند.

يا آرفي، سکوبرت، ممدوتال و ... مثل بسياري از بازيکنان ايراني پرسپوليس طي سال‌هاي گذشته نيستند که يا طلب‌شان را ببخشند يا اگر هم به کميته انضباطي شکايت برده‌اند و حکم گرفته‌اند بي‌خيال شکايت به مراجع بالاتر باشند.

در چند سال اخير تعداد بازيکنان و مربيان شاکي از پرسپوليس زياد شده و در حال حاضر پرونده‌هاي قطوري مثل مانوئل ژوزه و دستيارانش، باشگاه سرخ را تهديد مي‌کند. همچنين پرونده سکوبرت، آرفي، ولاتکو و ممدوتال در جريان است و هراس اين مي‌رود که اومانيا و گابريل هم به اين جمع اضافه شوند.

* سه پرونده خطرناک

در حال حاضر سه پرونده خطرناک براي پرسپوليس وجود دارد که موقعيت اين تيم در شروع فصل پانزدهم را تهديد مي‌کند. شکايت اشپيتيم آرفي، ولاتکو گروزدانوفسکي و ممدوتال حالا به جايي رسيده که اگر رأي نهايي صادر شده و طي موعد مقرر پرداختي به آنها صورت نگيرد خطر کسر امتياز، پرسپوليس را تهديد خواهد کرد.

آرفي چيزي حدود 700 ميليون تومان از پرسپوليس طلبکار است، ولاتکو گروزدانوفسکي 55 هزار دلار مي‌خواهد و ممدوتال 105 هزار دلار از پرسپوليس طلبکار است.

جالب اينکه اخيرا نامه شکايت ممدوتال، مدافع بورکينافاسويي پرسپوليس به فيفا رسانه‌اي شده است؛ ‌مدافعي که در طول سه فصل گذشته بدون تيم بوده و به نظر مي‌رسد فوتبال را کلا کنار گذاشته است! ممدوتال 95 هزار دلار از پرسپوليس مي‌خواهد که به علاوه 5 هزار دلار جريمه ساليانه 105 هزار دلار مي‌شود.

* با وکيل تال توافق شده اما...

آرش نجفي مشاور حقوقي باشگاه پرسپوليس با تاييد موارد مذکور و پرونده‌هاي باز اين باشگاه در فيفا درخصوص پرونده تال توضيح مي‌دهد: «ما با وکيل پرتغالي ايشان در حال رايزني و مذاکره هستيم و تقريبا يک روز در ميان با هم حرف مي‌زنيم. اتفاقا قرار است در کنگره‌اي که ماه نوامبر درخصوص حقوق فوتبال برگزار مي‌شود با هم ملاقات کنيم.»

وي ادامه مي‌دهد: «ما با ايشان توافق کرديم که مبلغ مورد نظر را به صورت قسطي پرداخت کنيم اما فعلا منبعي براي پرداخت پول وجود ندارد. ما اگر مثلا به ايشان 20 هزار دلار پرداخت کنيم و به نوعي استارت بزنيم، تال فعلا شکايتش را پيگيري نخواهد کرد و ما مي‌توانيم کل مبلغ را قسطي پرداخت کنيم اما فعلا که پولي وجود ندارد.»

نجفي در خصوص رسانه‌اي شدن نامه شکايت تال مي‌گويد: «اين نامه‌ها محرمانه است و نمي‌دانم چطور در سايت‌ها منتشر شده. به همين خاطر باشگاه حق دارد اين موضوع را پيگيري کند.»

او ادامه مي‌دهد: «قرار شده از اين به بعد فيفا نامه‌ها را به خود باشگاه بفرستد تا ما بتوانيم سريع‌تر موارد خطرناک را پيگيري کنيم. در حال حاضر مدارک پراکنده است اما با اين کار، مسائل سريع‌تر حل مي‌شود.»

* شروع فصل تازه با 9 امتياز منفي

سه پرونده تال، آرفي و ولاتکو، پرسپوليس را با خطر کسر امتياز در فصل جديد تهديد مي‌کند به طوري که اگر مطالبات آنها تا موعد مقرر پرداخت نشود به ازاي هر کدام از اين بازيکنان سه امتياز از پرسپوليس کسر خواهد شد و اين تيم فصل تازه را با 9- امتياز شروع خواهد کرد.

در نامه‌هاي اخير فيفا براي پرسپوليس قيد شده که اين باشگاه بايد در اولين فرصت مطالبات ايشان را پرداخت کند اما اگر اين اتفاق نيفتد و پرونده‌ها در پروسه کميته انضباطي فيفا قرار بگيرد، اين کميته حکم صادر خواهد کرد.

بعد از صدور حکم پرسپوليس 30 روز مهلت دارد که مبلغ مورد نظر به علاوه جريمه (حدود 5 هزار دلاري) را پرداخت کند. خوشبختانه در خصوص هر سه پرونده اخير هنوز کميته انضباطي فيفا حکم صادر نکرده اما اگر هر چه سريع‌تر به اين پرونده‌ها رسيدگي نشود، با صدور رأي کار بسيار دشوار خواهد شد.
نظرات بینندگان