arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

طرح انصارالله براي حل بحران يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سياسي در صنعاء اعلام کردند که هيات انصارالله يمن و حزب علي عبدالله صالح طرحي را براي حل بحران يمن در نشست ژنو ارائه خواهند کرد که شامل برکناري رئيس‌جمهور مستعفي يمن و تعدادي از رهبران ديگر است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط، منابع سياسي در صنعاء اعلام کردند که هيات انصارالله يمن (حوثي‌ها) و حزب کنگره ملي به رياست علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور پيشين يمن قصد دارند در نشست چهاردهم ژوئن درباره يمن در ژنو طرحي را مطرح کنند که شامل برکناري عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهور مستعفي و رهبران ديگر، بازگشت مشروعيت به صنعاء و عدم استفاده از استان ديگر ي چون عدن به عنوان يک مقر در مرحله کنوني است.

به گفته اين منابع حوثي‌ها و صالح تمايل خود به وحدت يمن و نگراني‌شان نسبت به جدايي جنوب از شمال آن را اعلام خواهند کرد.

در همين راستا فرحان حق، سخنگوي دبيرکل سازمان ملل اعلام کرد اسماعيل ولد الشيخ احمد فرستاده اين سازمان به يمن گفت‌وگوهايي را در عمان درباره حل بحران يمن انجام داده و قرار است گفت‌وگوهاي ديگري را نيز با هدف گفت‌وگو درباره جزئيات دستور کار نشست ژنو در دوحه انجام دهد.

به گفته فرحان حق، الشيخ احمد همچنان به تلاش‌هاي خود براي برگزاري نشست ژنو ادامه مي‌دهد و هنوز موعد نهايي اين کنفرانس جاي بحث و گفت‌وگو دارد.

از سوي ديگر ماري هارف، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد: واشنگتن از تلاش‌ها براي ازسرگيري روند مذاکرات سياسي يمن با رهبري سازمان ملل حمايت کرده و از تمامي طرف‌هاي يمني مي‌خواهد تا در اين مذاکرات شرکت کنند.

هارف گفت: اقدامات ضروري وجود دارد از جمله تسهيل ورود کمک‌هاي بشردوستانه و توقف درگيري‌ها که بايد به آنها عمل شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان