arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۷۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
ضمن پخش کلیپی از سخنرانی پدرش

محسن هاشمي: ایرانی ها گذشتگان خود را تخریب می کنند/ رهبری گفتند خداوند ساخت مترو را به دل هاشمی انداخت

محسن هاشمی در مراسم تودیع خود با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در انتشار اخبار توسعه مترو، گفت: لمس کردن ساخت و توسعه مترو از ساخت موشک و قمر مصنوعی راحت تر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن هاشمی در مراسم تودیع خود با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در انتشار اخبار توسعه مترو، گفت: لمس کردن ساخت و توسعه مترو از ساخت موشک و قمر مصنوعی راحت تر است.

محسن هاشمی امروز در مراسم تودیع خود از سمت مدیرعامل متروی تهران حضور یافت و با تشویق طولانی مدت حاضران برای آخرین سخنرانی خود به پشت تریبون رفت.

وی با حالتی بغض دار با بیان اینکه همراهی دستان شما شرایط صحبت را برای من سخت کرد اما امیدوارم تپق نزنم، گفت: امیدوارم در جای دیگری برای کشورم ایران در راستای رفع مشکلاتش تلاش کنم .

مدیر عامل سابق متروی تهران با بیان اینکه برخی از دوستان مراسم تودیع را بی شباهت با مراسم ترحیم نمی دانند اظهار کرد: من به این موضوع اعتقاد ندارم و می خواهم امروز صحبت هایی کنم که علاوه بر توسعه مترو، آینده آن را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

هاشمی در ادامه سخنرانی خود به برخی از تذکرات شهردار تهران مبنی بر اینکه چرا حصار فلان کارگاه در سطح شهر کثیف است یا اینکه در مسایل جدی مترو نباید شوخی کرد اشاره کرد و گفت: قطعا تذکرات قالیباف در زمینه کاری و اخلاقی به مدیرعامل جدید مترو نیز خواهد بود و من از ایشان می خواهم نظرات شهردار تهران را جدی بگیرند.

ایرانی ها گذشتگان خود را تخریب می کنند

هاشمی با بیان اینکه ما ایرانی ها نسبت به تاریخ بد عمل می کنیم و همواره گذشتگان خود را تخریب می کنیم، تصریح کرد: این تخریب برای آن است که خود را توجیه کنیم، اما من شما را به تاریخچه حمل و نقل ریلی در زمان ناصرالدین شاه می برم. فردی که هم اکنون کسی آن را تایید نمی کند اما ناصرالدین شاه توانست 125 سال پیش با بستن قرارداد یک صفحه ای با کشور فرانسه نخستین خط ریلی تهران را از میان شهر تهران به شاه عبدالعظیم بکشد.

وی ادامه داد: من و قالیباف آرزوی آن را داریم که بتوانیم روزی با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی خط ریلی در شهر ایجاد کنیم کاری که ناصرالدین شاه در 125 سال گذشته انجام داد، اما مطمئنم اگر ما بخواهیم آن را عملیاتی کنیم با بستن قرارداد 10 هزار صفحه ای نیز موفق نخواهیم بود.

مدیرعامل سابق متروی تهران به تاریخچه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی توسعه مترو با رکود همراه شد، اما هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ تحمیلی به همراه برخی از نمایندگان مردم ساخت مترو را شروع کردند این اقدام از سوی نمایندگان تهران موجب شد تا مقام معظم رهبری خطاب به پدرم بگوید که خداوند متعال شروع ساخت مترو را به دل هاشمی رفسنجانی انداخت.

هاشمی همچنین در ادامه صحبت های خود کلیپی از سخنرانی پدرش(هاشمی رفسنجانی) در خطبه نماز جمعه تهران پخش کرد و گفت: گفته های ایشان پس 25 سال تلاش تحقق یافت به طوری که شهردار تهران در سال 87 اعلام کرد که صفر تا 100 مترو بومی شده است و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی از انتشار محدود توسعه مترو در رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: برخی از افتخارات کشور همچون ساخت موشک و قمر مصنوعی بسیار در تلویزیون منتشر می شوند اما مردم نسبت به آنها حسی ندارند در حالیکه مترو مسئله ای است که قابل لمس است.

مدیرعامل سابق متروی تهران با اشاره به طرح جامع ریلی که در آن قرار است در 15 سال آینده خطوط ریلی به 460 کیلومتر توسعه یابد اشاره کرد و گفت: این طرح به تصویب شورای شهر تهران نیز رسیده اما شورای عالی ترافیک تنها 218 کیلومتر آن را تصویب کرده است البته امیدوارم در آینده ای نزدیک این کار نیز صورت گیرد.

هاشمی در ادامه صحبت های خود به بررسی پیشرفت مترو اشاره کرد و افزود: اگر اعتبارات مترو تامین شود هم اکنون ظرفیت ساخت متروی تهران به گونه ای است که می توانیم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم البته با ورود و نصب چهاردستگاه TBM (حفاری تونل ) سرعت توسعه مترو سالانه نیز باید به 30 کیلومتر نیز برسد.

هزینه حفاری تونل مترو ارزانتر از نصب پل هوایی

مدیرعامل سابق متروی تهران با تاکید بر اینکه با ورود دستگاه های TBM حفاری تونل ارزانتر از ساخت پل در سطح شهر است، گفت: با این دستگاه ها می توان تونلی با کیفیت و درست حفاری کرد اما اگر این دستگاه ها روزی 15 متر حفاری نکنند به معنای آن است که سرمایه ملی خوابیده است.

من 13 اسفند در سیزدهمین سال مدیریتی خود استعفا دادم

هاشمی در ادامه سخنرانی خود به نحسی عدد 13 اشاره کرد و گفت: من به این امر معتقد نیستم اما امسال شهردار تهران در قالب شوخی به من گفت: امروز سیزدهمین سال است که به عنوان مدیرعامل متروی تهران مسئولیت دارید مبادا نحسی این عدد تو را بگیرد، درست در 13 اسفندماه من استعفای خود را نوشتم جالب آنجاست که در ساعت 13:37 خبر استعفای من در سایت شهرداری منتشر شد.
وی در بخش پایانی سخنرانی خود با بیان اینکه جداشدن از پرسنل مترو برایم بسیار سخت است با حالتی بغض بار اظهار کرد: برای من جدا شدن و رفتن از میان این پرسنل بسیار سخت است اما رسما از پشت این تریبون اعلام می کنم که از هیچ کسی حتی اعضای شورای شهر کدورتی بر دل ندارم.

پس از سخنرانی آخر هاشمی در سمت مدیرعامل متروی تهران لوح سپاس و یادبودی توسط شهردار تهران به وی ارائه شد همچنین از سوی بخش های مختلف شهرداری تهران و انجمن مهندسی ریلی کشور نیز لوح های متعددی به پاس تشکر از مدیریت 17 ساله هاشمی به وی اعطا شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
16
6
ایشان ۱۷ سال مدیر مترو بودند چطور در طول این زمان نتوانستند هزینه گسترش و ترقی‌ مترو را از خود مترو حاصل کنه در حالی‌ که در غرب یک مدیر توانا با درآمد خود مترو اون را اداره و گسترأش میده درایران متاسفانه دولت در همه چیز دخالت کرده و هزینه آن را از بیت المال مردم میده شفافیت در امور نیست و بیشتر کارها و تصمیمات بر اساس لجبازی و جناحی اتخاذ می‌شه به عقیدها من مشکل کمبود بودجه نیست مشکل دخالت دولت و همچنین مدیرانی است که جا خوش میکنند و ۱۷ سال بر مسند یک پست میماند در حالی‌ که در اروپا اگه نتوانی مشکل را حل کنی‌ و نتیجه مثبت بگیری پسر شاه هم که باشی‌ ۲ روزه کارت تمومه ما با مدریت روز دنیا پیش نمیرویم و افراد لایق فرصت نشان دادن خود را نمی یابند و تنها کسانی‌ که آقازاده و یا نسبت خانوادگی دارند به مدریت بسیاری از امور میرسند و همین است نتیجه اون که بد از ۱۷ سال هنوز یک مترو با استاندارد جهانی‌ نداریم....
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
عزیزم شما توو غرب خودت کیفتو بکن کاری به کار اینجا نداشته باش!
ایشون آقازاده هستند اما آقازاده ای که واقعا خدمت کرده و کمتر کسی توو تهران پیدا بشه که از خدمات محسن هاشمی در مترو حرفی نزنه!
شما اگه نگران اینی که استاندارد نداریم به کمک ایرونی های باغیرت!!!!!! اونجا جمع بشین به هووون غربتون بگین چرا چپ و راست ما رو تحریم میکنن و باعث میشن همون به اصطلاح استاندارد ها رو نداشته باشیم!
توو که رفتی اونجا عشق تو بکن با ایرون ما هم کاری نداشته باش پلیز!
محمود
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
3
12
دور دور متملقان وچاپلوسان
وهتاکان است .که برمسند قدرت تکیه بزنند .هرکسی ازگرده متلقان
نباشد باید کنا ربرود!پس باید به حال این مملکت گریست که همه
دولتمردان 32ساله خائن شده است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
آمریکا معلومه خیلی خوش میگذره که همه 32 سال خائن کردی عزیز!

توو تاریخ این 32 سال 8 سالم جنگ هستش که همین کشوری که تووش نظر میدی اصلی ترین خائن بوده!
ایرانییییییی غیرت داشته باش!
مردانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
1
11
کار مترو سازان در ایران با بکارگیری صنایع و نیروهای داخلی در حد شاهکار است. ما ایرانی ها قدرشناسی از خادمان را به پس از مرگشان واگذار می کنیم یعنی اتفاقی که ظاهرا برای خاندان خدمتگزار هاشمی خواهد افتاد اگر به خود نیاییم.
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
4
9
مدیریت مترو باید به دست دولت داده شود چون: اولا مدیران بهتری در اختیار دارد. مثل آن یکی که راه آهن شیراز را افتتاح کرده بود ولی ریل ها را سر جایش نصب نکرده بود و همین طور گاهی هواپیماها را از روی تفنن و ثبت در تاریخ به زمین می زد. دوم آن که خط مترو را دولت می تواند تا زامبیا و ماداگاسکار و اوگاندا گسترش بدهد. سوم مردم دیگر در مترو بی خود پرسه نخواهند زد و هدفمند سوار هر چیزی از جمله مترو خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
ببخشید علامت مثبت منفی را اشتباه زدم
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
1
13
بنده خدا همان اول که جواب شما را داد«ما ایرانی ها نسبت به تاریخ بد عمل می کنیم و همواره گذشتگان خود را تخریب می کنیم» از صفر شدوع کرد و امروزه مترو تا تار و پود زندگی مردم هم رسوخ کرده است.چیکار می کرد که نکرده؟واقعا! دست مریزاد داش محسن گل کاشتی!خسته نباشی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
ای ول بابک جان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
1
7
دم ناصرالدین شاه گرم که تونست اون کار رو بکنه حالا مدیرای ما نمی تونن یک توالت توسط بخش خصوصی بسازن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
هه هه هه
به خیال خودت خیلی حرف باحالی زدی؟؟؟
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
5
1
اولا معلوم نشد بالاخره 17 سال يا 13 سال
ثانيا «بغض بار» تركيب جديدي است كه توسط شما ابداع شده؟ منظورتون «بغض آلود» بود ديگه نه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
1
16
17 سال مدیر مترو بود چون لیاقتش را داشت . یادتان بیاید روزی را که مترو زیر بار قرض بود و کسی مدیریت آنرا قبول نمی کرد . محسن توانست مدیریت خود را به اثبات برساند . از اینجا به او پیام می دهم به امید روزی که بینش مردم گسترش یابد تو جزء لایق ترین مدیر برای پست ریاست جمهوری اسلامی ایران خواهی بود
علی
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
8
2
دلیل اینکه مردم گذشتگان خودرا تخریب می کنند این است که این مردم دیگر مردم قدیم نیستند که بنشینند ببینند اقایان هر کاری که دلشان می خواهد بکنند ومردم دست روی دست بگذارند وچیزی نگویند.
پاسخ ها
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
متاسفانه برخي از مردم ما تحت تاثير جو سياسي قرار گرفته و خيلي قدر ناشناسي ميكننداگر شما واقعا از مردماني هستيد كه نگذاريد آقايان هر كاري كه دلشان خواست بكنند بهتر است نظري به كارهاي دولت و پيمانكاريهاي دولتي بياندازيد.
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
2
فعلاً که دور ؛ دور محمود خان میر پنج است ؛ به خیال خودش یکی یکی موانع رستگاری و ظهور را به دست پرتوان و بی اندیشه برطرف میکند , وعده ی ما آخر پاییز..
ناشناس
|
SWEDEN
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
1
2
به هر صورت، تو این سی و دو سال نه تنها برق و آب ما مجانی شد،
نه تنها روح ما عظمت داده شد،
نه تنها سیستم حکومتی ما در دنیا نمونه شناخته شد،
و...
بلکه توانستیم 100% مترو رو بومی کنیم!
بزن اون کف قشنگه رو!
جابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
1
1
شب تا صبح خواب نرفتم و به حرف هاشمی فکر کردم .
نظرات بینندگان